Toon posts:

HD steeds in PIO i.p.v DMA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM DTLA 307030 ATA 100 op mijn IDE1 zitten en een Aopen DVD, Plextor 16x10x40 op mijn IDE2. Nu werken de bijde CD-roms gewoon goed. De DVD op DMA en de brander op Ultra DMA.

Maar mijn HD die staat op PIO terwijl ik in de device manager bij transfer mode gewoon DMA if available heb geselecteerd.

Dit is vervelend steeds als ik iets groots op/van mijn schijf kopier ligt het hele systeem zowat plat.

Ik heb een TB1000 +abitKt7a +Win2K SP2

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:37
In de BIOS kun je instellen op welke mode de HD moeten draaien... kijk daar maar eens (als ie op AUTO staat, zou het goed moeten zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Yup die staat ook op Auto

• Canard
En als je het zelf instelt op UDMA 5?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan dat niet... maar ik zal het proberen

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Staat je hd als master in z'n uppie op een kanaal?

• Canard
Op donderdag 27 september 2001 16:38 schreef Beunhaas_ het volgende:
Volgens mij kan dat niet... maar ik zal het proberen
Dit kan wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
IK heb ff in de BIOS gekeken, en het enige wat ik kan instellen is voor de PIO mode 0 t/m 4 en voor DMA auto of disabled. :'(

En ja de HD zit in zijn eentje op de kabel op master ingesteld

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 16:48 schreef Beunhaas_ het volgende:
IK heb ff in de BIOS gekeken, en het enige wat ik kan instellen is voor de PIO mode 0 t/m 4 en voor DMA auto of disabled. :'(

En ja de HD zit in zijn eentje op de kabel op master ingesteld
Op een 80 aderige kabel (meestal wel standaard, maar toch). Die is nl voor dma66 & dma100 harde schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Jah bij mijn weten wel...

Zelfs mijn de HD in mijn oude PII233 doet het met UltraDMA

ik ga gewoon die kabels omwisselen

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb hetzelfde probleem met een splinternieuwe Maxtor HD op een Asus A7M266. Bios ingesteld op UDMA 5. Windhoos op DMA indien beschikbaar. Blijft dus gewoon op PIO draaien!

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik ben wat combies gaan proberen... De HD op een 40pins kabel in IDE1 gaat ultraDMA ATA33

Nu het vaage... de HD op IDE2 80pins kabel gaat mooi in UltraDMA + Ata100 en de 2 rom-spelers op IDE1 ook mooi in DMA

Als ik het doe zoals het hoord.. HD op Primary IDE channel IDE1 dan gaat ie dus in PIO zeer vaag en wat zou het kunnen zijn

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-04 10:42

Gambit

Hmm heb hier het zelfde met mijn nieuwe maxtor op een Abit K7.
Zal eens kijken of ie het op het 2e IDE kanaal beter doet.

If it is alive it can be killed

• moefit
En?????

Is er nog hoop :'(

Verwijderd

Let wel op de kabel, dat je de blauwe connector wel op je je IDE0 doet.

Verwijderd

Als je in die tabel kijkt als je pc boot, kun je zien welke transfer mode de BIOS meegeeft. Staat deze op DMA 5 of PIO 4 mode? Als hij op ATA100 staat zit het probleem toch echt in windows

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
VIA 4in1 driver?

• moefit
Op een A7M266 heb je geen 4in1 driver, maar een drie in een, want deze heeft een AMD northbridge met AMD AGP driver. Kun je dan toch een 4in1 update gebruiken?

• moefit
De Bios is ingesteld als PIO4 en UDMA5, bij het booten geeft hij UDMA 5 aan. Als er iets mis is met de kabel, dan geeft de Bios dat toch ook aan?

• Canard
Op woensdag 03 oktober 2001 16:29 schreef moefit het volgende:
Op een A7M266 heb je geen 4in1 driver, maar een drie in een, want deze heeft een AMD northbridge met AMD AGP driver. Kun je dan toch een 4in1 update gebruiken?
Je kunt de 4 delen uit de 4-in-1 drivers ook los downloaden... dat zou ik doen als ik jou was. De installatie van de 4-in-1 drivers zal niet zonder problemen gaan verwacht ik...

• moefit
Ik heb nu de nieuwe 4 in 1 drivers geinstalleerd, echter zonder AGP drivers natuurlijk! Nu draait hij perfect in Ultra DMA. :)
Pagina: 1