Toon posts:

@home newsserver kapt af?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Of ligt het weet aan mij?

Als ik iets wil downloaden van de @home newsserver van een aandal delen, dan is bij het laatste deel op de server (binaries gedeelte) het zo dat van het laatste deel het laatste part ontbreekt.

Dus bv. 29 x een deel van 100/100 (alle 100 parts van dat deel aanwezig), en dan nog 1 x een deel van, ik noem maar wat, 14/15 (dan is dus part 15 van die 15 van dat deel er gewoon niet).

Ik gebruik NewsShark. Ik vind het echt vreemd. Zo heb ik het gewoon niet compleet. Erg jammer.

• raas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 17:05

raas

kies je keuze

dat heb ik echt nog nooit gehad, en ik heb al aardig wat files gedowned van de athome newsserver.
gebruik zelf suckbest als proggie

An eternity is very, very long, especially towards the end.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het op alletwee de machines hier dus. En ik snap er niks van.

En kennis in Tilburg heeft het ook. Net getest. Het staat dus niet goed op de server.

Weet iemand of er meer dan 1 newsserver is van @home? Misschien dat het alleen weer op de server die ik krijg verneukt is.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57
Op donderdag 27 september 2001 16:41 schreef HlpDsK het volgende:
Weet iemand of er meer dan 1 newsserver is van @home? Misschien dat het alleen weer op de server die ik krijg verneukt is.
Zover ik weet heeft @Home twee newsservers in gebruik, 1 in Noord-Brabant (IP adres = 213.51.129.81) en een in Overijssel (IP adres = 213.51.129.161).

Verwijderd

Topicstarter
Ook al zoiets: in de avond, nu al, timed de newsserver gewoon out na een paar headers. Echt triest.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Ja, het is de laatste tijd weer zwaar knudde met de nieuwsservers... eerst kon ik dag en nacht met hoge snelheid downloaden, maar de laatste weken kan dat alleen nog maar 's middags. 's Avonds zakt de snelheid als een drilpudding in elkaar en de verbindig zelf is knudde (vaak time-outs enzo)...

Zoals nu, weer een time-out...

En als je dan @Home een mailtje stuurt over deze problematiek krijg je een standaardmailtje terug waarin gezegd wordt dat er geen problemen bekend zijn en dat je de helpdesk maar moet bellen... zucht... :(

<edit> Oh, HlpDsK, op de nieuwsservers na is @Home perfect hoor </edit>

<edit #2> Nou ja, op die storing van dinsdag na dan </edit #2>

<edit #3> Ik heb zojuist @Home maar weer eens gebeld... probleem was niet bekend, maar ze zouden het gaan uitzoeken... ik ben benieuwd! </edit #3>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Die time-outs zijn erg zat. Maar wat ik nog veel erger vind is dat dus de files niet goed propageren van server naar server. Als er van de binarieseen paar KB ontbreekt is alle 900 MB voor niks :(

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 19:17 schreef Brian Dickens het volgende:
Ja, het is de laatste tijd weer zwaar knudde met de nieuwsservers... eerst kon ik dag en nacht met hoge snelheid downloaden, maar de laatste weken kan dat alleen nog maar 's middags. 's Avonds zakt de snelheid als een drilpudding in elkaar en de verbindig zelf is knudde (vaak time-outs enzo)...

Zoals nu, weer een time-out...

En als je dan @Home een mailtje stuurt over deze problematiek krijg je een standaardmailtje terug waarin gezegd wordt dat er geen problemen bekend zijn en dat je de helpdesk maar moet bellen... zucht... :(

<edit> Oh, HlpDsK, op de nieuwsservers na is @Home perfect hoor </edit>

<edit #2> Nou ja, op die storing van dinsdag na dan </edit #2>

<edit #3> Ik heb zojuist @Home maar weer eens gebeld... probleem was niet bekend, maar ze zouden het gaan uitzoeken... ik ben benieuwd! </edit #3>
Deventer toevallig? Hier had ik dat ook, en dat lag aan een kabelbreak.

