Kapotte laptop nog te maken / kopen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Ik kan van me baas een oude laptop kopen. Het is een P90 met 16MB RAM, 1.5GB HDD, geluidskaart erin, CDROM erin, FDD erin.
Ik krijg er een PCMCIA netwerkkaartje en 56k modem bij (incl alle kabels etc). Nu is de kabel tussen de LCD en Laptop kapot. Het beeld wat ik krijg op de laptop is 50% naar beneden gezat (bovenkant van het scherm is dus gewoon zwart). Als ik er een normale monitor op aansluit issie perfect. Batterij gaat ook ruim 4 uur mee.

a) Is dat LCD probleem nog te fixen? en zo ja, prijs?
b) moet ik die laptop kopen en voor hoeveel?

alvast bedankt.

PS: Ik ga de laptop voornamelijk voor school gebruiken, en daar staan genoeg monitoren die niet worden gebruikt.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:46

Hoicks

Techno!

hmm..kosten voo rhet maken zijn best prijzig, maar ik zou er niet veel voor geven...max een meier ofzo.

als er op school zat monitoren staan die niet gebruikt worden is het wel makkelijk, maar het is echt niet fijn als je niet op je eigen scherm kan werken.

Verwijderd

reperatie is idd erg duur, je kan hem zelf proberen te repareren maar daar heb je wel heel wat kennis voor nodig.

Als je het schermpie niet echt nodig hebt zou ik een meier bieden, ik schat de waarde zo tussen de 100-200 pirk.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hrmz.. 4 uur draaien op 1 battery? lijkt me wat lang eh? :?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

LCD schermen worden meestal in 2 delen aangestuurd; boven en onder, dus waarschijnlijk is het LCD board (LCD aanstuurunit) kapot. Kan prijzig zijn, kan goedkoop zijn...afhankelijk van of je het onderdeel nog kan krijgen.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Als je hem nog goed kan gebruiken afgezien van het beeldscherm en er zijn genoeg beeldschermen van school, dan zou ik hem kopen voor max. 100 piek.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

Als je die kabel naar je LCD scherm nu helemaal loskoppelt verbruikt die laptop nog minder stroom

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
belangrijker is om de backlight los te koppelen, dat LCD zelf neemt heel weinig stroom.
Maar ik zou 'm gewoon nemen, met een extra netwerkkaartje is het bovendien een _perfekte_ broadband router/firewall bak. Neemt weinig stroom en lekker klein formaat enzo.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 13:30 schreef G-PHREAK het volgende:
hrmz.. 4 uur draaien op 1 battery? lijkt me wat lang eh? :?
1 grote accu ook goed :+

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Nou, ik hebbum....

Dit is als ie dus geen beeld heeft:

Afbeeldingslocatie: http://v2os.v2.nl/~whizzi/lt_geenbeeld.jpg

En na een beetje wiebelen krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://v2os.v2.nl/~whizzi/lt_beeld.jpg

Dit lijkt me een kabel probleem? Kan iemand me vertellen hoe duur dit is om te laten repairen (Of evt. zelf doen?)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 05:37

dop

Windows needs to reboot now

ik wil wel gaan gokken maar noem eens het merk en de grote van het scherm

EPC Debian Gnu Linux

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Het is een Topline 9400

P90, 16MB RAM, 1GB HDD, CDROM, FDD

Verwijderd

Ik heb ooit ook eens een laptop gehad met een soortgelijk probleem, Bij mij was het echter de ondeste helft die vaag was.

Toen ik de kabel weer gesoldeerd had, deed ie het redelijk (beeld bleef trillen, waarschijnlijk iets te maken met afscherming van de kabel, of de weerstand in de kabel oid). Ik zou hem lekker kopen voor max 200,= en dan kijken of je hem kunt maken op die manier...

