Verwijderd
ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar denk dat het wel zal passen en zal werken. Alleen zal het natuurlijk niet op de snelheid waar het voor gemaakt is werken (133Mhz). Gewoon proberen zou ik zeggen.
ik heb laatst in m'n ouders computer (PII 300) met 66 mhz bus ook gewoon een reepje van 133mhz gezet, het geheugen gaat gewoon langzamer draaien.
Hier staat tekst
dan denk ik dat ik het maar eens ga proberen
thx
thx
Verwijderd
Zit bij mij ook gewoon edo naast en werkt perfect. Maar wat ik gehoord heb zal het sdram reepje gaan werken op de snelheid van het edo ram. En iets met voltage wat niet helemaal ok is geloof ik. Zal ook wel aan het mb liggen.. Maar wat ik zeg het werkt al een poos perfect naast elkaar.Op donderdag 27 september 2001 16:14 schreef appetoe het volgende:
ohh ja, kan ik dan het edo ram wat erin zit ook gewoon laten zitten?
Verwijderd
[..]Op donderdag 27 september 2001 16:16 schreef Bootsie het volgende:
Zit bij mij ook gewoon edo naast en werkt perfect. Maar wat ik gehoord heb zal het sdram reepje gaan werken op de snelheid van het edo ram. En iets met voltage wat niet helemaal ok is geloof ik. Zal ook wel van het moederboard afhangen denk.. Maar wat ik zeg, het werkt al een poos perfect naast elkaar.
FF opletten dat je mainboard wel 3,3 volt stuurt naar de dimmetjes en geen 5v wat sommige oude combi-boardjes doen...
En hou kan ik dit doen???Op donderdag 27 september 2001 16:18 schreef KillerAce_NL het volgende:
FF opletten dat je mainboard wel 3,3 volt stuurt naar de dimmetjes en geen 5v wat sommige oude combi-boardjes doen...
In de bios zeker?
enige waar je op moet letten is dat als je 4 sloten hebt voor simmetjes, en je steekt er sdram bij, dat je dan nog maar 2 van de 4 sloten voor simmetjes kan gebruiken....
Wat voor moederbord is het? want ik heb hier een socket7 moederbord dat met geen mogelijkheid dimmetjes groter dan 32MB accepteert.
Wat voor moederbord is het? want ik heb hier een socket7 moederbord dat met geen mogelijkheid dimmetjes groter dan 32MB accepteert.
ach...in een volgend leven lach je er om!
hangt duidelijk van mobo af. In m'n oude VX bordje werkte EDO en Sdram gewoon lekker naast mekaar. Bordje vrat echt alles! Laatst bij m'n ouders geprobeerd (antieke p166 op VX bordje), maar no go. Helemaal nix.
Verschil: Merk (en prijs uiteraard)
Verschil: Merk (en prijs uiteraard)
The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.
ik probeer het eerst gewoon ff met alleen sd en kijk dan ff wat ie doet,
ik weet zo nie wat voor mobo het is maar ik zal het ff nakijken straks
ik weet zo nie wat voor mobo het is maar ik zal het ff nakijken straks
jumpers op mobo meestalOp donderdag 27 september 2001 16:19 schreef appetoe het volgende:
[..]
En hou kan ik dit doen???
In de bios zeker?
en 133 werkt wel hoor
pas wel op met de hoeveelheid he.
Overlaatst nog maar gezien bij een P166mmx dat ie 32sdram als 32 zag
128mb sdram als 32mb
256mb sdram als 7.2mb
addressings probleempje
met wat geluk kan ie met BIOS flash 64mb sdram per slot
Haaai die Kaaaai,
natuurlijk ken da
Zeker in die P van jou.
Maar je heb het geheugen toch al
net gekocht dus...
Greetzz Koenzie
natuurlijk ken da
Maar je heb het geheugen toch al
Greetzz Koenzie
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
[topic=223827/1/50]
Helemaal onderaan. Lees de FAQ eens please
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
wat jij wilOp donderdag 27 september 2001 22:23 schreef Exirion het volgende:
[topic=223827/1/50]
Ik dus geprobeerd om dat sd-ram erin te krijgen, maar het zijn wat vreemde soort geheugen banken die op dat mobo zitten, er zitten wel van die witte pinnetjes aan de zijkant maar als je het geheugen erin zet dan zie pinnetje nie in de inkeping van het geheugen omdat die pinnetjes veel korter zijn dan normaal (ik hoop dat het zo duidelijk is
) Als ik hem er zo in laat zitten dan doet de compu niks anders dan piepen (piep---piep---piep---piep enz) als maar het zelfde piepje. Dus ik denk dat zijn mischien wel gewoon geen sd geheugen banken maar ze passen dus wel maar ik krijg ze nie goed erin, ze zitten er dus nie echt vast in
Mischien dat iemand hier de oplossing voor weet
Mischien dat iemand hier de oplossing voor weet
eehm ja die probleem had ik ook... ff de zijkanten omstebeurten er goed in drukken totdat de klemmetjes erin passen.. zou moeten werken
Hoi
mja ik kwam via de search bij dit topic en zag dat de vraag eigenlijk nog niet was beantwoord dus dacht ik 'kom laat ik eens vriendelijk zijn voor die gast' en schopte ik hem ff omhoog met een evt. oplossing
Hoi
Pagina: 1