Na geheugen installatie pc kaduuk

Pagina: 1
Acties:

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 10:09
Ik ben dus een absolute leek op het gebied van hardware. Maar ik dacht vandaag even 128 mb geheugen erbij te zetten. Het was namelijk spot goedkoop bij de Mycom (25 piek voor infineon?? geheugen).
Maar nu heb ik dus een probleem: na het installeren van het geheugen krijg ik alleen nog maar piepjes te horen. Ik heb dit probleem al eens eerder gehad toen ik bij mijn 128 mb eentje van 256 wou zetten, dit ging ook helemaal fout en toen moest ik naar een pc winkel om het te laten installeren. Toen kwam ik erachter dat de 128 mb die er al inzat niet samen ging met mijn nieuwe 256, had iets met parieteit?? te maken, dus toen heb ik alleen die 256 erin laten zetten en die 128 verkocht. Maar toen tijdens het instelleren bij die winkel ging het ook al fout (ook dezelfde piepjes) en toen hadden ze het over de voeding los halen en toen deed ie het weer.

Dus aan de hand van deze ervaring probeerde ik dat net dus ook ,maar dat had dus geen zin, nog steeds piepjes na het installeren van het geheugen. Ik heb allerlei combinaties geprobeerd maar het wil niet baten, zelfs alleen die oude 256 erin doet ie niet meer :(.
En als ik hem wegbreng naar de helpdesk dan ben ik hem 2 weken kwijt en dat wil ik dus niet.

Mijn computer is een appie heijn pc met Biostar m7vka moederbord, amd athlon 1000mhz proc. De 256 is van merk Micron gekocht bij Norrod en de 128 mb is van Infineon, bijde 133mhz geheugen

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zit er nog een bepaalde ritme in die piepjes?

Bijvoorbeeld: lang kort kort kort

Krijg je wel beeld?

Money for nothin' and your chicks for free

• Lexxx
Ja er zit wel een ritme in. Lange piep stil lange piep enz

Verwijderd

Misschien heb je bij het inzetten van je geheugen je videokaart een beetje losgehaald .. heb ik zelf ook eens gehad, achterkant van de videokaart niet goed in het AGP slot, gevolg is dat de pc niet wil booten en je idd een aantal piepjes hoort.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op donderdag 27 september 2001 14:00 schreef SirWicked het volgende:
Misschien heb je bij het inzetten van je geheugen je videokaart een beetje losgehaald .. heb ik zelf ook eens gehad, achterkant van de videokaart niet goed in het AGP slot, gevolg is dat de pc niet wil booten en je idd een aantal piepjes hoort.
Inderdaad. Of check je proc. eens Misschien zit die er niet lekker in.
Zitten alle kabels goed aangedrukt op je moederbord?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:37

Sjaak_Afhaak

Bleh!

als je het boekje van je moederbord doorspit, zou er ergens moeten staan waar die piepjes voor staan, en aan welk onderdeel van de PC het ligt. (moederbord, video, of geheugen)

Hier staat tekst

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou dat heeft een niet tweakende kameraad van mij ook eens geprobeerd. Gevolg: geheugenbank die niet meer helemaal lekker is. ene keer herkent ie 96 mb andere keer 128.....

• Lexxx
Het ligt gewoon aan mijn moederbord, hetzelfde gebeurde toen ik het geheugen liet installeren in de computerwinkel.
Ook van die pieejes, maar toen loste die gozer het op door iets met de voeding te doen.

• Lexxx
Ik denk dat ik mijn computer maar gewoon ff naar een computer winkel breng en er maar gelijk even aan ander moederbord in laat zetten dat minder zeikt over geheugen.
Het moederbord wat er nu is zit is toch kote omdat er maar 2 pci sloten op zitten :(, iemand nog suggesties voor een leuk, niet al te duur vervangend mnoederbord?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op donderdag 27 september 2001 14:08 schreef Lexxx het volgende:
Ik denk dat ik mijn computer maar gewoon ff naar een computer winkel breng en er maar gelijk even aan ander moederbord in laat zetten dat minder zeikt over geheugen.
Het moederbord wat er nu is zit is toch kote omdat er maar 2 pci sloten op zitten :(, iemand nog suggesties voor een leuk, niet al te duur vervangend mnoederbord?
Zit je pc niet meer in de garantie dan?

