Ik heb echt een hele goeie PC.
maar het is beter om er wel wat spul op te doen.
Laat dan nu nog wel dat koel-stickertje er op!
Dat is prima spul hoor. Veel mensen beweren dat het waardeloos is, maar dat is zwaar overdreven. Ik heb een EP5-6I11, en heb dat spul eronder laten zitten. TB 1GHz blijft stressed ver onder de 40C, en pasta is misschien enkele graden koeler. Bijzonder veel zal het niet schelen.Op donderdag 27 september 2001 17:41 schreef brute51 het volgende:
er onder zit wel zon vakje van dat witte spul. thnxie
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Idd, sommige mensen beschouwen AS2 als een vereiste ofzo, net alsof dat 5 graden gaat schelen ofzo...Op donderdag 27 september 2001 17:48 schreef Exirion het volgende:
[..]
Dat is prima spul hoor. Veel mensen beweren dat het waardeloos is, maar dat is zwaar overdreven. Ik heb een EP5-6I11, en heb dat spul eronder laten zitten. TB 1GHz blijft stressed ver onder de 40C, en pasta is misschien enkele graden koeler. Bijzonder veel zal het niet schelen.
Dat standaard koelprut doet het echt wel goed genoeg..
hij loopt al snel tegen de 70 graden
Maar het kan dus wel
Het kan echt wel
suc6
Vizorium-5
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Verwijderd
Nu heb ik er AS2 tussen gedaan en het is er 3 graden koeler van geworden.
Het hoeft dus niet eens zoveel uit te maken.
Verwijderd
Het scheelt ook HOE je de AS pasta erop smeert; klodders of een dikke laag erop geeft geen of een slechter resultaat. Strijk je een mooi dun en egaal laagje op de cpu-core en dan de koeler erop, dan kan het wel een behoorlijk effect hebben.Op donderdag 27 september 2001 21:25 schreef bazs2000 het volgende:
Ik heb altijd met zo'n "plakkertje" gewerkt en nooit problemen daardoor gehad.
Nu heb ik er AS2 tussen gedaan en het is er 3 graden koeler van geworden.
Het hoeft dus niet eens zoveel uit te maken.
Verwijderd
zo te zien werkt het wel, winxp installeren ging stukken sneller dat met mn vorige proc, een 700 mhz amdtje.
ik weet nog nie hoe warm die word maar het zit wel goed denk.
Hoe bedoel je?Op donderdag 27 september 2001 22:23 schreef Serum het volgende:
Een spacer is ook zeer aan te raden ... en al helemaal in combinatie met AS.
Dan kun je wel een spacer gebruiken bij ieder soort koelprut.
Verwijderd
Dat is dus een volstrekte fabel. Hier maakt AS of witte pasta helemaal niets uit. Maar ja, dit is een Swift MC462A koeler met een TB1333.Op donderdag 27 september 2001 21:18 schreef Techwarrior het volgende:
Het is idd niet noodzakelijk, maar als je beter wil presteren met overclocken en algemene stabiliteit is arctic silver 1 of 2 wel een goeie keus.. Het scheelt nog altijd zo'n 3 a 4 graden met normale witte prut , en dat maakt bij die-hard overclockers een groot verschil.
Dabit heeft op zijn toenmalige systeem met waterkoeling+dikke peltier TB900@1560 ook getest, AS of witte pasta -> geen verschil.
Die meneer met over de 70 graden met een TB1200 op een EP6i11 koeler heeft waarschijnlijk een BIOS die flink overdrijft, of de koeler niet 100% jofel gemonteerd. Mijn bovenste beste broer heeft een KT7A met TB1400 en EP6i11, en die wordt stressed iets van 58 graden. Met witte pasta.
Dus,
als het ware.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
En spacer is helemaal niet aan te raden, en komt zeker niet ten goede aan de temperatuurOp donderdag 27 september 2001 22:23 schreef Serum het volgende:
Een spacer is ook zeer aan te raden ... en al helemaal in combinatie met AS.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Waar baseer je dat nu weer op ????Op vrijdag 28 september 2001 09:08 schreef Penaa het volgende:
[..]
En spacer is helemaal niet aan te raden, en komt zeker niet ten goede aan de temperatuur
Een spacer is een goede bescherming voor de core van de CPU. Tenzij je liever een afgebrokkelde AMD hebt, die kapot is....
En hier geeft een spacer een ca.1 a 2 graden verlaging van de temps te zien. Dan moet je natuurlijk wel de spacer ook van koelpasta voorzien
Verwijderd
Bij mij scheelt AS2 4 a 5 graden met normale pasta..Op donderdag 27 september 2001 17:52 schreef Vo0 het volgende:
[..]
Idd, sommige mensen beschouwen AS2 als een vereiste ofzo, net alsof dat 5 graden gaat schelen ofzo...
Dat standaard koelprut doet het echt wel goed genoeg..
Verwijderd
Een spacer met koelpasta???? LOL!! Doe dat maar niet..Op vrijdag 28 september 2001 10:01 schreef Hooi het volgende:
[..]
Waar baseer je dat nu weer op ????
Een spacer is een goede bescherming voor de core van de CPU. Tenzij je liever een afgebrokkelde AMD hebt, die kapot is....
En hier geeft een spacer een ca.1 a 2 graden verlaging van de temps te zien. Dan moet je natuurlijk wel de spacer ook van koelpasta voorzien.
Flickr PSN ID= cheironnl
Als het plastic-achtig aanvoelt, is het niet goed. Dan is het misschien het bescherminggsstickertje voor de gom en dat moet er eerst vanaf
Bnet pindle#2913
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Op vrijdag 28 september 2001 13:35 schreef NoStra het volgende:
[..]
Een spacer met koelpasta???? LOL!! Doe dat maar niet..
Mij interesseert het niet hoor, of je nu gelooft dat de wereld plat is, of dat de Taliban goed is voor Afghanistan.
Verwijderd
Als het meer als 2mm is zit het er al verrekte dik op dus dat kan kloppen.Op vrijdag 28 september 2001 14:02 schreef cheiron het volgende:
Lol, dat stukkie plastic heb ik er al afgehaald. Maar dat zwarte is niet echt centimeters dik (bij wijze van...) Kan dat kloppen?
Bnet pindle#2913
Flickr PSN ID= cheironnl
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Verwijderd
[off-topic]Op donderdag 27 september 2001 18:04 schreef brute51 het volgende:
okee thnx voor de hulp, ik ga m meteen inbouwen
In minder dan 16 min gegeten, snel
[off-topic]
Kan trouwens makkelijk want mijn Spire Full Copper werkt ook met zo'n soort sticker en werkt perfect.
Verwijderd
[..]
[off-topic]
In minder dan 16 min gegeten, snel
[off-topic]
ik had nog rustig aan gedaan... als het moet doe ik het in 8 minuten
(gaat nergens over deze post
Verwijderd
Hmz,.. tb1400 op asus a7v266 met alpha fc-pal6035.Op vrijdag 28 september 2001 08:39 schreef Hooi het volgende:
[..]
Die meneer met over de 70 graden met een TB1200 op een EP6i11 koeler heeft waarschijnlijk een BIOS die flink overdrijft, of de koeler niet 100% jofel gemonteerd. Mijn bovenste beste broer heeft een KT7A met TB1400 en EP6i11, en die wordt stressed iets van 58 graden. Met witte pasta.
Dus,
als het ware.
Dat zooitje wordt tovh echt 70 graden hierzo,.. moet ik de kast wel open zetten anders is het 80.
Enne,... het voelt niet stuk aan, wel heel heet
Dus,