Kan ik ongestraft een verlengkabel tussen mijn rear-satellites en geluidskaart zetten? (Ik heb nog geen Surround setje)
bvd Leon
bvd Leon
Hier had uw advertentie kunnen staan :).
ehm.. maar de stekkertjes die bij de boxen zitten zijn ook verguld.. is het niet nodig dat de verlengkabel (die tussen die stekkertjes en de subwoofer komt) ook verguld moet zijn?Op maandag 25 februari 2002 08:42 schreef polaris het volgende:
Kabel met 1 ader plus afscherming. Duur hoeft het niet te zijn, doodgewone is goed genoeg. Dat tulpstekkertje ziet er eigenlijk ook al veel te duur uit, ook dat kan wel wat simpeler.
1 Ader? Hoewil je daar geluid door persenOp maandag 25 februari 2002 09:16 schreef rjsomeone het volgende:
[..]
ehm.. maar de stekkertjes die bij de boxen zitten zijn ook verguld.. is het niet nodig dat de verlengkabel (die tussen die stekkertjes en de subwoofer komt) ook verguld moet zijn?
is deze dan beter?
[afbeelding]
Nog even over die kabel: is dit iets?
[afbeelding]
Wordt op een rol geleverd ·1 aderig - 1 x 0,75 mm2 · Met kunststof isolatie · 25 m op een rol
€1,16
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Ik ging af op wat polaris zei. Tja.. ik weet nu dus niet wie er gelijk heeft. (ik heb er zelf compleet geen verstand van)Op maandag 25 februari 2002 09:24 schreef Esger het volgende:
[..]
1 Ader? Hoewil je daar geluid door persen
Je hebt een ground en een links/rechts (+) signaal nodig.
Je kan toch wel gewoon bij de locale electroboer ff spulletjes kopen? Ben je gelijk klaar.
Waarom heb ik 2 van die snoeren nodig?Op maandag 25 februari 2002 11:23 schreef polaris het volgende:
Die plastic stekkertjes zijn prima, en ze kosten misschien een kwart van de vergulde. En door 1 ader kan je prima geluid persen, de afscherming dient namelijk als tweede ader. Je hebt natuurlijk wel twee van die kabels nodig. Er bestaat ook een soort "tweelingsnoer" waarbij twee van deze kabels parallel lopen. Je kan ook kabel met 2 aders + afscherming nemen, alleen krijg je dan weer een wat lastig gepruts bij de uiteinden omdat die ene kabel naar twee plugjes moet worden uitgesplitst. Omdat je satellietspeakers natuurlijk op enige afstand van elkaar staan kun je toch maar het beste twee kabels genruiken.
Nou, dat is tegen brom en andere storing. Het gaat hier namelijk (althans dat denk ik) om versterkte speakers, wat inhoudt dat het signaal in de kabel maar zwak is, en vatbaar voor storing. Voor onversterkte speakers is idd gewoon tweelingsnoer goed genoeg.Op maandag 25 februari 2002 18:32 schreef Fern het volgende:
He jo,waarom moeilijk doen met afgeschermde kabel enzo,is helemaal niet nodig,heb bij de karwei tweeling snoer gehaald en dat werkt prima,wil ook prima in zo'n plugie.......
Heb je zelf die kabel thuis in gebruik bij computerboxen? (Ben benieuwd naar de kwaliteit)Op maandag 25 februari 2002 18:32 schreef Fern het volgende:
He jo,waarom moeilijk doen met afgeschermde kabel enzo,is helemaal niet nodig,heb bij de karwei tweeling snoer gehaald en dat werkt prima,wil ook prima in zo'n plugie.......
Ik heb geen idee of 't om versterkte speakers gaat, Ik denk 't niet, ik denk dat het signaal al versterkt wordt in de sub(Daar zit de stroom kabel ook in, in al die satellietjes niet)Op maandag 25 februari 2002 18:35 schreef polaris het volgende:
[..]
Nou, dat is tegen brom en andere storing. Het gaat hier namelijk (althans dat denk ik) om versterkte speakers, wat inhoudt dat het signaal in de kabel maar zwak is, en vatbaar voor storing. Voor onversterkte speakers is idd gewoon tweelingsnoer goed genoeg.
ok! Nog 1 (laatste?) vraag:Op maandag 25 februari 2002 19:21 schreef polaris het volgende:
Hmm, ja, dan kan je ook gewoon tweelingsnoer gebruiken. Maar afgeschermde kabel is niet eens zoveel duurder, hoor. En het past beter in die tulpstekkertjes en het staat wat netter. Bovendien kun je hierbij de aders niet omwisselen, waardoor een box in tegenfase zou werken en je een slecht geluid zou krijgen. Ik zou gaan voor de afgeschermde.