Toon posts:

Hulp Nodig bij netwerk !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit achter een netwerk en ik ook een server kunne draaien zijn er programmas voor of wat dan ook !!!

De server bestaad uit 2 netwerk kaarten een voor de kabel en een naar de HUB die naar de andere computers gaan op de server draait win 2000 pro en ik op win XP pro the corp Final plz i need some help !

Verwijderd

Nederlands A.U.B.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57
Wah? :?

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Wat wil je allemaal met die server doen ?
Internet routen kan met Win2k Pro ook al, dus dan heb je verder niks nodig.
Alleen een firewall natuurlijk.

Als je meer wil, zou ik voor Win2k Server gaan. Die heb ik zelf ook een tijdje draaien nu en werkt erg goed.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou eens in het nederlands en duidelijk vragen wat je wil...

wil je je connectie sharen? Wil je services draaien? Webserver? DNS ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 15:26 schreef Goku het volgende:
ik zit achter een netwerk en ik ook een server kunne draaien zijn er programmas voor of wat dan ook !!!

De server bestaad uit 2 netwerk kaarten een voor de kabel en een naar de HUB die naar de andere computers gaan op de server draait win 2000 pro en ik op win XP pro the corp Final plz i need some help !
Je verhaal is niet echt duidelijk :+

Maar ik denk dat je het internet wil delen :? -> dat kun je dan doen met Windows 2000, daar zit namelijk de functie Standaard Internet delen bij wat heel simpel is om te configureren.

Modem -> Server/nic1 -> server/nic2 -> HUB -> Andere pc's

Op NIC1 zet je dan het internet delen aan, maar geef eerst ff aan of het daadwerkelijk gaat om Internet delen.

Anders hangen we een heel verhaal op, terwijl je iets heel anders bedoeld ;)

• zyberteq
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Goku is blijkbaar niet zo bekend met de Nederlandse taal.
Als meneer meer aandacht besteed aan zijn Nederlandse lessen en minder aan zijn Powerlevel dan zouden wij hem misschien begrijpen.

(phew... moeilijk hoor, ABN typen :9)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Volgens mij wil die Kweekserver draaien ofzo, begreep ik uit zijn crosspost.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 15:47 schreef Courage het volgende:
Volgens mij wil die Kweekserver draaien ofzo, begreep ik uit zijn crosspost.
ff gepikt uit zijn crosspost >:)
oke luister me broers ze pc is de server die heb 2 netwerk kaarten er in zitte, 1 voor de kabel, 2 naar de hub om het internet te delen, Het internet doet het perfect op alle computers, maar is er een mogelijk dat er op de andere pc een server gedraait kan voor een Game of een FTP , zo ja plz laat het me ff weten of er progjes of war dan ook er voor is want ik wil ook wel eens een servertje starte
Misschien is dit iets duidelijker :)

• maikel
  • Laatst online: 20-08 09:32
Aha !
Volgens mij moet je dan op de server de poorten voor dat spel forwarden naar de PC waar de server op draait.
Anders zien de PC's op het www zijn game-server niet omdat ie op het netwerk zit.
Ik heb het zelf nooit zo gedaan, maar ik denk dat het met port-forwarding moet lukken.

Verwijderd

Blaat, geen touw aan vast te knopen die kerel!

Verwijderd

Ik ben Dyslectisch en ben daardoor geen ster in talen maar aan mijn verhaaltjes zou je een touw aan vast kunnen knopen (als je dat wilt, en politiek correct vind) Hallo piet, ga eerst even goed leren schrijven, en maak je daarna pas druk om je netwerk problemen. Maar je zou ook een keer de search kunnen proberen... mocht het dan nog niet gelukt zijn, dan raad ik je het volgende aan: ga er een middag voor zitten, (voor je verhaaltje) en je mede tweakers helpen je.
Pagina: 1