MSI KT266pro bios V(A)1.6 vs V1.5 bios

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
MSI heeft net weer nieuwe bios een nieuwe bios voor de KT266pro :Y) de 1.6, dit keer uitgebracht in 2 versies, de V1.6 en de VA1.6, een voor de "normale consument" en een voor "power users and overclockers" :7
Version Ver 1.6 Update date 2001-09-11
Update
Description -Reduce Windows XP S3 resume time
en
Ver VA1.6 Update date 2001-09-26
Description This BIOS is the same as standard BIOS version 1.6 except:
-Hide "SDRAM 1T COMMAND" and set default as disabled
Special note Note: This BIOS is intended for Power User & Overclockers. User can try it at their own risk.
Note1: According to some users, the results with this BIOS are good, the board seems to be much faster and more stable when overclocking
Wie weet of hoeveel de VA1.6 qua performance verschilt van de 1.5?

Verwijderd

Geen id, maar dat voor Overklokkers staat mij wel aan :P
en 1.6 was toch al een dag na 1.5 gereleased? beetje vaag

en dat win XP sneller gaat is ook wel handig meegenome :)

misschien zal ik vanavond ff wat SiSoft bench markies uitvoer met v1.4 en met vA1.6

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 16:51 schreef tHa_KiLLa het volgende:
misschien zal ik vanavond ff wat SiSoft bench markies uitvoer met v1.4 en met vA1.6
Zet de resultaten even onder dit topic....thnx

Verwijderd

Ik heb hetzelfde mobo en net de BIOS gedowned....met half uurtje alle resultaten vast wel beschikbaar!

Verwijderd

Daar was ik weer....nou het is bij mij niet echt een verbetering te noemen....er kwamen dezelfde waarden uit, soms 1% beter soms zelfs 1% minder :'( .....niet echt duidelijk beter...
Alleen heb ik cas2.5 geheugen, draaide eerder niet op cas2 (wel POST, geen complete win2k-opstart) en dat gaat nu wel....ik hoop dat dat ook echt zo blijft! >:)

Verwijderd

Laat maar eens horen dan.. ik ga em ook eens downen. Mijn geheugen (naja dat van mijn pc dan) wordt maar niet compleet stabiel als ik de FSB verhoog.

Verwijderd

Dat sisoft lagere waarden aangeeft zal me weinig schelen, maar ik heb nu wel mn pc stabiel gekregen:
cas 2.5 -> cas 2
TB 1400 -> TB 1466
En dit zonder enig probleem na 12 uur draaien...het is volgens sisoft dus niet sneller, ik vind het wel stabieler, dus dat is al heel mooi meegenomen!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 13:49
Nou, ik ga deze bios vanmiddag ook maar ff proberen denk.
Maar hoe zit dat nu met de 1T command? Die optie is volgens de notes verdwenen, maar ik wil die wel graag enabled hebben voor de extra snelheid. Ken je die nog aanzetten of maakt dat in dit geval niks uit?

Verwijderd

Ja vink nix gek dat ie stabieler is.. Als ze de opties CAS, AGP Fast Writes, FSB en Multiplier eruit flikkeren en allemaal op standaar/zo laag mogelijk zetten dan wordt het bord ook wel stabieler.

Verwijderd

Wat doet dat 1T command eigenlijk?
Pagina: 1