Batterij Logitech Optical Mouseman

Pagina: 1
Acties:

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Volgens Logitech heeft deze muis Smart Power Management een zgn spaarstand.
Nu heb ik hem net een paar dagen en het valt me op dat als je hem niet gebruikt (cpu uit) de laser nog steeds als een gek aan het knipperen is... noemen ze dit spaarstand?

Verwijderd

kennelijk wel, maar 1 vraagje: waarom cordless; alleen maar gezeik

• Moon
Wat voor gezeik dan?

• Moon
Op donderdag 27 september 2001 15:30 schreef madmanrules het volgende:
Bullshit dus.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 15:30 schreef madmanrules het volgende:
indeed
gezeik met storing, gezeik met batterijen...

ik ben tevree met een Intellimouse Explorer en Natural Pro keyboard

• Moon
Op donderdag 27 september 2001 15:28 schreef Moon het volgende:
Volgens Logitech heeft deze muis Smart Power Management een zgn spaarstand.

Nu heb ik hem net een paar dagen en het valt me op dat als je hem niet gebruikt (cpu uit) de laser nog steeds als een gek aan het knipperen is...noemen ze dit spaarstand?
Dit was de vraag,hoe kan hij nu in spaarstand staan als hij de hele nacht loopt te knipperen?

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Op donderdag 27 september 2001 15:38 schreef SiCnEsSs het volgende:

[..]

indeed

Wat een onzin man...ik heb al drie jaar een Logitech Cordless wheelmouse en gebruik hem elke dag zeer intensief. Hij is nu wel gaar, maar ik hoef er maar om de 2 a 3 maanden nieuwe batterijen in te zetten dus geen gezeik. En storingen heb ik ook nog nooit last van gehad.
Sommige mensen kunnen nu eenmaal geen kabel met snoertje gebruiken omdat hun pc te ver af staat zoals in mijn geval!

Ik wil me omdat mijn huidige muis gaar is ook zo'n cordless optical kopen maar als ie 2 maanden doet met de batterijen ben ik tevreden...

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Op donderdag 27 september 2001 15:38 schreef SiCnEsSs het volgende:

[..]

indeed

Volgens mij heb jij nooit een draadloze muis geprobeerd, valt er weinig over te oordelen.

Met mijn draadloze muisman heb ik nooit problemen gehad en doet het perfect.
Alleen als je een preciezie quaker bent dan kan je beter een staart nemen maar voor het gewone sleep, klik en richt werk, doet ie het perfect en is het enige nadeel ten opzichte van een gewone muis dat je batterijen moet verwisselen. Storing? Nooit last van gehad....

Verwijderd

Het ledje knippert in feite altijd, alleen de intensiteit en de frequentie wisselt. Als je 'm _ziet_ knipperen dan knippert hij langzaam; oftewel de spaarstand. Zodra je 'm gaat bewegen zul je zien dat het ledje constant aan lijkt, echter knippert hij dan nog steeds maar een stuk sneller.
Dit kan gevoegelijk genegeerd worden, deze persoon heeft duidelijk geen flauw benul waar hij over praat.

Juist met een cordless optical heb je nooit gezeik meer, 't ding werkt altijd, zit nooit klem met z'n snoer en hoeft nooit schoongemaakt te worden. Heerlijke muis dus.

Ja, je moet idd. een keer per periode de batterijen verwisselen, ik persoonlijk zou dat geen gezeik willen noemen. Als je dat als gezeik betitelt dan heb je dus ook gezeik met zo'n beetje alle klokken in je huis, alle afstandbedieningen, enz.

Overigens is het geen laser hoor, gewoon een ledje, afhankelijk van de muis rood of blauw.

Verwijderd

ik heb ook een cordles mouse van logitech en nog optisch ook maar heb ook geen problemen hij doet er inderdaad een week of 6 mee met die batterijen en ik heb inderdaad begrepen dat er een spaarstand op zit maar kan dat ook niet vinden in de software misschien weet logitech het zelf we kunnen een mailtje sturen???

:)

• spok9
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op donderdag 27 september 2001 15:41 schreef Moon het volgende:

[..]

