Toon posts:

Kabels Surround set verlengen?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ongestraft een verlengkabel tussen mijn rear-satellites en geluidskaart zetten? (Ik heb nog geen Surround setje)

bvd Leon

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
yep, als je het maar niet te lang maakt (+ 25 meter), maar lijkt me sterk dat je je rear setje 25 meter verder op zet, tenzij je een pa rear setje hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar mijn PC staat een beetje op een moeielijke plaats. Direct tegenover een deur opening en dan krijg je dus ruzie met de kabels enzo... (rolstoel)

• rjsomeone
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2023

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Wat voor kabel moet ik dan hebben?
Ik heb bij conrad.nl gekeken, maar ik zie er door de bomen 't bos niet meer.. :o
('k heb een creative inspire 5300)

Hier had uw advertentie kunnen staan :).

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Ik heb de volgende cinch stekkertjes gevonden (conrad)
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/302/M1/302902M1.JPG
Nu moet ik alleen nog een kabel ertussen. Weet iemand wat voor kabel?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Kabel met 1 ader plus afscherming. Duur hoeft het niet te zijn, doodgewone is goed genoeg. Dat tulpstekkertje ziet er eigenlijk ook al veel te duur uit, ook dat kan wel wat simpeler.

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Op maandag 25 februari 2002 08:42 schreef polaris het volgende:
Kabel met 1 ader plus afscherming. Duur hoeft het niet te zijn, doodgewone is goed genoeg. Dat tulpstekkertje ziet er eigenlijk ook al veel te duur uit, ook dat kan wel wat simpeler.
ehm.. maar de stekkertjes die bij de boxen zitten zijn ook verguld.. is het niet nodig dat de verlengkabel (die tussen die stekkertjes en de subwoofer komt) ook verguld moet zijn?

is deze dan beter?
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/731/M1/731510M1.JPG

Nog even over die kabel: is dit iets?
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/466/M1/466832M1.JPG
Wordt op een rol geleverd ·1 aderig - 1 x 0,75 mm2 · Met kunststof isolatie · 25 m op een rol
€1,16

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op maandag 25 februari 2002 09:16 schreef rjsomeone het volgende:

[..]

ehm.. maar de stekkertjes die bij de boxen zitten zijn ook verguld.. is het niet nodig dat de verlengkabel (die tussen die stekkertjes en de subwoofer komt) ook verguld moet zijn?

is deze dan beter?
[afbeelding]

Nog even over die kabel: is dit iets?
[afbeelding]
Wordt op een rol geleverd ·1 aderig - 1 x 0,75 mm2 · Met kunststof isolatie · 25 m op een rol
€1,16
1 Ader? Hoewil je daar geluid door persen :?
Je hebt een ground en een links/rechts (+) signaal nodig.
Je kan toch wel gewoon bij de locale electroboer ff spulletjes kopen? Ben je gelijk klaar.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Op maandag 25 februari 2002 09:24 schreef Esger het volgende:

[..]

1 Ader? Hoewil je daar geluid door persen :?
Je hebt een ground en een links/rechts (+) signaal nodig.
Je kan toch wel gewoon bij de locale electroboer ff spulletjes kopen? Ben je gelijk klaar.
Ik ging af op wat polaris zei. Tja.. ik weet nu dus niet wie er gelijk heeft. (ik heb er zelf compleet geen verstand van)
Maar ik zal ff korte uitleg geven vd situatie:
Ik heb 5 boxen (creative inspire) en die wil ik verder van de computer hebben.

Aan die 5 boxen zit allemaal 1 draad (vast, kan je niet loshalen). Aan de andere kant van die draad zit zo'n tulp/cinch/rca stekkertje (verguld). Die 5 stekkertjes gaan allemaal in de subwoofer, die dan weer kabeltjes naar de geluidskaart heeft.
De draad van zo'n box bestaat wel uit 2 draadjes, die aan elkaar zitten. Maar er zit maar 1 stekkertje aan.
Het liefst heb ik een kant en klare draad (ik heb denk ik 3 van ong 3 meter en 1 van ong 8 meter nodig).

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Die plastic stekkertjes zijn prima, en ze kosten misschien een kwart van de vergulde. En door 1 ader kan je prima geluid persen, de afscherming dient namelijk als tweede ader. Je hebt natuurlijk wel twee van die kabels nodig. Er bestaat ook een soort "tweelingsnoer" waarbij twee van deze kabels parallel lopen. Je kan ook kabel met 2 aders + afscherming nemen, alleen krijg je dan weer een wat lastig gepruts bij de uiteinden omdat die ene kabel naar twee plugjes moet worden uitgesplitst. Omdat je satellietspeakers natuurlijk op enige afstand van elkaar staan kun je toch maar het beste twee kabels genruiken.

