Toon posts:

133 MHz geheugen op FIC VL601

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft thuis een PC. Er zit een FIC VL-601 moederbord in en het volgende geheugen:
- 1x32 MB 66 MHz SDRAM
- 1x32 MB 100 MHz SDRAM
- 1x64 MB 133 MHz SDRAM

Verder een Pentium II 300 MHz processor en een Diamond Stealth II S220 4 MB PCI grafische kaart. Als OS gebruikt ie Win98SE.
In eerste instantie veel problemen mee gehad, maar nu werkt het allemaal een beetje redelijk. Alleen is het zo traag ????
Zou ik bijvoorbeeld veel snelheidswinst hebben als ik die 2x32 MB eruit haal en daar 2x 128 voor in de plaats zet ???? Of heeft dat op een P2 300 toch weinig zin en blijft de processor toch de 'bottleneck' ?????
Het systeem moet toch echt wel wat soepeler kunnen draaien dan dat het nu doet ???? Wie helpt me ??

Verwijderd

als je zeker bent dat er voor de rest geen conflicten zijn.... hmm...de bios en drivers up to date zijn, dan zou je met 100 mhz mem snelheid of 66mhz wel verschil merken... ook al omdat het geheugen wat groter wordt. Maar echt denderend zal het nooit worden (ik mag eigenlijk niets zeggen met mijn P166 -> 48 MB:( )

Verwijderd

Topicstarter
Nou OK maar wat is echt denderend.
Hij speelt wel ooit een spel, maar bij games zoals The Simms en zo (dus geen echte 3D krakers) zal het wel blijven. Ik wil gewoon dat zijn Windows soepel gaat lopen. Meer hoeft eigenlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
OK probleem opgelost.
Ik heb de 2x 32 MB reepjes verwijdert en vervangen door 1x 128 MB SDRAM op 133 MHz Ik las dat nogal wat mensen hier problemen mee hadden. Ik had ze eerst ook, maar ik heb gewoon een andere type mem. geprobeerd (Vreemd genoeg allebei Hyundai ?????) maar het werkt gewoon. 1x 64 MB en 1x 128 MB SDRAM allebei 133 MHz. Dus het is iig gewoon mogelijk, ook zonder BIOS Update :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Mja, hij werkt gewoon beter doordat er meer ram in zit waarschijnlijk.. Die modules werken toch nog gewoon op 66MHz.. Daar kan het dus niet aan liggen..
Heeft overigens ook niks met een bios-update te maken!
Misschien dat je nu wel alle geheugen-timing instellingen kunt aanpassen zodat alles op maximale snelheid draait!