Toon posts:

geforce 3 ipv 2: nuttig voor 3d studio/maya/cad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'lo,

ik ga een nieuw sys kopen, waar ik voornamelijk op ga werken met 3d studio, maya, autocad en photoshop. ik vroeg me af of het zin heeft voor deze toepassingen een geforce 3-kaart te kopen ipv geforce 2, ik heb begrepen dat de extra functies van de gf3 (nog) bijna niet worden ondersteund door software.

en als ik dan een gf2 koop, is de asus v7700 dan een goede keus?

tia,
seandavis

Verwijderd

MAX 4 heeft iig ondersteuning voor directX8, en volgens mij dus ook wel voor wat GF3 specifieke functies...

Verwijderd

Topicstarter
maar denk je dat het nut heeft om extra geld uit te geven voor de gf3 als hij niet veel verbetering biedt ten opzichte van de gf2. ik ben geen fanatieke gamer, dus daar hoef ik het niet voor te doen.

seandavis

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Waarschijlijk heeft het bijna geen zin. Wat wel zin heeft is ipv een normale Geforce/Geforce2 een Quadro aan te schaffen. Ik weet het, die zijn rete duur, maar kunnen met aangepaste drivers werken waardoor ze bijvoorbeeld een volledige ondersteuning hebben voor Open-GL. Hierdoor werken ze nauwkeuriger en sneller in dit soort programma's. Ook zit er meer en sneller geheugen op deze kaarten dan op de standaard uitvoeringen. Zeker als je proffesioneel bezig bent is dat het overwegen waard. Doe je het thuis voor jezelf omdat je het leuk vindt om te doen, of omdat je het wilt leren, dan is een Quadro wellicht een te hoge investering (pak hem beet rond/boven de 2000 hollandse florijnen). Suc6 in ieder geval met je keuze.

I think, therefor I am.....I think.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)