[OC]Athlon 1,4 OCen boven 1,5...

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Kan iemand mij helpen mijn TB 1,4 Ghz over te klokken?
Ik heb m nu op standaard multiplier staan en op fsb 144.
Dit is echter ook de hoogste fsb die ik stabiel kan halen.
Mijn maximum mp die werkt is 11 (daarboven start ie wel op, monitor blijft uit).
Op mp 11 kan ik echt maar fsb 137 stabiel halen. Nu draai ik dus op 1522 Mhz stabiel.
Is er uit een Athlon 1,4 niet meer te halen?
Ik heb een Chaintech 7KJD mobo met standaar luchtkoeling (Coolermaster).
Ook het voltage heb ik al .15 Volt opgehoogd.
Een hogere fsb van 144 kan ie echt niet aan,
hoe komt het dan dat andere hun 1.4 wel op 1.8 of meer hebben lopen?

[xtra]
Topic is geopend voor iemand anders dus antwoord op een vraag kan even op zich laten wachten.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Met standard coolermastertje iig niet nee ;)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

denk inderdaad dat dit het is met standaard luchtkoeling.
En als je een hogere FSB van 144 wilt, zul je toch speciaal geheugen mee moeten nemen denk ik.

Geen inspiratie

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:53
denk dat ie dan nu al een stuk boven de 60 graden zit met een standaart coolermaster. lijkt me niet verstandig om verder te gaan.

Verwijderd

Koop een nieuwe koeler zou ik zeggen... Maar je zal het verschil tussen 1,4 en 1,6 in de praktijk niet echt merken denk ik hoor, maar als je daaar geld voor uit wilt geven dan is het raadzaam om een nieuwe koeler te kopen.

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik denk dat je er verstandig aan doet om er eerst een nieuwe koeler op te zetten en dan weer is verder te kijken

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 18:49 schreef _subzero_ het volgende:
Ik denk dat je er verstandig aan doet om er eerst een nieuwe koeler op te zetten en dan weer is verder te kijken
denk ik ook.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Hm oke, extra koeling dus, maar dat was ook al een beetje duidelijk, ik zal eens vragen hoe warm 'ie werd.
En t verschil merk je idd niet echt, maar een twiekert blijft een twiekert natuurlijk.

Verwijderd

Verwacht niet teveel van de 1.4Ghz. Vooral niet met een 'standaard' coolertje.

Ik had de mijne laatst op 1466 (ging nog goed) en 1533 (ging net niet goed). Hierbij heb ik niet de corespanning verandert. Het was een vlug testje.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ik krijg mijn Athlon ook niet echt stabiel met een hogere mp dan 10.5, 11x 145 wilde nog wel maar gaf toch wat stabiliteits problemen.

Nu draait hij op 10.5 op 150fsb(1575) op 1.85v dit is voor mijn combo de beste oplossing en echt rete stabiel.

Ook mijn temperaturen leveren geen problemen op met mijn koelertje en wat extra fans.

Misschien dat er wel andere onderdelen in je pc zijn die niet mee willen, dus op je gemak stapje voor stapje alles uit proberen.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Valt nog wel mee hoe warm ie wordt, maximaal ongeveer 56/57 graden (na 100% cpu belasting). Zouden extra coolers dan nog helpen (bijv. 2 * 80 mm koelers in de kast)? En is het dan ook verstandig 150 Mhz DDR te kopen?
Enne speedmaster, hoe krijg jij je fsb dan op 172?? Geen last van randapparatuur & geheugen? Heb 't idee dat mn emu10k1 chipsetje dat niet pikt...:(

(BTW, mn oude cyrix (166+) draait wel stabiel op fsb 187.5...>:)

Pagina: 1