cue sheet maker

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 22:40
ik heb dus net een cd geript naar mp3 op me hd. het is 1 grote mp3. nu wil ik graag een cue sheetje maken, zodat het mogelijk is om die grote mp3 te branden. maar met geen 1 programma lukt dat. ik wil dus gewoon die cd inladen in het cue sheet programmatje. en dus niet eerst alle tracks in mp3 of wav op me hd zetten.

.cda bestandjes pakken meeste programma's niet..

iemand?

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 17:21
Gebruik Nero nou maar...,dan laad je die hele track en dan split je hem gewoon..

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 22:40
ik wil hem niet branden... ik wil een cue sheet hebben

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 09:38
disc dump??

Maak je eigen poll

• TiMmS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
Is er dan geen goed programma om zelf .cue's te maken zodat je een perfecte mix hebt van 1 lange MP3 ?

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.

Verwijderd

Hey Darklord,

wat je moet doen is als volgt (zo doe ik het tenminste).
Ik vermoed dat je cue sheets wilt aanmaken met de bedoeling een mix cd als 1 lange mix te rippen en naderhand met een cue sheet te kunnen splitten om weer op cd te branden, zodat je geen overgang meer hoort.

Ik doe dit heel simpel als volgt:
van die audio cd maak ik met clone cd een image en laat daarbij een cuesheet maken.
Daarna gooi ik die image weg en open ik de cue sheet met t proggie: CDRCue Cuesheet Editor.
Met dit proggie verander ik het bronbestand, wat altijd een image is aangezien de cue sheet met clonecd is gemaakt.
Als bronbestand geef je dan de naam van het bestand (inclusief extensie) van de cd die je hebt geript (de cd als 1 mp3 dus).
Daaronder verander je binary in mp3 en met dat programma kun je dan ook nog titels enz invoeren.
Dat is alles wat je hoeft te doen.
Misschien een beetje werk, maar ik vind het perfect werken.
Zelf laat ik die lange mp3 splitten met het programma musicutter.
En vervolgens brand k die mp3's dan op cd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 21:38 ]

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-11 18:17

Roelof

Illustrious Wolf

Gebruik Exact Audio Copy. Daar zit die mogelijkheid standaard ingebouwd.

www.exactaudiocopy.de

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Verwijderd

Bij bovengenoemde reacties gaat men ervanuit dat je de originele CD hebt.

Ik download wel eens CD's van een nieuwsgroep als één grote MP3. Dat is bijvoorbeeld een live sessie van DJ Tiesto waar niemand nog een CUE sheet van heeft.

Met welk programma kan ik die MP3 dan afspelen en zelf bepalen wanneer ik een cue wil zetten voor een nieuwe track die ik later op CD wil hebben?

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:03
Uhm redelijk grote kick :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Inderdaad oud topic, maar soit :)

Met EAC (wat kan dat programmaatje nu niet ;) ) kun je dit eenvoudig met de ingebouwde grafische CUE Sheet editor, maar je hebt wel een WAV nodig in plaats van een mp3. Geen probleem: decodeer de mp3 naar WAV (maar hou de mp3 wel bij natuurlijk!). De WAV is slechts een tijdelijk bestand waarmee we de CUE SHeet gaan maken. Daarna mag ie weer weg.

Open EAC, kies van het "Tools" menu "Process WAV..." en open de WAV file die je track aanduidingen wil geven. Na eventjes geduld wordt de WAV in de EAC wave editor geladen.

Van het "CUE Sheet" menu kies je "Create CUE Sheet". Zet nu de cursor op de plaats waar de tweede track begint (track 1 begint toch op 0). Gebruik de zoom en play functies om de locatie nauwkeurig in te stellen.

Ben je tevreden kies dan "CD Sector Adjustment" uit het "Edit" menu en daarna "CUE Sheet" -> "Insert" -> "Track Start".

Herhaal dit voor alle tracks.

Ben je klaar dan neem je "Save CUE Sheet" uit het "CUE Sheet" menu. Verlaat nu de EAC wave editor. Al wat je nu nog rest is het aanpassen van de bestandsnaam in de CUE sheet van *.wav naar *.mp3 (bewerken in Notepad ofzo). Sommige programma's vereisen ook dat WAVE naar MP3 wordt gezet. Voilà, dat is alles...
Pagina: 1