thunderstruck
Das verstandig ja, maar het lijkt me handiger als je alleen 1-tje van 512 mb erin gooit, dan kan er altijd nog meer bij!
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Dat kan hij aanOp donderdag 27 september 2001 16:10 schreef Courage het volgende:
Om te beginnen zou ik eerst maar eens verifieren of je mobo wel een reepje 512 aan kan.
thunderstruck
Verwijderd
tests hebben uitgewezen dat de performence alleen maar sterk achter uit gaan wanneer er meer dan 384 mb op een mobo wordt gezet en, waarom 1GB op je mobo zetten je gebruikt het toch niet
Ligt het dan aan het geheugen ??? Dus 1*512 ipv 256 ram?
thunderstruck
offtopic:
Bedankt voor hulp overclocken, topic was gesloten dus ik bedank je hier ff, btw, tekstje komt uit PULP FICTION --> als ze in dat appartementje zitten en "bratt" raakt in de stress en zegt alleenmaar what.....
Vet stukje in ieder geval
Bedankt voor hulp overclocken, topic was gesloten dus ik bedank je hier ff, btw, tekstje komt uit PULP FICTION --> als ze in dat appartementje zitten en "bratt" raakt in de stress en zegt alleenmaar what.....
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
crapOp donderdag 27 september 2001 16:15 schreef EKNL het volgende:
tests hebben uitgewezen dat de performence alleen maar sterk achter uit gaan wanneer er meer dan 384 mb op een mobo wordt gezet en, waarom 1GB op je mobo zetten je gebruikt het toch niet
erm dat is bij gebruik van win9x
met een OS met degelijke cacheable size & mem manager maakt dat nix uit (win2k, unix, linux, XP, ...)
heeft nix met mobo te zien
Dit was bij een intel 810 chipset, in combinatie met 3 doublesided dimms. Dan kan de chipset namelijk het geheugen niet op 133 Mhz aansturen, maar op 100. Is dan niet gek dat de performance achteruitgaat!Op donderdag 27 september 2001 16:15 schreef EKNL het volgende:
He vet bedankt, ik kende dat stukkie ergens van, maar was het effe kwijtOp donderdag 27 september 2001 16:50 schreef vacuumcleaner het volgende:
offtopic:
thunderstruck
kijk als je 2x 256 hebt en er gaat er 1 kapot oid dan heb je er altijd nog 1 over.
nadeel: er worden 2 dimmetjes gebruikt ipv
ik heb ook gehoord dat 2x 256 sneller is dan 1x512 maar dat kunnen ok geruchten zijn
nadeel: er worden 2 dimmetjes gebruikt ipv
ik heb ook gehoord dat 2x 256 sneller is dan 1x512 maar dat kunnen ok geruchten zijn
Verwijderd
Als je een nForce Mobo gaat gebruiken is het vullen van 2 banken voordelig, ivm met de 2x 64 bits memory bus, die bij 2 dimmetjes dus 128Mbit wijd wordt. Anders zou ik i.v.m. uitbreidingsmogelijkheden gewoon zo groot mogelijke dimms steken.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()