Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn upcoming level, m'n eerste voor Unreal, heb ik wat tips nodig mbt licht. Gekleurde lichten, wavy of flashing, dat lukt allemaal. Maar aangezien mijn level zich buiten afspeelt wil ik 1 (een) lichtbron hebben (zonlicht of maneschijn, ik ben er nog niet uit). Daarna ben ik van plan hier en daar licht toe te voegen.

1) Volgens mij kan een licht maar een radius van 255 hebben, dus moet ik er wel 50 over de level verspreiden om egaal licht te krijgen. Is er nog een andere manier?

2) Ondertussen, voor het bouwen van de level heb ik overal tijdelijk lights toegevoegd. Kan ik die in een klap allemaal weer weg halen (dwz allemaal ineens selecteren)?

Hier alvast een tipje van de sluier...

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/dhavande/pic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 14:03

Snuffel

Vroem!

Hmmm... ziet er erg cool uit!
Alleen kan ik je helaas niet helpen, ben zelf net aan het ontdekken wat er allemaal mogelijk is met Unreal Editor.

(Links naar help-files altijd welkom! :) )

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
Het is mogelijk om alle lichten te selecteren, maar ik weet niet hoe :(

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Ga naar: Classes - info - zoneinfo.

open de zoneinfo menu NIET, maar selecteer het alleen maar. Nu klik je in je level op een oppervlak, en in het rechtermuis menu moet nu "add zoneinfo here" staan.

Doe dat, en open de properties van je zojuist gemaakte zoneinfo. Ergens in het onderste menuutje, bij staat als optie "ambient brightness", doe daar een leuke waarde in. Bijvoorbeeld 50, en dan heb je in die zone waar je in bezig bent, als het goed is, een regelmatige lichthoeveelheid.
In een andere zone (bijvoorbeeld onderwater ofzo) zul je dit opnieuw moeten doen. Maar in dat geval, van water dus, kan je de waterzoneinfo gebruiken om ambientlightning in te stellen.

Kijk voor meer problemen eens op UnrealEd.net, en ga naar het planetUnreal forum, die hebben namelijk een editing-afdeling voor al je problemen.

Bij de weg: alleen maar ambientlighting gebruiken in een grote (buiten) ruimte is natuurlijk niet genoeg, het creeert namelijk geen schaduwen. Daarvoor moet je ander lamp typen gebruiken. maar dat weet ik ook niet psies. Ik ben namelijk ook een UnrealEd beginner. Open anders ff een bestaand level, daar kan je vaak veel van afkijken.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Clay, da's psies wat ik zocht. Nu nog al die lights weghalen... ik ben misschien iets te enthousiast geweest met het plaatsen van licht :)

Het schiet trouwens lekker op. Ik heb gisteren een skybox en water toegevoegd, er is nu een mooi uitzicht over de zee met donkere wolken. Nu nog de wat lage framerate wegwerken, dat heb je snel met grote ruimtes.

[plan update]

Nog te doen:
- Kasteel met toren team1
- Dorp team2
- Grot voor vlag team2
- Licht en geluid
- Playtesting en tweaken (wie biedt zich aan?)

[/plan update] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Waar te downloaden?
(Waar hebben jullie het geleerd?!?!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op www.planetunreal.com staan een heleboel links naar pagina's, ga daar maar 's kijken.

Nog even een tip: als je nog nooit een level hebt gemaakt, kun je het beste beginnen met een indoor-level, omdat die toch vaak makkelijker te maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ik snap niet hoe je een polygon moet verplaatsen!

En waar kan je de grootte instellen?
Ik had ff een menutje te pakken, maar kan 'm niet meer terugkrijgen.

Bedankt voor die link, maar er is gewoon amper wat te vinden over level editing! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier maar dan: www.planetunreal.com/links /
en dan onder editing/scripting tutorials
Dit is (voor zover ik kon zien) wel een goeie: unreal.gamedesign.net en dan tutorials.

Probeer anders bij altavista te zoeken op unrealed+tutorials.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet ik bijna www.unrealed.net
Dit is volgens mij de beste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Ik ben ook weer met een nieuw level bezig. Die eerste waar ik hiero ergens in een andere post een link naar zette ga ik niet afmaken.

't Wordt een CTF level, en ik zal binnenkort wel ff een screentje neerzetten. :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DolfM:

Als je level klaar is (of bijna klaar) wil ik hem heeeeeel graag voor je testen op mijn netwerkie!

Mail me anders hier: snuffel@hotbot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Snuffie. Als de level speelbaar is (2 vlaggen enzo ;)) post ik wel 'n bericht met een link waar je'm kunt downen.

Op het huidige tempo gaat m'n level over ongeveer 2 weken in beta fase :D
Pagina: 1