Toon posts:

Ander mobo maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn moederbord gesloopt door een domme fout(Zit nu bij een ander op de comp.)
:( en nu ben ik dus aan een nieuwe toe maar welke :?
Welk moederbord kan ik het beste nemen voor mijn systeem (Zie Specs: onderaan) :?
Ik wil der één die een beetje stabiel is en die wel wat nieuwere chipsets heb en hij moet nie al te duur zijn.
En ik heb een PentiumIII 370 socket.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Super stabiel is de 815 chipset, maar die kan maar 512mb aan. Maarja er zijn zoveel keuzes, je kan is ff gaan kijken bij tomshardware ofzo! Die heeft zat revieuws en shootouts.
Kortom doe eerst ff wat huiswerk en kom dan terug.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 16:30 schreef memendo het volgende:
Super stabiel is de 815 chipset, maar die kan maar 512mb aan. Maarja er zijn zoveel keuzes, je kan is ff gaan kijken bij tomshardware ofzo! Die heeft zat revieuws en shootouts.
Kortom doe eerst ff wat huiswerk en kom dan terug.
Heeft iemand ook nog een ander chipset/mobo in gedachte want die 815 ondersteunt alleen maar 100Mhz.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 27 september 2001 16:44 schreef gekkehekke het volgende:
Heeft iemand ook nog een ander chipset/mobo in gedachte want die 815 ondersteunt alleen maar 100Mhz.
Waar haal je dat vandaan? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 16:54 schreef Exirion het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? :?
Stond op Tomshardware

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 27 september 2001 16:55 schreef gekkehekke het volgende:
Stond op Tomshardware
Lees dit maar eens goed door:

http://developer.intel.com/design/chipsets/815/

Denk je dat Intel de 815 als belangrijkste PIII chipset zou gebruiken als al hun 133MHz FSB CPU's er niet op zouden draaien? ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Op donderdag 27 september 2001 16:44 schreef gekkehekke het volgende:

[..]

Fout ik heb zelf een 815 chipset en die kan op 133 mhz draaien zie specs

Specs Computer

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op donderdag 27 september 2001 16:17 schreef gekkehekke het volgende:
Ik heb mijn moederbord gesloopt door een domme fout(Zit nu bij een ander op de comp.)
:( en nu ben ik dus aan een nieuwe toe maar welke :?
Welk moederbord kan ik het beste nemen voor mijn systeem (Zie Specs: onderaan) :?
Ik wil der één die een beetje stabiel is en die wel wat nieuwere chipsets heb en hij moet nie al te duur zijn.
En ik heb een PentiumIII 370 socket.
Ik zou mobo en proc. vervangen door AMD (DDR) spul :P
Bijv. een ECS K7A5s SDR/DDR bord (fl.200,-) met een Athlon 1200 (fl.300,-). Nieuwe chipset, stabiel, snel en niet duur... voldoet dus aan alle door jou gestelde eisen :)

Geintje... ;)
Ik houd me al ongeveer 2 jaar niet meer met Intel bezig, dus ik kan je niet goed adviseren. Ik weet wel dat de 'oudere' BX133 chipset (zoals op de Abit BE6-II) nog steeds door veel intel liefhebbers als beste PIII chipset ooit wordt genoemd.

Succes!

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Pagina: 1