Mandrake 8, RealTek NIC + 3Com509

Pagina: 1
Acties:

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Hi,

Ik heb een probleempje waar ik steeds maar niet uit kom...

Ik heb een computer met 2 netwerkkaarten, 1 Realtek 8139 PCI en 1 3Com 509 geïntegreerd op het moederbord. Na het installeren van Mandrake 8 wordt bij het opstarten alleen de Realtek herkend. In mijn modules.conf staat dus alleen Alias Eth0 8139too.

Nou kreeg ik hier de tip: kijk eens wat insmod 3c509 doet...
Dan krijg ik de 3Com kaart dus onder eth1.

Nu is mijn vraag: hoe zorg ik dat hij dit al tijdens het opstarten doet, en dan ook nog voordat het netwerk geladen wordt?

BVD

Verwijderd

Euh...had je al es geprobeerd om de instellingen op te slaan? ('t is maar een suggestie ;) )

• Solarsparc
Uhm, welke instellingen waarin opslaan?

* Solarsparc is n00b :)

Verwijderd

Als je RedHat gebruikt kun je met LinuxConf deze instelling doen, door de juiste module aan te geven. LinuxConf doet dan de rest.

Je kunt die regel ook in een bootscript plaatsen.
Bijvoorbeeld /etc/rc.local of zo...

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Enkel de naam van de module in /etc/modules.conf op een lege regel zetten is genoeg.

Eventuele opties (een IRQ ofzo) moet je in /etc/modules.conf zetten, of (als Mandrake inmiddels de nieuwe modutils gebruikt) in een bestandje in /etc/modutils/. Als je /etc/modutils/ moet gebruiken, moet je na iets gewijzigd te hebben even update-modules runnen, zodat /etc/modules.conf voor je gemaakt wordt.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Solarsparc
Allereerst bedankt voor de reacties.

Het lukt echter nog niet :(

Ik heb nu de insmod 3c509 in rc.local gezet, en in modules.conf alias eth1 3c509.

De insmod regel wordt wel geladen (als ik die na het opstarten nog eens doe zegt hij "module already loaded"), maar ik heb nog steeds geen Eth1 :(

Kan iemand me helpen?

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 18:49 schreef Solarsparc het volgende:
Allereerst bedankt voor de reacties.

Het lukt echter nog niet :(

Ik heb nu de insmod 3c509 in rc.local gezet, en in modules.conf alias eth1 3c509.

De insmod regel wordt wel geladen (als ik die na het opstarten nog eens doe zegt hij "module already loaded"), maar ik heb nog steeds geen Eth1 :(

Kan iemand me helpen?
Gewoon plug and pray uitschakelen.
Met het config prog van de 3com kaart.

• Solarsparc
Heb ik gedaan, ik merk niet echt verschil...

Aaarghh... dit is frustrerend :)

[gewaagd modus]Was Linux maar zo makkelijk als Windows[/gewaagd modus]

>:)

Het moet toch mogelijk zijn?

• Solarsparc
Sorry, foutje van mijn kant, ik heb eth1!

Bedankt voor de tip, nu verder met m'n operatie :)

(lukt me vast niet alleen dus ik hoop dat jullie bereid zijn me verder bij te staan :) )

Verwijderd

euhh opslaan doe je door in (waarschijnlijk,draai zelf debian) /etc/network/interfaces het blokje te kopieren
en eronder te plakken (gateway kun je overslaan)
doe es een ifconfig -a
en je ziet all devices
alleen ifconfig geeft alleen de draaiende kaarten.
als je eth1 hebt toegevoegd in etc/network/interfaces
kun je kijken of ifdown -a alles neerhaalt
en met ifup -a kun je alles weer in de lucht krijgen
effe kijken met ifconfig..
als je met ifup -a al je interfaces online krijgt,lukt dat ook met rebooten..succes
en denk eraan .. ifconfig is je vriend! :)

(typevautjes)
Pagina: 1