Toon posts:

(Universele) afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony receiver met daarop allemaal sony audiospul aangesloten. Nu wil ik mijn setje uitbreiden met een TV.

Aangezien ik bij de receiver een afstandsbediening heb gekregen waarmee je alle sonyprodukten kunt bedienen zal het heel erg makkelijk zijn dat ik de tv met diezelfde afstandsbediening kan bedienen. Oplossing: koop een sony TV!

Kijk, dat is natuurlijk de simpelste oplossing, maar ik zou graag wat meer keuze hebben dan alleen sony televisies. Oplossing: universele afstandsbediening!

Ook leuk, maar dan kan ik voor die meerprijs net zo makkelijk een sony teevee kopen. En mijn budget is laag...

Mijn vraag aan jullie is of julie weten welke merken tv je met een sony-afstandsbediening kan bedienen. Ik weet wel dat de fabrikanten allemaal verschillende frequenties gebruiken, maar ik weet ook dat de philips-afstandsbedieningen met meerdere merken tv's compatable zijn.

Weten jullie met welke merken TV's sony-afstandsbedieningen compatable zijn? Jullie mogen me ook vertellen met welke merken Sony-afstandsbedieningen NIET compatable zijn...

BVD

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:51

rammes

koekebakker 1e klas

wat voor afstandsbediening is het? sommig evan sony zijn programmeerbaar of hebben ook functies voor andere merken.

Ik zou het doen!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

ga naar een goede electro/onderdelenboer, die weten er alles van en kunnen goede uitleg geven.
Wij hebben daarvoor een Plentyparts winkel hier.

• urk_forever
  • Laatst online: 17:56
Je kan ook een palm M100 kopen en daarop het remote programma voor de palm gebruiken. dan kun je al je afstandsbedieningen ermee trainen en heb je alleen nog maar je palm bij de hand voor al je apparaten.

Ik dacht dat philips ook zoiets heeft.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 15:37 schreef rammes het volgende:
wat voor afstandsbediening is het? sommig evan sony zijn programmeerbaar of hebben ook functies voor andere merken.
Ik weet zo niet het serienummer uit mijn hoofd, maar ik kan me wel vaag zoiets herinneren dat 'ie programmeerbaar is. Als dat zo is dan kan ik dus ook andere merken inprogrammeren? En hoe?

• urk_forever
hebbes!!

Philips Pronto. Moet maar effe kijken op de site van philips want ik kan geen linkje versieren voor je.

Pronto

Modelnummer: SBCRU940

Hoofdfuncties

Aanpasbare gebruikersinterface (via RS-232)
LCD / aanraakscherm (x/x)
Aantal toestellen (onbeperkt)
Vermogen om te leren

Nog meer info

Pronto

Waar kunt u dit product kopen
Dit product met andere producten uit dezelfde productfamilie vergelijken
Onderdelen van deze pagina downloaden

Intelligente touch-screen afstandsbediening voor alle IR-apparaten

XL-control: De SBC RU890 (Pronto) heeft een volledig aanpasbaar scherm waarmee u met één druk op een knop een hele serie handelingen kunt laten uitvoeren. Download gratis software vanaf het internet voor nog meer geavanceerde persoonlijke menu's. Gemakkelijk te gebruiken, met achtergrondverlichting en ergonomisch ontwerp kan alle overige afstandsbedieningen vervangen ideaal voor home cinema.

Hoofdfuncties Voornaamste voordelen van de functie
Aanpasbare gebruikersinterface (via RS-232) Het is mogelijk om de afstandsbediening volledig aan uw eigen wensen aan te passen

LCD / aanraakscherm (x/x) Gemakkelijk en snel toegang tot alle functionaliteit

Aantal toestellen (onbeperkt) Geeft het aantal afstandsbedieningen aan die u kunt vervangen

Vermogen om te leren Elke functie van de oude afstandsbediening wordt gekopieerd

Achtergrondverlichting Ook af te lezen in het donker of in een slecht verlichte omgeving

Automatische achtergrondverlichting Zodra u de afstandsbediening oppakt, gaan de toetsen oplichten. Zo vindt u gemakkelijk de gewenste toets.

Transmissiesignaal met groot bereik U hoeft de afstandsbediening niet op de apparatuur te richten, hij werkt vanuit bijna elke positie

Mogelijkheid om als timer te gebruiken Hiermee kunt u apparaten op specifieke tijden aan/uitzetten

Rechtstreekse toegang via menu Rechtstreeks toegang tot het menu op het scherm

Extra grote toetsen Zo vindt en gebruikt u gemakkelijk de gewenste toets.

Kleur/helderheidsregelaar (x/x) Belangrijke functionaliteit die niet altijd in afstandsbedieningen aanwezig is

Macro-functie Met één druk op een knop kunt u een hele serie handelingen laten uitvoeren.

Laadstation / oplaadbare batterij beschikbaar Altijd klaar voor gebruik

Klaar voor Philips Verzekert de werking van Philips apparatuur

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 15:57 schreef urk_forever het volgende:
hebbes!!

Philips Pronto. Moet maar effe kijken op de site van philips want ik kan geen linkje versieren voor je.

Pronto

Hoofdfuncties

Aanpasbare gebruikersinterface (via RS-232)
LCD / aanraakscherm (x/x)
Aantal toestellen (onbeperkt)
Vermogen om te leren
Is wel ideaal zo'n ding natuurlijk!!! Maar vast wel heel duur :'(

• urk_forever
weet ik zo niet

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 15:42 schreef urk_forever het volgende:
Je kan ook een palm M100 kopen en daarop het remote programma voor de palm gebruiken. dan kun je al je afstandsbedieningen ermee trainen en heb je alleen nog maar je palm bij de hand voor al je apparaten.

