Welke Kyro II?

Pagina: 1
Acties:

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:07
Aangezien ik binnenkort waarschijnlijk een nieuwe comp ga kopen zat ik alvast te zoeken naar een niet te dure videokaart die wel redelijk tot goed presteerd. Nou leek mij de "Club3d Kyro II" van 230 piek wel redlijk geprijsd. Maar weet iemand ook of deze kaart dezelfde specificaties heeft als de Hercules variant? Of is de laatstgenoemde beter?(aangezien deze meestal wordt gebruikt in de benchmarks) Qua drivers hoef je het volgensmij ook al niet te laten omdat je die gewoon kunt downen bij www.powervr.com.
Iemand die hier wat meer vanaf weet of uit ervaring kan spreken?
Alvast bedankt :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Ik heb zelf een Hercules prophet 4500 TV OUT, alles erop en eraan.

volgens mij is die hercules variant ook het meeste complete kyro2 kaartje die er is (64mb).

drivers zijn idd geen probleem, gewoon die power vr en hoppa.

kwa prestaties zit ik in iedergeval wel goed, ondankds dat ik een Celeron500@566 heb draait alles perfect (32bit hoge reso's) 3dmark is minder maar daar schijnt een PATCH voor te komen >:)

voor de rest is het een enorme GOED ALTERNATIEF kaartje!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Op donderdag 27 september 2001 15:33 schreef Mister_X het volgende:
Ik heb zelf een Hercules prophet 4500 TV OUT, alles erop en eraan.

volgens mij is die hercules variant ook het meeste complete kyro2 kaartje die er is (64mb).

drivers zijn idd geen probleem, gewoon die power vr en hoppa.

kwa prestaties zit ik in iedergeval wel goed, ondankds dat ik een Celeron500@566 heb draait alles perfect (32bit hoge reso's) 3dmark is minder maar daar schijnt een PATCH voor te komen >:)

voor de rest is het een enorme GOED ALTERNATIEF kaartje!
Ik heb ook de hercules en ben er tevreden over.

Maar ik ga ff offtopic :)

Uhm welke driver van de kyro is beter die op de hercules site staat of die van de power vr site???
Of is het dezelfde >:)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:07
Is er misscien ook iemand die de Club3d versie heeft aangeschaft of iemand die weet of er een verschil zit tussen die kaartjes van club3d en hercules?(Of zijn het gewoon reference-kaartjes en dus hetzelfde?)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Waarschijnlijk betaal je (net zoals ik) gewoon voor de naam Hercules en de (gestripte) software die je erbij krijgt.
Verder zal verkooppijs van de hercules vastliggen ondanks dat de prijzen van het geheugen (zit gewoon sdram op) gekelderd zijn. Die onbekende merken maken hun kaarten wel goedkoper als de kosten omlaag gaan.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Club3D (lees: PowerColor) heeft in het verleden een batch Kyro I's gemaakt met behoorlijk slechte componenten.
Of dat nu weer gebeurd..... Ook al zou iedereen Reference kaarten maken, dan nog kunnen er behoorlijke kwaliteitsverschillen zijn.

Reviewtje: http://www.extremeoverclocking.net/index.php?opt=artikel&id=76
Pagina: 1