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 05:37

dop

Windows needs to reboot now

Op maandag 01 oktober 2001 13:58 schreef WHiZZi het volgende:
Het is een Topline 9400

P90, 16MB RAM, 1GB HDD, CDROM, FDD
denk niet dat een nieuw scherm de moeite is
repratie word kwestie van geluk
zou er niet op rekenen dat dat lukt

dop

EPC Debian Gnu Linux

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Eerst topline bellen voor kabel/kosten reparatie.

Kijk dan of het je boeit.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 15:20 schreef sebastius het volgende:
Eerst topline bellen voor kabel/kosten reparatie.

Kijk dan of het je boeit.
Heb topline gebeld. Konden niks zeggen over kosten omdat het via de dealer gaat. Ik dus wat dealers afgebeld, die ook geen kosten konden geven omdat het naar topline wordt gestuurd |:(

Ik heb inmiddels de laptop opengemaakt, maar nergens een kabeltje gevonden dat naar het scherm leidt.

Overigens, als ik druk op de zijkanten van het scherm, gaat het beeld zwart en dan na een 5 seconden komt heel even het gewone scherm terug..

Weet iemand hoe dit te fixen is of een prijs? Ik ga straks het scherm van de laptop afhalen. Dan zie ik wel verder..

edit: Ik hoor ook een soort van electriciteit geluid.
Net alsof je de voeding er maar half in hebt zitten, maar dan zachter :?

Wijst dit op een kabelbreuk/slecht contact of gewoon kapot TFT scherm :'(

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Op maandag 01 oktober 2001 15:42 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

Heb topline gebeld. Konden niks zeggen over kosten omdat het via de dealer gaat. Ik dus wat dealers afgebeld, die ook geen kosten konden geven omdat het naar topline wordt gestuurd |:(
Kosten zijn toch te hoog voor de laptop, maak je daar maar geen zorgen over. Kijk liever of je baas nog meer defecte laptops heeft zodat je spulletjes over kan zetten.
Ik heb inmiddels de laptop opengemaakt, maar nergens een kabeltje gevonden dat naar het scherm leidt.
Is het niet zo'n model waarvan je het scherm met 2 schroeven kunt losschroeven en van de laptop af kan halen? (schroeven aan de onderkant van de laptop)
Overigens, als ik druk op de zijkanten van het scherm, gaat het beeld zwart en dan na een 5 seconden komt heel even het gewone scherm terug..

Weet iemand hoe dit te fixen is of een prijs? Ik ga straks het scherm van de laptop afhalen. Dan zie ik wel verder..
Kijk of er iets loszit in het scherm, maar pas op want het is zo stuk...
edit: Ik hoor ook een soort van electriciteit geluid.
Net alsof je de voeding er maar half in hebt zitten, maar dan zachter :?
Dat is waarschijnlijk (bij) je accu, probeer eens een andere en kijk of het dan nog is.
Wijst dit op een kabelbreuk/slecht contact of gewoon kapot TFT scherm :'(
Moeilijk te zeggen, maar schermen gaan niet snel stuk (tenzij ze breken dan...), meestal is het de kabel of het backlight.

Sucses!

http://www.boekel.nu

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Ik heb vanalles geprobeerd maar krijg geen kabel te zien.

Aan de zijkant van de verbindingspunten van de laptop zitten 2 schroeven. Loshalen etc heeft geen nut..

Afbeeldingslocatie: http://v2os.v2.nl/~whizzi/laptop_m1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://v2os.v2.nl/~whizzi/laptop_m2.jpg

Verder kan ik de onderkant van de laptop eraf halen en onder het toetsenbord (op het mainboard). Daar zie ik verder ook geen kabeltjes naar het scherm lopen.

Op het 1e plaatje zie je de zijkant. Het zilveren gedeelte zit vast met een schroef en een pod-nagel (Zo heet dat toch)
Hoe kan ik het scherm eraf halen ??

Of wie kan dit fixen of ander LCD scherm erop ofzo...

PS: Ik krijg TV-out ook niet aan de praat.

Pagina: 1