Stille harddisk idee

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 12:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb wat zitten zoeken en n.a.v. div topics dacht ik aan het volgende idee.

Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Harddisk.gif

De harddisk inpakken in een houten (of plexiglas o.i.d) doos die van binnen met geluidswerende isolatie is voorzien. Dus de harddisk licht losjes op de isolatie. Verder voor een airflow zorgen d.m.w. twee gaten in de doos, eentje aan de voorkant en eentje aan de achterkant. Aan de achterkant eventueel een kleine fan plaatzen. En op de harddisk zelf nog kleine koelribjes vastplakken met speciale koel/plak pasta. De zijkanten uiteraard ook dicht maken met hout en geluidsisolatie. En dan vast schroefen in een 5 1/4" gat.

Wat d8ten jullie ervan. Wel :) of |:(
Ik heb mijn pc al reeds ingepakt met geluids isolatie.
Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Athlon.JPG
En het scheelt al een hoop, maar die harddisk blijf je horen, dus d8 ik hieraan.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 10:30

@r!k

It is I, Leclerq

Blijft de warmte zo niet veel meer hangen?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 18:34
Cool ziet er cool uit hoor

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 16:27 schreef ErikH het volgende:
je hebt kans als je dat met een 7200 toernschijf doet dat ie kapot gaat ik heb er ook een gehad zonder cooler en die sneuvelde al na twee dagen van de hitte
laat staan als je hem nog eens inpakt
nee ik heb de mijne in een coolmaster zitten vind het best zo dan maar wat geluid maar wel cool en hij doet het
wat jij wil is leuk maar pak hem dan in een watergekoelde kast met een watercooling voor je hd

:)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Op donderdag 27 september 2001 16:31 schreef schumie het volgende:

[..]

je hebt kans als je dat met een 7200 toernschijf doet dat ie kapot gaat ik heb er ook een gehad zonder cooler en die sneuvelde al na twee dagen van de hitte
laat staan als je hem nog eens inpakt
nee ik heb de mijne in een coolmaster zitten vind het best zo dan maar wat geluid maar wel cool en hij doet het
wat jij wil is leuk maar pak hem dan in een watergekoelde kast met een watercooling voor je hd

:)
dan was die hd dus gewoon al stuk,
mijn 7200 rpm maxtor 60 gb zit in een kast waar de cpu 62 graden wordt, en de hd zonder koeler! Ik wil er wel wat aan doen

Verwijderd

volgens mij maken ze die kasten ook zo groot om de warme lucht weg te laten gaan als het allemaal op elkaar blijf zitten dan is het het niet goed net als ik ingepakt zou worden in een grote tas ( idee >:) ) maar met coolers zou het denk ik makelijk lukken :> :P

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 16:27 schreef ErikH het volgende:
Daarvoor ook die fan die dan de lucht er doorheen zuigt, en zo de harddisk koeld.

Ik heb ook deze dingen gezien, maar ik denk dan heb je wel geen resonering meer maar het zoemen blijft.
Afbeeldingslocatie: http://www.aconto.de/info/rahmen/scsi/leer.jpg

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Bedoel je zoiets ??

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 17:59 schreef Chemist het volgende:
Bedoel je zoiets ??
Ja zoiets, heb die dingen ook gezien maar ze nemen maar 5 watt op en mijn harddisk produceerd 6.7 watt. Dus kan ik die niet gebruiken, daarom dacht ik aan een eigen constructie die wel wat meer warmte op kan nemen en afvoeren.

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
koop gewoon een stille HD... mijn seagate barracuda 60Gb is muis stil... net als mijn maxtor hoor je ook helemaal nie... >:)

maarja die fans die nu in me kast zitten die hoor je natuurlijk wel heel erug... :7

hoe heb je trouwens je zijkant geisoleerd... niet of? euh.. hoe krijg je em ooit open met al die zooi op de zijkant?!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:10

GaMbiNo

1337

Op vrijdag 28 september 2001 12:46 schreef PreDaTorY het volgende:
koop gewoon een stille HD... mijn seagate barracuda 60Gb is muis stil... net als mijn maxtor hoor je ook helemaal nie... >:)

maarja die fans die nu in me kast zitten die hoor je natuurlijk wel heel erug... :7
Mijn Seagate Barracude 40 Gb ook, die hoor je dus echt totaal niet!!! >:)

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
het is wel vreemd als je voor het eerst je pc aanzet zonder dat je het hele zooitje zwaar hoort laden... echt prima... maarja nu hoor ik em opstijgen 8-)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 12:46 schreef PreDaTorY het volgende:

hoe heb je trouwens je zijkant geisoleerd... niet of? euh.. hoe krijg je em ooit open met al die zooi op de zijkant?!
Ik heb een IBM DLTA307045 Is ook best still maar snachts hoor ik hem zoemen.

In de zijkant zit een los stuk isolatie wat ik er zo indoe en dan de kast dicht doe.

Verwijderd

Cool ik heb ook die DTLA, de befaamde harddisk die GXP75 draagt... (of 60...) Ik hoor WAANZINNIG veel verhalen dat ie stuk kan gaan, zelf heb ik een INWIN kast met aan beide kanten tochtgaatjes, dat kan ook veel schelen, al hoor ik die hd wel wat meer
Pagina: 1