• Lexxx
Jawel, maar dan krijg ik het oude moederbord weer gewoon terug, en dit moederbord zuigt gewoon. Er zitten MAAR 2 pci sloten op. En als ie nou ook al zo moeilijk gaat lopen doen over geheugen, dan kan ie van mij echt de pot op :(

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

lange piep - niets - lange piep

dat betekend dat er een error in je geheugen zit. Misschien is er iets mis met het geheugen, of heb je bij het inzetten van het geheugen te veel gewrikt, waardoor de contactjes een beetje krom zitten. Dit is moeilijk op te lossen, kijk eventjes erg goed naar je moederbord.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 13:53 schreef Lexxx het volgende:
... 25 piek voor infineon?? geheugen ...
Ehm, ik heb vandaag ook dat geheugen daar gehaald, maar bij mij is 't toch echt maar Apacer geheugen, lijkt me sterk dat ze Infineon voor maar 2,5 tientje verkopen.

• Drazzic
  • Laatst online: 11-03-2025
Hey !

Ik heb ook 2x die 128 MB bij MyCom gehaald. En ik hoor geen piepies.. Maar in mijn systeeminfo staat nog steeds 64 MB RAM terwijl er 320 hoort te staan ! (128+128+64) Hoe ken ik dit fixen ? Of waar ligt het aan ?

• Drazzic
Op donderdag 27 september 2001 14:50 schreef Flipmo2K het volgende:

[..]

Ehm, ik heb vandaag ook dat geheugen daar gehaald, maar bij mij is 't toch echt maar Apacer geheugen, lijkt me sterk dat ze Infineon voor maar 2,5 tientje verkopen.
Idd.. was Apacer.

• printerman
  • Laatst online: 20-07 15:35
Lexx,
Als het met pariteit te maken heeft, dan kun je proberen in de BIOS pariteit uit te schakelen en kijken of het dan wel werkt.

• printerman
  • Laatst online: 20-07 15:35
Lexx,
De Biostar is volgens hun site een AMD micro ATX moederbord.
Als er een full ATX moederbord in je kast past is de ECS K7S5A een goedkoop alternatief (kijk maar bij Pricewatch, minder dan f 200,=).

• Drazzic
Op donderdag 27 september 2001 15:23 schreef Drazzic het volgende:
Hey !

Ik heb ook 2x die 128 MB bij MyCom gehaald. En ik hoor geen piepies.. Maar in mijn systeeminfo staat nog steeds 64 MB RAM terwijl er 320 hoort te staan ! (128+128+64) Hoe ken ik dit fixen ? Of waar ligt het aan ?
]

Weet iemand dit probleem ? Iemand zei dat ik geen 64-128en 128 er inkanplantnen.. alleen maar met de zelfde hoeveelheid RAM.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Heb je 133mhz geheugen gehaald? zo ja herkent ie jouw mobo deze geheugen? Sommige geen bekende merk mobo herkende nieuw geheugen niet(dat had een vriend van mij ook).

Heb je geprobeerd 2 geheugen eruit halen en weer erin plaatsen(kijk of deze niet los zit).

Lucky Goldstar

Verwijderd

dit is een goedkope (heb ik zelf ook, 165,- bij gistron.com) waarmee je niet goed kan overclocken maar ik geloof niet dat je dat toch van plan was...
http://www.gigabyte.com.tw/products/7ixe4.htm
werkt prima!

• Lexxx
Ik heb echt vanalles geprobeerd, maar nada helpt.
En ja mijn mobo ondersteund wel 133 mhz geheugen, de 256 die erin zat was dat namelijk ook :(.
Toch moet het op te lossen zijn met die voedingsstekker eruit te halen, dat deed die pc boer gozer eerst ook, en toen deed mijn pc het weer.
Pagina: 1