Verwijderd

Dat komt meer omdat news niet voor binary's is ontworpen en het dus erg vaak fout kan gaan. Omdat zo'n newspath vaak erg lang is er er een grote kans is dat er een van die paden uit ligt.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op donderdag 27 september 2001 20:30 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Deventer toevallig? Hier had ik dat ook, en dat lag aan een kabelbreak.
Nee, Tilburg. @Home heeft trouwens toch maar een stuk of drie nieuwsservers voor alle abonnee's... en da's niet echt goed. Overbelasting zorgt voor de time-outs en traagheid...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 20:44 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Nee, Tilburg. @Home heeft trouwens toch maar een stuk of drie nieuwsservers voor alle abonnee's... en da's niet echt goed. Overbelasting zorgt voor de time-outs en traagheid...
Ik dus ook Tilburg.

Pop3 ligt trouwens ook weer plat hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 20:32 schreef sagar het volgende:
Dat komt meer omdat news niet voor binary's is ontworpen en het dus erg vaak fout kan gaan. Omdat zo'n newspath vaak erg lang is er er een grote kans is dat er een van die paden uit ligt.
Zou je denken dus. Maar het is steevast de laatste file. En 30 delen (van elk een berg parts) van 20 mb daarvoor allemaal foutloos. En dat is bij zo'n beetje alles.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op donderdag 27 september 2001 20:47 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Pop3 ligt trouwens ook weer plat hier.
Bij mij niet... het verifiëren gaat wel traag, maar het werkt wel allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 17:10 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

Zover ik weet heeft @Home twee newsservers in gebruik, 1 in Noord-Brabant (IP adres = 213.51.129.81) en een in Overijssel (IP adres = 213.51.129.161).
Ik heb alle 2 geprobeerd. Zegt ie 'Done!' maar niks. Alleen met 'news' doet ie 't. Vaag.

En nog steeds kapot :(

Het vreemde is: niemand vraagt om hersubmits. Terwijl het echt op de server fout zit.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Jullie hebben nog geluk dat jullie vanaf 17:00 hebben kunnen internetten.. hiero in de buurt van Sittard hebben we geen verbinding meer gehad vanaf ongeveer 17:00... tot een kwartier geleden ongeveer...

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46

sll

Op donderdag 27 september 2001 22:46 schreef HlpDsK het volgende:

Ik heb alle 2 geprobeerd. Zegt ie 'Done!' maar niks. Alleen met 'news' doet ie 't. Vaag.

En nog steeds kapot :(

Het vreemde is: niemand vraagt om hersubmits. Terwijl het echt op de server fout zit.
Ik denk dat hij 'Done!' zegt omdat hij niet kan connecten. Sinds een paar dagen gaat het downloaden van de @Home newsservers inderdaad slecht. De foutmelding die ik altijd krijg is iets in de trant van 'Too many connections [...]'. Meestal pak ik dan een andere @Home server, maar gisteravond lagen ze er alledrie uit :(

Het verschijnsel dat de laatste part van de laatste file mist heb ik ook al een paar keer gezien, maar ik heb er geen verklaring voor...

Verwijderd

Topicstarter
Zo mis ik alle goede spullen :'(

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 28 september 2001 19:07 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb ook problemen met de @Home newsserver, maar heb gehoord dat news.workbenelux.nl (ofzoiets) wel goed functioneert. Of dat ook voor binaries geldt weet ik eigenlijk niet. Dat spul krijg ik elke dag wel gewoon op cd >:)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

news.workbenelux.nl Is gewoon de zoveelste naam voor 213.51.129.81

En die doet het nu nog steeds niet goed in de avonduren...

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 28 september 2001 20:20 schreef Brian Dickens het volgende:
news.workbenelux.nl Is gewoon de zoveelste naam voor 213.51.129.81

En die doet het nu nog steeds niet goed in de avonduren...
Wat een brakke zooi dan. Maarja, news is niet bedoeld voor het verspreiden van terrabytes aan data. Lullig is het wel, ik verwacht gewoon een goede newsserver.

• sll

sll

Op vrijdag 28 september 2001 19:07 schreef HlpDsK het volgende:
Helpen de repost-verzoeken niet?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op vrijdag 28 september 2001 20:24 schreef rdgf het volgende:

[..]

Wat een brakke zooi dan. Maarja, news is niet bedoeld voor het verspreiden van terrabytes aan data. Lullig is het wel, ik verwacht gewoon een goede newsserver.
Ik heb net weer geluk gehad... nog 270 meg kunnen downloaden met 285 kilobyte/sec... alleen in het begin even een time-out...

Maar goed, ik heb gisteren @Home ingelicht want ze wisten weer eens niet dat er problemen waren... zijn er nou echt zo weinig mensen die klagen??? :?

