een 1,8 70 graden? heb je de cooler er wel goed op?
een 1,5 oc`d @1,8 zit bij mij op 49 graden!
een 1,5 oc`d @1,8 zit bij mij op 49 graden!
De P4 heeft toch een beveiliging zodat hij op halve kracht gaat draaien wanneer hij het te warm krijgt?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6
Klik eens op de link die er bij staat onderaan.
Die temperatuur van jou lijkt me wel aan de hoge kant.
Klik eens op de link die er bij staat onderaan.
Die temperatuur van jou lijkt me wel aan de hoge kant.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Volgens mij is 70 graden echt te veel..
Als ik hier zo wat posts lees van andere tweakers met een P4, dan zitten ze allemaal zo rond de 50..
Conclusie...je koeler zit niet goed, of je heb helemaal geen airflow in je kast..
Als ik hier zo wat posts lees van andere tweakers met een P4, dan zitten ze allemaal zo rond de 50..
Conclusie...je koeler zit niet goed, of je heb helemaal geen airflow in je kast..
eh probeer hem zo koel mogelijk te houden....
De P4 gaat vanzelf langzamer lopen als hij te warm wordt..
zodat hij zichzelf niet kapot rekent
Zie deze review bij tomshardware http://www.tomshardware.de/cpu/01q3/010914/index.html
maar toch 70 is best veel
probeer hem tussen de 40 en de 50 te houden.
De P4 gaat vanzelf langzamer lopen als hij te warm wordt..
zodat hij zichzelf niet kapot rekent
Zie deze review bij tomshardware http://www.tomshardware.de/cpu/01q3/010914/index.html
maar toch 70 is best veel
probeer hem tussen de 40 en de 50 te houden.
Kast open dus dat is het ook niet heb wel maar een dun laagje koelpasta eropzitten koeler heb ik al een aan tal keren eraf gehaald en erop nieuw opgezet maar dan ook niks.
Maar als hij niks doet wordt hij 50+ en als alleen de screensaver aan gaat dan als hij daaruit komt is hij 70+.
Het moederbord is trouwens een MSI ook de temp in de kast is 40 zegt hij maar de kast staat open en het is echt geen 40 graden hier.
Maar als hij niks doet wordt hij 50+ en als alleen de screensaver aan gaat dan als hij daaruit komt is hij 70+.
Het moederbord is trouwens een MSI ook de temp in de kast is 40 zegt hij maar de kast staat open en het is echt geen 40 graden hier.
Hier word ie op dit moment 30 graden idle en nog net geen 40 graden full load met standaard boxed Intel koeler.
Die-hard Brexiteer
Dan doe je toch iets verkeerd 0943.
Misschien is die kast temp wel je CPU temp want mijn kast(Open) is ongeveer het kamer temp(30)
Denk erom om heel weinig van die paste te gebruiken, een dus laagje is al genoeg.
Misschien is die kast temp wel je CPU temp want mijn kast(Open) is ongeveer het kamer temp(30)
Denk erom om heel weinig van die paste te gebruiken, een dus laagje is al genoeg.
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Nou ik weet niet of dat werkt dat zou bij 90C zijn toch ?Op donderdag 27 september 2001 15:44 schreef bazs2000 het volgende:
De P4 heeft toch een beveiliging zodat hij op halve kracht gaat draaien wanneer hij het te warm krijgt?
Ik had begrepen dat hij dan uitschakelde...nou ik heb dat is getest
En ik ben tot 94C gegaan
Toen begon hij echt heel erg te stinken en ik steeds meer te zweten...toen ben ik maar gestopt.
Had van Asus wel een piepje verwacht want die uitschakeling komt toch ook uit het mobo ?
nee MSI PC alert IIIOp donderdag 27 september 2001 17:40 schreef MisterDon het volgende:
Ik neem aan MBM?
Verwijderd
De mijne blijft lekker op 28 graden.
Echt relaxed
Bij die boxed setjes zitten goede koelers.
wel vet groot, maar dat maakt niks uit vind ik.
Echt relaxed
Zit gewoon een boxed koeler op en hun koelpaste heel dun dus ik zie het probleem nog steeds niet
Verwijderd
Welke case heb je? Ligt het niet aan de air-flow. Dat scheelde bij mij namelijk 10 graden, misschien bij jou wel meer.
Voel met je hand eens aan de koeler. Als jij je vingens verbrand zal de temp wel kloppen. Anders geloof ik er weinig van 
Ik heb eigenlijk nog geen P4 gehad waarvan het koelblok warm werd.
Ik heb eigenlijk nog geen P4 gehad waarvan het koelblok warm werd.
Kijk dat is nou het mooie het koelblok is absoluut niet warm. En ook als ik het blok eraf haal direct nadat hij uit gezet was is hij heel lichtjes warm. Dus volgens mij klopt die temp meter van MSI niet.
Of meet hij de temperatuur in Fahrenheit? zou kunnen
Verwijderd
de mijne 58 graden, p4 1,5ghzDe mijne blijft lekker op 28 graden.
Echt relaxed
Probeer eens MBM (Hier te downloaden :))Op vrijdag 28 september 2001 15:38 schreef 0943 het volgende:
[..]
nee MSI PC alert III
Verwijderd
Ik heb gezien dat bij veel MSI borden de temp veel(!) te hoog wordt aangegeven. Als je hem uit de doos monteert en aanzet is ie al 56°C, dat is ongeveer 30 teveel. Mijn gevoel zegt dat MSI er constant een 25°C boven zit; en dan zit je met 70°C redelijk OK (nog steeds wel aan de hoge kant). Kijk of je een betere manier kan vinden om de temp te checken. Bij ASUS klopt het allemaal wat beter.
Verwijderd
Late reactie...maar goed, ik heb een 1,4 en die draait al een half jaar op 70 graden. Als ik hem OC (P4T) dan wortie 72 graden. Ik zie wel wanneer die overlijdt, ik heb echt geen zin meer om te achterhalen waarom die nou zo warm wordt. Kga er maar van uit dat het aan mijn schijven ligt.
Pagina: 1