Wat ik eigenlijk wil doen is thuis een imap server opzetten die de pop mail van m'n provider aan alle clients binnen m'n netwerk serveert. Elke minuut (liefst) moet de POP3 mail van de provider opgehaalt worden, zodat de clients niet een half uur oid achterlopen.
Nu zit ik met een probleempje:
Moet voor 3 accounts mail fechen. Heb al man fetchmail gedaan, maar daar verzuip ik compleet in. Verder: wat moet ik nou met exim doen?
Moet ik de SMTP van m'n provider gaan gebruiken, of moet ik een eigen gaan draaien, of doet Exim dat al?
Ben erg blij dat ik aan linux begonnen ben, maar op het moment (mail zooi) verzuip ik compleet in alle opties die er zijn.
Draai Debian.
Heb "exim", "imap" en "fetchmail" geinstalleerd. Bij de exim config heb ik voor "2" gekozen, en laat voor 10.0.0.* relayen (m'n lokale netwerk...).
Hoe moet ik nu verder. Van fetchmail vat ik echt nog niks. "man fetchmail" helpt ook niet echt.
Nu zit ik met een probleempje:
Moet voor 3 accounts mail fechen. Heb al man fetchmail gedaan, maar daar verzuip ik compleet in. Verder: wat moet ik nou met exim doen?
Moet ik de SMTP van m'n provider gaan gebruiken, of moet ik een eigen gaan draaien, of doet Exim dat al?
Draai Debian.
Heb "exim", "imap" en "fetchmail" geinstalleerd. Bij de exim config heb ik voor "2" gekozen, en laat voor 10.0.0.* relayen (m'n lokale netwerk...).
Hoe moet ik nu verder. Van fetchmail vat ik echt nog niks. "man fetchmail" helpt ook niet echt.
You can't have everything. Where would you put it?