Sony laptop accu nogal snel leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb pas een Sony Vaio FX301 gekocht. Nu is de accu nogal snel leeg. Als ik em aanzet, zonder dat ik verder iets doe, gaat ie ongeveer 80 minuten mee. Is dit normaal?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Vin'k nog redelijk lang!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:00
mijn oude ibm (366mhz) doet het 2 uur als erop gewerkt wordt
denk dat het niet goed zit, staat er niets in de handleiding over de levensduur van de accu ?

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:49
Nee, dat is zeker niet normaal.
Daar zit een lithium-ion accu in die volgens Sony 2.5 a 3 uur mee moet gaan.
Bij gemiddeld gebruik, dat wel.
(ook al weet niemand wat nu gemiddeld gebruik is.)

Mijn advies: terug gaan naar de leverancier, en een nieuwe accu eisen.

Als die je adviseren om naar de Vaio helpdesk te bellen dan ben je echt zuur, dan wordt je doorverbonden naar Belgie, en daar weten ze echt helemaal niets.

Het kostte die gasten vier (!) dagen om uit te vinden of er in een bepaald notebook een full-duplex modem zit....

Succes!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb zo'n Compaq laptopje, en die gaat helaas maar ongeveer 60 minuten mee... Een kennis heeft een Dell en die gaat wel heel erg zuinig om met de batterij.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 16:02 schreef A-Tray het volgende:
Nee, dat is zeker niet normaal.
Daar zit een lithium-ion accu in die volgens Sony 2.5 a 3 uur mee moet gaan.
Bij gemiddeld gebruik, dat wel.
(ook al weet niemand wat nu gemiddeld gebruik is.)

Mijn advies: terug gaan naar de leverancier, en een nieuwe accu eisen.

Als die je adviseren om naar de Vaio helpdesk te bellen dan ben je echt zuur, dan wordt je doorverbonden naar Belgie, en daar weten ze echt helemaal niets.

Het kostte die gasten vier (!) dagen om uit te vinden of er in een bepaald notebook een full-duplex modem zit....

Succes!
Nou als ie 2,5 uur meegaat met gemiddeld werken, moet ie in ieder geval langer meegaan dan 80 minuten als ik HELEMAAL NIX doe.....

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Spyro heeft een PCG-F707 en die doet ongeveer 3 uur met een batterij als ik niets doe. ongeveer anderhalf uur als ik lekker aan het klikken ben.

Maargoed even een mogelijke oplossing:
Is het "powerpanel" geinstalleerd? Deze heeft profielen die ervoor zorgen dat wanneer je op batterij werkt, de CPU lager geklokt wordt, je LCD minder Bright, je harddisk na 1 minuut stilvalt etc etc. Het powerpanel (standaard SONY VAIO tooltje) zorgt ook voor automatisch omschakelen tussen profielen als je je stroom eruittrekt of erinstopt....Dus wel erg makkelijk...
MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Waar regel ik powerpanel want dat klinkt interesting?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Laatst hadden ze in de C!T een test met een Vaio en die accu ging ook bijzonder kort mee, een ander exemplaar wel de gewone tijd. Dus 'k zou maar even bij de winkel langsgaan, je mag ook aannemen dat als je die laptop koopt die powersaving zooi al geïnstalleerd is. :)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Staan de VAIO's jammergenoeg een beetje om bekend...

Batterij management software is voor iedere laptop een bijzonder goed idee. Niet te strak afstellen though, dat gaat echt irriteren.

Maareh, als je er niets mee doet en de batterij is na 80 minuutjes leeg dan klopt er iets niet, dan is er meer fout dan alleen batterij en powersave instellingen denk ik. Opsturen en nieuwe eisen. Niet intrappen als ze dat niet willen doen, dan kan je zelf een nieuwe gaan kopen en dat kost je beaucoup du doekoe.

Toch het nadeel van laptops... stroom!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:29
uit meerdere reviews blijkt dat deze VAIO FX301 een 1700 mAh accu heeft ipv de normale 3600 mAh. Koppel dat aan een Duron en je hebt een niet al te lange levensduur...

met welke PowerNow! settings werk je als je die 80 minuten haalt?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
De maximale accutijd voor dit model is 1.25 uur... er is dus niets mis met de accu, hij is gewoon niet zo krachtig.
Misschien dat je er een betere accu in kunt kopen?

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Zijn er ergens accus te krijgen die meer ampere leveren ? of zeg ik dat verkeerd nahja boeien, je begrijpt me.

Pagina: 1