MIDI koppelen aan toetsaanslagen

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38
Ik heb een Roland MCR-8 Multi Controller (MIDI Mengpaneel), heel mooi dingetje. Maar nu heb ik een vraagje:

Kan ik een aantal MIDI knoppies aan toetsaanslagen hangen?
Dus dat ik als ik op een knopje op het mengpaneel duw, windows bijvoorbeeld een V krijgt? Het zit namelijk zo dat ik in traktor (DJ Studio) niet alle knopjes kan mappen aan de MIDI en ik dat eigenlijk wel wil!

BVD

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38
* kick *

niemand?

Verwijderd

Sorry, ik zou je willen helpen maar ik heb hier jammer genoeg net geen verstand van. :'(

Klinkt wel leuk trouwens.

Succes :)

• wind-rider
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-02 20:12
Wat ik me afvraag, is of je met midi-signalen bijvoorbeeld NLE (non-linear-editing) programma's als Adobe Premiere kan besturen. Open een Hercules DJ-console zitten jogwheels, pause/play knoppen, cue knoppen enzovoort. Het zou prachtig zijn als je daarmee snel door je video's kon scrollen!

Weet iemand of er een mogelijkheid is om zoiets je doen?

• wind-rider
Ik zie net dat Avid DS Nitris het kan, maar daar is bijna niet aan te komen O-)

Zijn er nog andere suggesties?

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Misschien is het belangrijker om het probleem van TS op te lossen meneer bakker.

@TS
Ik snap wat je wilt, maar volgens mij is het standaard NIET mogelijk om dit te doen. Wat denk ik wel kan/bestaat is dat je een extern programma installeert(Www.download.com of tucows oid). Dit programma moet dus midi ontvangen en omzetten in hotkeys. Maar standaard in Tracktor lukt dit niet ben ik bang.

• wind-rider
ik dacht even dat Dit (http://www.download.com/Virtual-Midi-Controller/3000-2170_4-10279845.html?tag=lst-0-2) wat was, maar ik heb het geprobeerd en werkt niet zoals verwacht. Je kunt midi-signalen wel aanpasen maar niet toetsaanslagen ermee simuleren.

Verder staat er op download.com (zoekopdracht: midi control) niets nuttigs.

Verder wordt Maurix vriendelijk bedankt voor zijn kinderachtige, kattige en uiterst behulpzame reactie.

Ik dacht, laat ik niet meteen een nieuw topic starten als ik alleen iets soortgelijks wil vragen, maar nee hoor, meteen een rotreactie.Blijkbaar komen er op GoT niet alleen volwassen mensen die normaal elkaar helpen.

• wind-rider
Ik zie dat dit programma (http://www.bome.com/midi/translator/) werkt.

Ik hoop dat je er na al die tijd wachten (sinds 2001) nog iets aan hebt. Het is helaas niet gratis, maar toch succes ermee.

Is er misschien iemand die mij nu kan helpen? Ik zoek videobewerkingsprogramma's die te besturen zijn met MIDI, zodat je bijvoorbeeld een jogwheel van de Hercules DJ console kan gebruiken om door de tijd te scrollen, en de start en stopknoppen kunt gebruiken.

Ik zag dat Avid Nitris DS het kan, maar dat is extreem duur en niet op een andere manier te krijgen.

• wind-rider
Sony Vegas 6 kan bestuurd worden met midi. Je kunt signalen aan acties koppelen. Er is ook een learning mode.

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Lange tenen ' meneer' bakker?
Pagina: 1