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Op maandag 25 februari 2002 11:23 schreef polaris het volgende:
Die plastic stekkertjes zijn prima, en ze kosten misschien een kwart van de vergulde. En door 1 ader kan je prima geluid persen, de afscherming dient namelijk als tweede ader. Je hebt natuurlijk wel twee van die kabels nodig. Er bestaat ook een soort "tweelingsnoer" waarbij twee van deze kabels parallel lopen. Je kan ook kabel met 2 aders + afscherming nemen, alleen krijg je dan weer een wat lastig gepruts bij de uiteinden omdat die ene kabel naar twee plugjes moet worden uitgesplitst. Omdat je satellietspeakers natuurlijk op enige afstand van elkaar staan kun je toch maar het beste twee kabels genruiken.
Waarom heb ik 2 van die snoeren nodig?
Een box heeft toch aan 1 snoer genoeg? Of bedoel je per box 1?
Snap ik niet helemaal...

Thanx voor de info btw

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
He jo,waarom moeilijk doen met afgeschermde kabel enzo,is helemaal niet nodig,heb bij de karwei tweeling snoer gehaald en dat werkt prima,wil ook prima in zo'n plugie.......

PowerStation

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Per box *een*, ja. Maar je wilde toch twee boxen aansluiten? Dan heb je er twee nodig.

Verwijderd

veel makelijker om te kopen :)

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 25 februari 2002 18:32 schreef Fern het volgende:
He jo,waarom moeilijk doen met afgeschermde kabel enzo,is helemaal niet nodig,heb bij de karwei tweeling snoer gehaald en dat werkt prima,wil ook prima in zo'n plugie.......
Nou, dat is tegen brom en andere storing. Het gaat hier namelijk (althans dat denk ik) om versterkte speakers, wat inhoudt dat het signaal in de kabel maar zwak is, en vatbaar voor storing. Voor onversterkte speakers is idd gewoon tweelingsnoer goed genoeg.

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Op maandag 25 februari 2002 18:32 schreef Fern het volgende:
Heb je zelf die kabel thuis in gebruik bij computerboxen? (Ben benieuwd naar de kwaliteit)
Is dat een kabel met aan beide kanten maar 1 stekkertje? Met aan 1 kant vrouwtje, andere kant mannetje?

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Op maandag 25 februari 2002 18:35 schreef polaris het volgende:

[..]

Nou, dat is tegen brom en andere storing. Het gaat hier namelijk (althans dat denk ik) om versterkte speakers, wat inhoudt dat het signaal in de kabel maar zwak is, en vatbaar voor storing. Voor onversterkte speakers is idd gewoon tweelingsnoer goed genoeg.
Ik heb geen idee of 't om versterkte speakers gaat, Ik denk 't niet, ik denk dat het signaal al versterkt wordt in de sub(Daar zit de stroom kabel ook in, in al die satellietjes niet)

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Hmm, ja, dan kan je ook gewoon tweelingsnoer gebruiken. Maar afgeschermde kabel is niet eens zoveel duurder, hoor. En het past beter in die tulpstekkertjes en het staat wat netter. Bovendien kun je hierbij de aders niet omwisselen, waardoor een box in tegenfase zou werken en je een slecht geluid zou krijgen. Ik zou gaan voor de afgeschermde.

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Op maandag 25 februari 2002 19:21 schreef polaris het volgende:
Hmm, ja, dan kan je ook gewoon tweelingsnoer gebruiken. Maar afgeschermde kabel is niet eens zoveel duurder, hoor. En het past beter in die tulpstekkertjes en het staat wat netter. Bovendien kun je hierbij de aders niet omwisselen, waardoor een box in tegenfase zou werken en je een slecht geluid zou krijgen. Ik zou gaan voor de afgeschermde.
ok! Nog 1 (laatste?) vraag:

1. Dat tweelingsnoer, is dat 2 draadjes met aan beide kanten 1 stekker, of is dat met 2 stekkertjes aan beide kanten?

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Tweelingsnoer heeft aan beide kante *een* stekker. Het "tweelingsnoer" waar ik een paar posts eerder over sprak zijn in feite twee afgeschermde kabels aan elkaar geplakt. Dat heeft aan beide kanten twee stekkertjes. Omdat je satellietspeakers natuurlijk niet vlak bij elkaar staan kun je het best twee losse kabels gebruiken.
Pagina: 1