Toon posts:

[ps6] een filter voor alle layers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya.. ik heb een probleem..
Als ik een filter toe wil passen (bijv een lighting effect) en ik wil dit effect op alle layers toepassen, hoe moet ik dit dan doen.
Bij mij pakt ie alleen de actieve layer.
natuurlijk is het zelfde effect te bereiken door op elke laag apart dat filter te gooien maar het lijkt mij zo makkelijk als je alle layers die je wilt gerbuiken met dat filter bijvoorbeeld in een soort "groep" ofzo kon mikken.

btw.. het is niet alleen zo bij filters ook bij veel aanpasingen onder het "adjust" kopje (hue,satur.,brightness,variations etc)

is dit uberhaubt mogelijk of vraag ik gewoon te veel en moet ik elk effect apart toe passen voor elke layer?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dat ligt nogal aan het effect wat je wilt toepassen. Voor veel dingen heb je veel aan adjustments-layers (aanpassingslagen) die liggen bovenop andere lagen en daarmee is al veel te doen. Wil je layereffects toepassen op meerdere lagen dan moet je de effecten kopieren en toepassen op alle lagen (well, als je ze niet eerst wil samenvoegen om flexibel te blijven).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus zo veel mogelijk layers houden.. dit ivm met het later nog iets veranderen/verschuiven..
dus ik kan effecten gewoon kopieren?

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 10:21

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 27 september 2001 16:05 schreef el_dudeness het volgende:
dus ik kan effecten gewoon kopieren?
Ja, adjustments op layers kun je kopieren, effecten moet je volgens mij gewoon toepassen op elke layer

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
wel jammer dat je dat niet in een keer kan doen... maar goed.. kopieeren dan maar..

ennu... thanks voor de rete-snelle replys