Toon posts:

STEL..er zouden geen landen bestaan..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
STEL..er zouden geen landen bestaan, dus geen grenzen en ook geen regering. Wat zou er dan gebeuren? Iemand wel eens over nagedacht?

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Dan zou Kok een andere baan hebben... (kok ofsow)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

En als er mensen zouden zijn, dan zouden ze vanzelf wel weer gebieden veroveren en dan hun grenzen stellen.

Hetzelfde effect toen ze Amerika hadden ontdekt

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Imagine there's no countries,
It isnt hard to do,
Nothing to kill or die for,
No religion too,
Imagine all the people
living life in peace...

-John Lennon

Zoiets bedoel je...

Verwijderd

nou..dan zou iedereen nog steeds jager en verzamelaar zijn net als vroeger, denk ik

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
Op donderdag 27 september 2001 16:01 schreef horus7 het volgende:
En als er mensen zouden zijn, dan zouden ze vanzelf wel weer gebieden veroveren en dan hun grenzen stellen.

Hetzelfde effect toen ze Amerika hadden ontdekt
Dat denk ik ook. Er zijn altijd wel mensen die dingen gaan organiseren en veroveren.

Verwijderd

Yep en dan een jaartje of 4000 erna zou je zeg maar de eerste oorlog uit breken omdat iemand zonodig een boeing 767 op het wtc gebouw moest gooien.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Om een grote hoeveelheid mensen te voeden moet er een organisatie zijn om de boel te regelen.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 19:45

Killjoy

Klingon lawn products

Dan zou de mensheid wel weer een andere manier vinden om geografische zone's in te richten. Vraag is dan of deze zones ingericht zijn naar ethnische, religieuze, culturele, maatschappelijke of 'vul maar in' denkwijzen.

Hokjesdenken is universeel. Hokken is veilig want alleen zijn is eng. Waar zouden we zijn zonder een religie die ons geborgenheid biedt na de onzekerheid van de dood.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dan wordt het beheer van de wegennetten en andere regeringstaken iets moeilijks om uit te voeren. Dan kun je niemand meer aanklagen, er is geen wetboek meer.

We zouden weer in anarchie vervallen. Liever niet.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op donderdag 27 september 2001 16:29 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Er zijn altijd wel mensen die dingen gaan organiseren en veroveren.
Ja... Zoals ik. Mijn kamer is MIJN domein.

* Aetje plant de Aetoriaanse vlag midden in zijn 4x4 kamertje :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Dieren (mensen dus ook) hebben een eigen territorium nodig, bij niet mensen is dat kleinschaliger en ze laten ook niemand toe, bij mensen is dat grootschalig en ze laten wel andere mensen toe (bv land), je kan het ook wat kleiner nemen (bv. stad, huis) en bij dat laatste (huis) laten ze dan neet iedereen toe.

Dus een samenleving zonder landen kan niet :) maw het heeft geen zin om hier verder over te discusieren aangezien het toch niet kan

Verwijderd

Om de wereld op z'n kop te zetten en grenzeloos, zou je 1 leider moeten hebben.
1 leider die alles bezit. Maar goed, alles is al ingedeeld. Er zou dan een soort Caesar moeten komen die de hele wereld verovert. Grot geschut werkt in deze tijd niet meer.

De volgende missie van de mensheid is om het universum te gaan verkennen. :9

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
Is mars al geclaimed? niet? mooi, DAT IS DUS VAN MIJ!!!!!!!!!!!!1

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Inderdaad, de territoriale drang is genetisch bepaald.. Maar wat als we via gen transformatie er in slagen het territorium gen te isoleren.. wat dan.. :9

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

barkey heeft mars al geclaimed for plante GoT :) iemand mee??
maargoed, geen grenzen betekend dus 1 hoof over de wereld. zijn er niet een aantal mensen die over de wereld wilden heersen?? ik denk dat het alleen haalbaar is als men allemaal de zelfde overtuiging heeft over iets. je zou dat religie kunnen noemen of een geloof in in het beter wezen voor het gemeen goed. allemaal werken voor het beste voor heel de aarde. denk alleen dat de bestuurder of regeerder over planet earth het grootste probleem is. mens wilt altijd macht over over iemand hebben. tja, we are human, geeezzz!!!
iemand mee naar mars?

did not reach the following recipient(s):

Verwijderd

Of je stuurt gewoon een paar vrijwilligers, die bereidt zijn om dood te gaan, ver het heelal in.

En dan zie je wel of ze naar een paar jaar zich voort hebben kunnen planten.

Verwijderd

Als we nu eens op MARS allemaal in onzelf gaan geloven.. Moet niet al te moeilijk zijn.. geloven we allemaal hetzelfde maar toch ook weer niet :)

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

jongens, zouden jullie een beetje ontopic willen blijven?

Het ging hier niet over ruimtevaart, het ging hier over een situatie zonder landen.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• barkey
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

in ons zelf geloven, doen de meeste dat tegenwoordig al niet? we hebben al zo'n "ik" maatschapij. de meeste weten niet eens wie hun buren zijn!!! geen grenzen, dan denk ik ook aan een flinke samenhorigheid onder de mensheid. dat staat me wel aan. zonder samenhorigheid krijg je automatisch weer apparte groepen die dan weer een eigen stuk land willen. zucht.... again, we're humans...

did not reach the following recipient(s):

• SvEn
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Op vrijdag 28 september 2001 21:33 schreef Diadem het volgende:
jongens, zouden jullie een beetje ontopic willen blijven?

Het ging hier niet over ruimtevaart, het ging hier over een situatie zonder landen.
dan zouden er verschillende groepen mensen zijn met een eigen leefgebied met een eigen leider...

Verwijderd

Wat er zal gebeuren. Ik zou het druk krijgen met die chaos. Aangezien ik King of Chaos ben. :7

Verwijderd

Adam smith zei ooit eens zoiets:

Met zijn vieren produceerden zij 100 eenheden per uur
Maar als zij ieder afzonderlijk hadden moeten werken, waren zij waarschijnlijk tot 5 eenheden per uur per persoon gekomen.
En alle mensen willen altijd meer en beter, dus gaan zij samenwerken, maar dat lijd ook weer tot jaloezie, en dus verschillende oorlog.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 21:22
Geen landen en geen regering kan niet want dan is er anarchie en dan is opzich iedereen eigenlijk een land opzich....

Geen landen met een regering kan wel, en ik denk dat dit op de lange termijn ook wel eens een keer zal gebeuren...
Pagina: 1