Toon posts:

mening gevraagd over H2O blokjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben even bezig geweest samen met GrimPie om waterblokjes te frezen. (heerlijk zo'n school :7)
nou vroeg ik me af wat jullie er van vinden. de afm zijn 60x60x25mm.

voor de fotos kijk even op:

grimpie.freeservers.com

als het meezit kunnen we er een hele serie maken om te verkopen, als je interesse hebt laat het dan even weten :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Mooi hoor, lijken wel taartvormpjes :P

Vraagje: IS dit wel een beetje een beproeft model zo met die spiraal? Lijkt me wel aardig kunnen werken.
Wat zou zo'n blokje moeten gaan kosten en hoe regel je de bevestiging (op bijv s370, of cpu's zonder mobo met gaten)?

Keep up tha good work :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

ziet er leuk uit... alleen oppassen met een radiator van koper... gaat een beetje fout op den duur.. :(
kun je die blokjes ook van koper maken ?

Verwijderd

Ziet er super uit gozer! Aluminium of gewoon staal? ( het laatste lijkt me niet... ) Als je die blokjes voor F 75,- kan verkopen dan lijkt me het nog leuke handel ook... :)

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
kan ze wel van koper maken maar dat is een duur geintje denk ik :'(

gaten voor een coldplate van 50x50mm zitten er in (onderkant)

Verwijderd

ghehe mooi blokje idd.. maar ik ben al bezig met mijn eigen versie te maken (voor slot A Athlon) van koper.. suc6 met de verkoop ! :)

Verwijderd

Aha, Leidse Instrumentmakers School. Daar was ik ook nog bijna heen gegaan :)

Mooie blokjes trouwens! Zijn ze al getest?

Verwijderd

Topicstarter
zijn pas net begonnen maar gaan volgende week testbankje opbouwen en testen. moet ook nog de onderkant vlakken enzo.
als ik aan koper kan komen maak ik ook nog wel wat cold-plates maken... :)

we hebben eigenlijk 2 vormen, een spiraal (koeld vanuit het midden) en een soort doolhof (koeld ook vanuit het midden)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mening gevraagd over H2O blokjes
(veel) te duur :) Voor 150 piek koop ik liever een maze 2-2 van koper.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 16:07 schreef Aikon het volgende:

[..]

(veel) te duur :) Voor 150 piek koop ik liever een maze 2-2 van koper.
Weet nog niet precies wat ze gaan kosten maar volgens mij staat er in dit topic nergens dat ze 150 piek gaan kosten zal eerder 150 euro zijn (geintje) de prijzen zijn nog niet bekent maar komt zeer binnenkort

Verwijderd

Passen ze owk op een slot1?

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Strak blokje, ik ben benieuwd naar de resultaten.

Vreemde prijs wel, 50,-- voor het blokje en 100,-- met koppelingen en deksel, duur stukje plexi-glas.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 11:09 schreef Januz_ het volgende:
Passen ze owk op een slot1?
Weet eigelijk niet of het blokje ook op slot 1 gaat passen maar ik kan het wel een keer proberen moet toch een aantal test opstellingen gaan bouwen maar dat verschijnd nog wel in dit topic

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 11:26 schreef mrknowitall het volgende:
Strak blokje, ik ben benieuwd naar de resultaten.

Vreemde prijs wel, 50,-- voor het blokje en 100,-- met koppelingen en deksel, duur stukje plexi-glas.
Het is ten eerste geen plexiglas maar lexaan en ten tweede moeten de deksel conversioneel (met het handje) gemaakt worden omdat er de tap die gebruikt wordt om de koppelingen in het deksel te kunnen maken niet in de cnc bank past.
Ten derde hebben we een tap moeten kopen en die was niet bepaald goedkoop plus dat de Festo koppelingen erg prijzig zijn, misschien dat er ook nog een model uit komt met koppelingen waar je je slang met een slangen klem vast kan zetten , moeten we nog ff naar kijken

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Ziet er wel mooi uit, helaas niet van koper :(

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik zou idd proberen ze van koper te maken. Dat werkt toch wel redelijk wat beter, en geeft geen corrosie-ellende. (Herman peutert nu nog de aluminium-drab uit zijn ogen)

Eventueel kan je de doorstroom van het blok wat vergroten door niet 1 maar 2 uitgangen in elke ring te maken.

Wat voor Festo-koppelingen gebruik je? Naar mijn weten kosten die dingen niet zo heel veel. Mail me anders even.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 12:59 schreef CBA het volgende:
Ziet er wel mooi uit, helaas niet van koper :(
Ja sorry de koperen versie weet ik ook niet of die er komt, want als je de blokjes van koper zou maken wordt ten eerste het materiaal 3 keer zo duur en ten tweede staat de cnc bank bijna een uur te denderen voordat hij een keer zo'n blokkie heeft gemaakt , en dat betekend dat de blokjes een heel stuk duurder worden. jammers maar helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 13:40 schreef Herman het volgende:
Ik zou idd proberen ze van koper te maken. Dat werkt toch wel redelijk wat beter, en geeft geen corrosie-ellende. (Herman peutert nu nog de aluminium-drab uit zijn ogen)

Eventueel kan je de doorstroom van het blok wat vergroten door niet 1 maar 2 uitgangen in elke ring te maken.

Wat voor Festo-koppelingen gebruik je? Naar mijn weten kosten die dingen niet zo heel veel. Mail me anders even.
De koppelingen die we van Festo willen gebruiken zijn van die Quick Snap koppeling das zelf voor de grootste prutser makkelijk te hanteren (proleet Proof) ;) maar ik zou ook de wat goedkoperen schroef koppelingen kunnen gebruiken , maar dat moeten we allemaal ff uitzoeken , ( Iemand die connecties heeft bij Festo ?) Komt wel goed , de prijzen zijn ook nog niet definitief. Nog ff geduld dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg van Herman een mailtje met daarin een alternatief voor de toch wel erg duren festo koppelingen en slangen misschien kan het deksel met koppelingen wat goedkoper.
Ik ga morgen een sample an vragen en dan horen jullie nog van ons.
Groetjes Hemogoblin en Grimpie

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ziet er goed uit, maar wat is dat lexaan voor iets? en kan je die deksel niet gewoon van alluminium maken? en die koppelingen gewoon zoals je ze bij iedereen ziet en die festo als optie doet ofzo. want die festokoppelingen zijn nou niet persee nodig..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 22:20 schreef Clithopias het volgende:
ziet er goed uit, maar wat is dat lexaan voor iets? en kan je die deksel niet gewoon van alluminium maken? en die koppelingen gewoon zoals je ze bij iedereen ziet en die festo als optie doet ofzo. want die festokoppelingen zijn nou niet persee nodig..
Lexaan is een soort van plexiglas alleen breekt dit veel minder snel dan plexiglas.
De festo koppelingen hebben we genomen omdat die heel makkelijk in gebruik zijn en ook makkelijk te demonteren en een hoge druk kunnen hebben. Uit eigen ervaring weet ik dat je altijd loopt te kloten als je PCtje weer eens uit elkaar moet en met die koppelingen is het heel makkelijk om alles weer aftebreken.
Waarschijnlijk wordt het inderdaad de bedoeling om de koppelingen , het deksel, de slang en de schroefjes als losse onderdelen te gaan verkopen zo kun je je eigen setje bij elkaar sprokkelen .
Het deksel blijft lexaan omdat het er gewoon mooi uit ziet en voor de mensen met een gatin de zijkant van hun kast is het dus leuk . :9
Pagina: 1