Dit was de vraag,hoe kan hij nu in spaarstand staan als hij de hele nacht loopt te knipperen?
Omdat ie normaal nog _veel_ sneller knippert...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je kan ook de Typhoon kopen met oplader
hoef je niet een batterijen te verwisselen
en het lampje gaat nog s helemaal uit in de spaarstand ook :)

• Moon
Op donderdag 27 september 2001 15:47 schreef hezik het volgende:
Het ledje knippert in feite altijd, alleen de intensiteit en de frequentie wisselt. Als je 'm _ziet_ knipperen dan knippert hij langzaam; oftewel de spaarstand. Zodra je 'm gaat bewegen zul je zien dat het ledje constant aan lijkt, echter knippert hij dan nog steeds maar een stuk sneller.
[..]

Dit kan gevoegelijk genegeerd worden, deze persoon heeft duidelijk geen flauw benul waar hij over praat.
Bedankt voor je reaktie, hier heb ik wat aan.

Verwijderd

Merk je helemaal niet dat ie langzamer en minder vel gaat kniperen/branden? Want bij mij is het verschil heel duidelijk te zien.

Btwik doe ongeveer 2 maanden met de baterijen.

• Moon
Op donderdag 27 september 2001 16:00 schreef Virtual-nobody het volgende:
Merk je helemaal niet dat ie langzamer en minder vel gaat kniperen/branden? Want bij mij is het verschil heel duidelijk te zien.

Btwik doe ongeveer 2 maanden met de baterijen.
Dat ding moet gewoon uitgaan als ik ermee stop!

Verwijderd

Tsja, een schakelaartje op de muis oid zou idd wel handig zijn. Ik heb er al eens over zitten te denken om het 'logitech' merkplaatje te vervangen door een metalen plaatje welke 'voelt' of er een hand op de muis ligt. Is die hand er --> ledje krijg stroom, zo niet dan geen stroom.

Maar goed, waar maak je je druk om? 1 keer in de maand/twee maanden batterijen wisselen is toch niet zo'n ramp? Of je moet idd. zo'n oplaadbare muis met laadstation kopen.

Ikzelf heb 2 setjes batterijen welke ik wissel; 1 setje in de muis, 1 in de lader.

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mijn mouseman deed het maar een klein maandje met een paar batterijen... maar ik ben ook hardcore gamer ;) :7

Verwijderd

Het knipperen is inderdaad een spaarstand waarbij die om de zovel tijd even controleerd of er verbinding is, en die baterijen gaan +/- 3 a 3,5 maand mee

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 16:04 schreef Moon het volgende:

[..]

Heel simpel. Schuif de onderkant het plaatje eraf trek die ronde dingen eruit en. Het lampje is uit.

• Moon
Op donderdag 27 september 2001 16:37 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

Heel simpel. Schuif de onderkant het plaatje eraf trek die ronde dingen eruit en. Het lampje is uit.
Pff,...wijsneus.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Je kunt ook oplaadbere batts nemen he.... Kost je een keer was, daarna ben je er vanaf.

GP met 1600 mAh. :)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De spaarstand gaat vanzelf aan na een tijdje stilstand. Hij knippert dan inderdaad veel langzamer dan normaal. Als hij dan ziet dat er iets veranderd is (dus als de muis bewogen is), gaat hij weer in gewone stand. Alles volautomatisch. En van de cordless optical gaan de batterijen echt net zo lang mee als die van een cordless balmuis. In een balmuis zitten namelijk zelfs _twee_ lichtsensoren. Minder sophisticated, maar ze zitten er wel :)

Nog een voordeel van de cordless optical tov de cordles balmuisjes is dat je er AA batterijtjes indoet, ipv AAA. Stuk goedkoper.

Maar het grootste nadeel is dat ze dat kreng alleen als een rechtshandige versie hebben, terwijl ik links muis... Anders had ik er al lang eentje gekocht.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:52
Op donderdag 27 september 2001 19:10 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Maar het grootste nadeel is dat ze dat kreng alleen als een rechtshandige versie hebben, terwijl ik links muis... Anders had ik er al lang eentje gekocht.
Check http://www.tweakers.net/nieuws/18583?highlight=logitech
Ik ben enorm hard op zoek, maar kan het nog nergens hier vinden! :(
Pagina: 1