Toon posts:

Netwerk tussen 2 computers:?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag is al vaak gesteld alleen er staan zoveel antoorden zodat ik er echt helemaal niks meer van snap:)

Ok daar gaatie...

Ik heb een Comp(p500) met een netwerk-kaart van sitecom... en een laptop(C700) met een pentium kaart allebei 10/100...
(laptop heeft ook nog een infrarood netwerk kaart)
UTP-Kabel

Waar ik het wil voor gebruiken..
Gamen
Internet

Nou is mijn vraag hoe stel ik ze in? dat ze elkaar zien! ze zenden allebei wel packets uit naar elkaar (kun je zien met zo'n proggie van de pentium) alleen ze zien elkaar niet.

De Comp ziet alleen zichzelf en de laptop ziet niks....

Kan iemand even een paar screenies(uitleggen) maken met hoe hij of zij zijn protocollen enz heeft staan?

Want van die dingen op internet waar ze dat uitleggen over DNS server en IP adressen instellen enz moet dat nou wel of nie, de 1 laat het weg de ander doet het wel.

Greetz

GSM service Deventer...

Verwijderd

Je hebt dan een zgn Cross-cable nodig om de pc's met elkaar te verbinden, voor het configureren verwijs ik je naar deze FAQ's

Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

Thuisnetwerk Handleiding

Netwerk aanleggen

[topic=152460/1/25]

[topic=184484/1/25]

[search=netwerk aanleggen]
Want van die dingen op internet waar ze dat uitleggen over DNS server en IP adressen instellen enz moet dat nou wel of nie, de 1 laat het weg de ander doet het wel.
DNS en IP moet je wel invullen, je krijgt dus de volgende situatie:

Netwerkkaart 1 server:

Gewoon de standaard instellingen van de provider

Netwerkkaart 2 server:

Server ip -> 192.168.0.1
Subnetmask -> 255.255.255.0
Werkgroep -> Werkgroep
Computernaam -> Server

DNS -> Zijn de DNS gegevens van je provider, ff winipcfg doen of ipconfig /all (via Start -> Uitvoeren)

Client 1:

Client ip -> 192.168.0.2
Subnetmask -> 255.255.255.0
Werkgroep -> Werkgroep
Computernaam -> Client 1

Gateway -> 192.168.0.1 (=ip server)
DNS -> Host = de servernaam, Domain = werkgroep -> DNS kun je het ip invullen van de server of DNS van de provider

Waar dus op iedere pc gelijk moet zijn:

- Subnetmask
- Werkgroep

Wat niet het zelfde mag zijn:

-De computernaam
-IP nummer van de pc's

Je hebt niet vermeld welke Windows je hebt, maar bij Windows 98Se/ME en Windows 2000 zit standaard internet delen (XP trouwens ook)
Dit zou je kunnen gebruiken voor het internet delen, het delen moet je dan doen op de server en dan de netwerkkaart waar het internet op binnen komt.

Maar je kan bijv ook Winroute of sygate gebruiken.

[search=Winroute configureren]
[search=Sygate configureren]

www.winroute.nl
www.sygate.com

Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt, de eerder genoemde FAQ's zijn erg duidelijk waar je veel informatie uit kan halen :)

Suc6!