Gaan de 75GXP en 60GXP samen?

Pagina: 1
Acties:

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik zit met een probleem: onlangs is een van mijn DTLA 307030(75GXP) schijven van IBM gestorven. <nu is hij vrolijk bij zijn andere IBM broeders terecht gekomen> :+
Ik heb de schijf natuurlijk terug gestuurd naar IBM(RMA) en kreeg vanochtend keurig een nieuwe schijf. Dit was echter geen 75GXP, maar een 60GXP!(ook goed zou je in eerste instantie zeggen :) ) Maar....

Nu wil ik de schijven graag in een RAID draaien, maar ik weet niet of dit wel wil ivm de verschillen in de schijven(dichtheid v/d platters). :?

Iemand een idee??

• PowerPee
IIIIIIEmand??!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:59

Thorne

Forrester

JAAAAAAAAAAAHHH!!!! Dat gaat, kommie aand8 te kort ofzo. Je ben alleen wat gigjes krijt omdat ze niet dezelfde grote hebben.

>specs<

Verwijderd

Gaat idd wel, maar de grootte van de kleinste schijf x 2 wordt de grootte van je raid opstelling.

Hoe lang duurde het trouwes voordat die hd der was, en waarnaar heb je 'm opgestuurd? Ik moet mijn kapotte dtla-307045 namelijk nog steeds versturen omdat ik zat te wachten totdat de partij 75GXP's eindelijk eens op zijn. Nu lijkt dat dus het geval te zijn, dus nu zal ik 'm maar es opsturen zodat ik zo'n mooie 60GXP in ontvangst kan nemen :)

• PowerPee
Het duurde ongeveer...9 dagen. RMA aangevraagd op de IBM website. Pakketje opgestuurd naar Herkenbosch, IBM European Logistics centre.

Oh, ik heb net een bericht binnen gehad van IBM waarin ze mijn vraag beantwoorden met een volmondig: Dat is mogelijk! Dus ik heb een 40GB hd ontvangen, waarvan 1 kop is uitgeschakeld om hem 30 GB te maken, vertelde ze me :?

Nog een vraag: wie weet hoe je een kop weer in kunt schakelen... >:) (toch mooi weer 10GB extra, toch!)

Verwijderd

Dat hebben ze niet speciaal voor jou gedaan hoor.
De 60GXP heeft nu eenmaal 20GB platters en omdat er behoefte was aan 30GB aan de kant van de klanten (mooi tussenmodel tussen 20 en 40GB) heeft men 1 van de 2 platters aan 1 kant gewoon niet gebruikt. Die kop zullen ze dan misschien ook wel uitschakelen, en er zit geloof ik ook geen magnetisch laagje op gespoten (tis immers glazen platter).

Dus zelfs al lukt het je om die kop aan te schakelen en de firmware hiervan op de hoogte te brengen zodat ie rapporteert en werkt als 40GB, dan nog zit je met een platterzijde zonder magnetische film waar je nix op kunt schrijven.

bedankt voor de info trouwes, ik zal 'm binnenkort eens opsturen.

• PowerPee
Okee, maar ik heb "aan de kant van de klant" niet aangegeven dat er behoefte was aan 30GB. Ja :?

bedankt nog voor de technische uitleg. :)

Verwijderd

ik bedoel dat er in het algemeen gewoon behoefte aan een 30GB model was door de consumenten. Veel mensen vonden 20GB wat te klein, maar 40GB weer wat te groot & te duur. En opzich is dit wel een iets duurdere methode omdat je een aantal onderdelen 'verspilt' maar aan de andere kant hoef je het productieproces ook nauwelijks aan te passen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Predator

Suffers from split brain

tuurlijk gaan die samen ... het graf in

beide hebben een nummer des doods })

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Op donderdag 27 september 2001 20:07 schreef Pr3d4t0r het volgende:
tuurlijk gaan die samen ... het graf in

beide hebben een nummer des doods })
Idd geen probleem, bij mij binnen 1 maand in de hemel. :(

can you read my mind?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Je kunt middels een tool van IBM de grootte instellen (alleen naar beneden, uiteraard).

Ik denk dat ze dit in jouw geval ook hebben gedaan.

Kijk hier maar eens.
Pagina: 1