Linux gateway en virusscanner

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:39
Ik heb sinds een tijd een Slackware 8 servertje draaien, die werkt als proxy voor de DPC, en als gateway voor de pcs op mijn netwerk (dus om de verbinding te sharen).

Is er een mogelijkheid om alle data die door die gateway loopt (internetverkeer) te scannen op virussen ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Het schijnt mogelijk te zijn (met heel veel gedoe) om je squid proxy in te stellen alle bestanden door je commerciele virusscanner heen te sturen.

Voor bijvoorbeeld email is het wel heel makkelijk, met een makkelijk script als http://qmail-scanner.sourceforge.net.

Sowieso verstandig trouwens is het blokken van .eml bestanden in squid. (Daar heb je genoeg howto's voor)

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:39
Ga ik daar iig ff kijken. Overigens gaat het me niet zo zeer om de email, alles staat zo dat iedereen op het netwerk alleen plain text kan ontvangen.

alleen na het installeren van een viruskiller op mijn eigen pc, bleek dat ik sircam EN nimda op mijn pc had, en dat allebei in mijn temporary internetfiles !!
dus die virussen komen gewoon via het web binnen.

Vandaar dat ik het wwwverkeer zou willen scannen.

overigens heb ik geen squid draaien.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....