Toon posts:

alle hardware via netwerk aanspreken, kan het?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderwerp: kun je op je eigen computer, met behulp van een of ander stukje software, bijvoorbeeld de scanner, of zelfs het beeldscherm, van de ander overnemen?

Hier is de situatie:

ik speel een mp3 af mbv Winamp, en ik wil de visualisatie vlot laten gebeuren op de andere pc en monitor.

Is hier een mouw aan te passen?

Greets,

McBain

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Mjah met netmeeting zou het kunnen

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Foeijonghaai
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 10:04
http://www.uk.research.att.com/vnc/
Vnc, maar hiermee kun je alleen het beeldscherm en de muis overnemen. Heeft alleen clienten voor windows32 en unix/linux.

In de tijd van windows 3.11 heb ik wel eens programma gezien waarmee je je scanner kon delen, maar dat heb ik eigenlijk nooit meer gezien.

Als je XP draait op die computer met de scanner is het ook mogelijk met Remote Desktop Protocol te gebruiken. Beetje hetzelfde als de hieronder beschreven Metaframe, aangezien Microsoft een deel van de technologie gekocht heeft.
Is ook compatibel tot op een zekere hoogte.

Of Citrix Metaframe als je ook geluid wilt horen van de andere computer (wel erg blikkerig). Heb je ook een Windows 2000 Advanced server of een NT4 Server Terminal Edition voor nodig. Voordeel, er zijn clienten voor DOS en unix/linux.

En eventueel Metaframe achtig iets zoals NTrigue van Intrige (is inmiddels gestopt) of Tarantella van Santa Cruz.(www.sco.com).

Zijn wel dure producten, maar daar is meestal wel een mouw aan te spelden, nietwaar ;-)

Verwijderd

VNC... is zelfs freeware. Werkt lekker. klein... Simpel