Toon posts:

[mircscript]hoe de inhoud van een file te msg-en?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik in een mircscript zetten dat ik de hele inhoud van een .txt file wil msg-en?

ik heb de help al opengeslagen op $read, maar daar staat alleen hoe je een betreffende regel kan pasten...

ik heb nu: /msg $nick $read(file.txt) <- maar wat moet hier nu bij dat hij de hele file msg't?

en zeggen tot welke regel hij moet msg-en werkt ook niet want r komt telkens een regel bij in de file :(

alvast bedankt :)

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:09

Akerboom

Codito, ergo sum

Ik kan dan wel geen mirc scripting, maar als je 1 regel uit kan lezen dan kan je toch gewoon een for lustje maken die de file uitleest tot een EOF?!

for (int i; !EOF($read(file)); i++)
iets in die zin, you get my point ;-)

-- TormentoR

Verwijderd

Topicstarter
jij bedoelt dus dat ik eerst mirc laat kijken hoeveel lines het bestand heeft en dan tot en met dat aantal lines laat msg-en? :)

ik zal het eens proberen :)
thx!

Verwijderd

Topicstarter
sjit, hetgene wat ik d8 dat van tm een bepaalde regel werkt niet :(

Verwijderd

Topicstarter
wie helpt mij?

nog 1x de vraag: hoe kan ik de inhoud van een .txt file naar iemand laten msg-en in een mircscript? :)

Verwijderd

kijk es in de help file daar zal het vast wel in staat :?

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Is vrij simpel: /play $nick text.txt

dit word veel gebruikt om ascii art te msg-en maar werkt ook prima voor wat jij wilt.
het probleem met $read(text,txt,n) is dat je het regel voor regel moet doen in een loopje door n steeds te verhogen tot einde bestand.

edit:

standaard doet mIRC een pause van 1000Ms per regel, om het lekker snel te gaan doe je /play $nick text.txt <n>

n is dan in Ms 1 voor zeer snel, let wel op het flooden :)
als je trouwen de parameter $nick weg laat speelt mirc het text bestandje af in de window waar je bent, dus als je in een channel zit speelt ie hem daar af.
Om de text tussentijds te stoppen tik je /play stop
Voor complete help: /help /play

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 19:44 schreef Vai het volgende:
Is vrij simpel: /play $nick text.txt

dit word veel gebruikt om ascii art te msg-en maar werkt ook prima voor wat jij wilt.
het probleem met $read(text,txt,n) is dat je het regel voor regel moet doen in een loopje door n steeds te verhogen tot einde bestand.

edit:

standaard doet mIRC een pause van 1000Ms per regel, om het lekker snel te gaan doe je /play $nick text.txt <n>

n is dan in Ms 1 voor zeer snel, let wel op het flooden :)
als je trouwen de parameter $nick weg laat speelt mirc het text bestandje af in de window waar je bent, dus als je in een channel zit speelt ie hem daar af.
Om de text tussentijds te stoppen tik je /play stop
Voor complete help: /help /play

thx! :)
Pagina: 1