• sll

sll

Vanavond ging het alweer wat beter bij mij. Servers gaven weinig fouten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 20:24 schreef sll het volgende:

[..]

Helpen de repost-verzoeken niet?
Kheb NewsShark. Ik zou nog niet weten hoe ik een bericht moet posten al zou de wered vergaan :{

Maar het lijkt wel alsof het niet goed doorkomt alleen op de @home servers. Dus men klaagt niet echt op de andere servers.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zou bijna een Xs4all-account nemen voor hun newsserver... toch maar eens gaan informeren want die newszilla-server van hun schijnt echt teringgoed te zijn... :)

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 29 september 2001 10:24 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik zou bijna een Xs4all-account nemen voor hun newsserver... toch maar eens gaan informeren want die newszilla-server van hun schijnt echt teringgoed te zijn... :)
Ik geloof alleen dat ze een paar binaries-groepen (waaronder wat divx-groepen) niet doorgeven. Anders nemen we toch een proefaccountje daar en sharen we dat >:)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DivX-groepen zijn anders toch best wel handig... :)

Proef-accountje sharen? Jaja, en dan zeker allebei tegelijkertijd willen downen? Dat zie ik niet zitten... ik wil de volledige bandbreedte voor mezelf! >:)

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 29 september 2001 11:56 schreef Brian Dickens het volgende:
DivX-groepen zijn anders toch best wel handig... :)

Proef-accountje sharen? Jaja, en dan zeker allebei tegelijkertijd willen downen? Dat zie ik niet zitten... ik wil de volledige bandbreedte voor mezelf! >:)
Hoezo bandbreedte sharen, we hebben allebei @Home, dus allebei op volle snelheid leechen >:)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wow, vanavond ging het weer eens goed. Heb 1,3 gig kunnen downloaden met gemiddeld 280 kilobyte/sec, zonder time-outs... wow *D

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

^^^^

Er zijn 3 servers van @home, altans die bekent zijn:
- 213.51.129.161 ----> Traag als dikke stront
- 213.51.129.81 ----> Snel overdag. s'avonds gewoon zwaar bagger
- 212.120.66.218 ----> Ook traag

Wordt idd tijd voor meer newsservers dacht ik zo. Alleen van die middelste kun je overdag lekker downloande, maar s'avonds is het geen doen. Leuk als je net 1 bestand mist en de volgende dag is die deleted :(

• sll

sll

Op donderdag 11 oktober 2001 13:36 schreef kennym het volgende:
- 213.51.129.81 ----> Snel overdag. s'avonds gewoon zwaar bagger
Dit is inderdaad een snelle en stabiele server (op de minder drukke uren), maar bestanden blijven hier ook maar minder dan een dag staan.
Wordt idd tijd voor meer newsservers dacht ik zo. Alleen van die middelste kun je overdag lekker downloande, maar s'avonds is het geen doen. Leuk als je net 1 bestand mist en de volgende dag is die deleted :(
Binaries blijven op de twee andere 'trage' servers maar liefst enkele dagen staan. Het is alleen heel erg moeilijk om een verbinding naar die servers op te zetten. Als je wel verbinding hebt, wordt die ook nog om de haverklap verbroken. Oók op de minder drukke uren :(

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Hier in Kampen ook al troubles met news@home..
Too many connections en System capacity exceeded.
Op alle drie..

News is natuurlijk ook niet gemaakt voor binaries,
en als "men" napster, kazaa etc aanpakt, wat dan met newsservers ?

Gelukkig weten VEEL mensen die nu kabel nemen NIET wat news in kan houden..ken veel nieuw muziek sinds de intrede van de computer en de modem :)

• raas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 17:05

raas

kies je keuze

Op donderdag 25 oktober 2001 01:04 schreef Newy het volgende:
Hier in Kampen ook al troubles met news@home..
Too many connections en System capacity exceeded.
Op alle drie..

News is natuurlijk ook niet gemaakt voor binaries,
en als "men" napster, kazaa etc aanpakt, wat dan met newsservers ?

Gelukkig weten VEEL mensen die nu kabel nemen NIET wat news in kan houden..ken veel nieuw muziek sinds de intrede van de computer en de modem :)
hehe lol ja, we moeten het geheim proberen te houden ;)
hier (groningen) trouwens de laatste week ook veel meldingen als 'system capacity exceed'. maar rond deze tijd gaat het weer prima :)

An eternity is very, very long, especially towards the end.

Pagina: 1