Ik dacht dat philips ook zoiets heeft.
En om even op de palm M100 terug te komen... Die kun je ook programmeren en als universele afstandsbediening gebruiken?

• urk_forever
tering die site van plips is traag, staat alleen geen prijs op, als ik het me goed herinner was ie een paar maanden? terug iets van 600 gulden....

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 16:19 schreef urk_forever het volgende:
tering die site van plips is traag, staat alleen geen prijs op, als ik het me goed herinner was ie een paar maanden? terug iets van 600 gulden....
Ja, ik kwam em net tegen ergens op het internet voor $249 = 600 piekies ongeveer. Is niet echt wat ik aan een 'afstandsbediening' wil uitgeven. Die palm daarentegen is een stuk betaalbaarder als hij ook als afstandsbediening te gebruiken is. Weet je (iemand) hier iets meer over te vertellen?

• urk_forever
je kan er een progarmmatje voor downloaden en dat erop zetten en dat kan een afstandbediening nadoen. Je moet dan met de originele rc even alle knopjes aanleren daarna onthoud ie alles.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 16:28 schreef urk_forever het volgende:
je kan er een progarmmatje voor downloaden en dat erop zetten en dat kan een afstandbediening nadoen. Je moet dan met de originele rc even alle knopjes aanleren daarna onthoud ie alles.
Dat is wel ontzettend handig en ook een stuk goedkoper dan de pronto (hoe mooi hij ook is) en weer mooier en handiger (met de standaard palm-functies) dan een gewone universele afstandsbediening. Maar is hij ook een beetje handig in gebruik (vergeleken met een normale afstandsbediening)? Die palm heeft toch geen touch-screen?

Verwijderd

palm werk niet, ir is te zwak. Je moet echt in de tv kruipen om te kunnen bedienen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 16:41 schreef Flippit het volgende:
palm werk niet, ir is te zwak. Je moet echt in de tv kruipen om te kunnen bedienen.
Geld dit voor alle (goedkopere) palms? De mogelijkheid is er toch niet voor niets, dus dan zou die infrarood toch wel iets beter zijn, of ben ik aan het hallucineren...

• urk_forever
Tja aangezien mijn tv niet zover wegstaat kan ik niet goed testen of het goed werkt.
Alhoewel we met de infrarood van een Nokia en een notebook hebben getest en dat werkte nog op een meter of 5/6-7 dus...

Als ik vanavond even tijd heb en mijn palm werkt nog ga ik wel effe voor je kijken, over wat voor afstanden praten we hier????

Hail to the king baby!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55

Wallie

Herr

Website Philips Pronto:
http://www.pronto.philips.com/

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• urk_forever
Op donderdag 27 september 2001 16:32 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

Dat is wel ontzettend handig en ook een stuk goedkoper dan de pronto (hoe mooi hij ook is) en weer mooier en handiger (met de standaard palm-functies) dan een gewone universele afstandsbediening. Maar is hij ook een beetje handig in gebruik (vergeleken met een normale afstandsbediening)? Die palm heeft toch geen touch-screen?
Het enigste nadeel is dat je met dat palm pennetje moet werken. alhoewel je het misschien met je vingers zou kunnen doen.

Hail to the king baby!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb een Sony universele afstandsbediening. Iets van 300 piek ofzo. Prachtig ding en je kunt echt alle afstandsbedieningen erin programmeren... met een touch-screen natuurlijk...

<edit> Zie http://www.sony-europe.com/view.x?prod=18956&loc=eu </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 13:45

RLB

E Pluribus Unum

Als je geld over hebt, dan moet je eens kijken naar een Harman/ Kardon TC1000. :P http://www.harmankardon.com/product.asp?cat=CON&prod=TC1000

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 10:50

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Als je een RM-LJ302 heb (zit o.a. bij een str-db9xx).

Dan kun je

- setup
- IR Set
- met die selectie knop de tv-ingang zoeken (5e van boven)
- selectie knop pushen
- TV selecteren
- en dan kun je uit +/- 300 tv merken kiezen

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Deze is cool en kost een hééél stuk minder dan de Philips Pronto (FL.349,- i.p.v. +/- Fl.800,-)! :)
Let ook even op de blauwe touchscreen-verlichting..... :9~

Hij is programmeerbaar en werkt met (vrijwel) alle apparaten die een infrarood afstandsbediening hebben (zelfs lichtschakelaars of alarmsystemen van auto's).

Je kunt zelf je eigen knoppen op het touchscreen-display aanmaken, inclusief een ruime keus uit icoontjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.comtronics.nl/src.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Zijn idd een paar gave dingetjes! Maar ik heb dus een behoorlijk low-budget en met een palm kun je nog een paar extra dingen doen i.t.t. de universele afstandsbedieningen.
Op donderdag 27 september 2001 20:38 schreef Ozzy het volgende:
Als je een RM-LJ302 heb (zit o.a. bij een str-db9xx).

Dan kun je -een paar dingetjes doen-
Ik weet niet welke RM ik heb, maar hij zat bij een str-db435...

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:51

rammes

koekebakker 1e klas

kijk ff in die handleiding van die afbe.. als ie programmeerbaar is zoals jij zegt kun je er ook andere merken mee proggen.. :)

Ik zou het doen!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 11:08 schreef rammes het volgende:
kijk ff in die handleiding van die afbe.. als ie programmeerbaar is zoals jij zegt kun je er ook andere merken mee proggen.. :)
Het probleem is dat er geen handleiding bij zit... Zal dat betekenen dat hij niet programmeerbaar is? Het is wel een redelijk ingewikkeld ding met knopjes voor elke functie van praktisch alle componenten.
Pagina: 1