ik heb net Mandrake Linux 8.1rc1 geinstalleerd, alles goed en wel, is namelijk doodsimpel.
maar nu wou ik dus kunnen printen naar een printer op het netwerk (die printer heeft een ingebouwde printserver/NIC) een beetje klooien met PrintDrake in Gnome en het was gefixt.
tot zover alles goed en wel. (zelfs de testpagina kwam er goed uit)
toen had ik een help pagina van Lynx uitgeprint (ging ook goed)
maar toen ik zelf een textje in Vi had gemaakt om als test te gebruiken voor het printen vanaf de commandline:
lpr lpr.test
cat lpr.test | lpr (ja dat weet ik nog net!)
ging dat niet goed
de eerste 2 kolommen werden niet uitgerpint (dus op elke regel mistte ik de 1ste 2 letters)
ik heb ook geen /etc/printrc (of wat dan ook
dus hoe fix ik het zo dat ik via het lpr kommando ook gewoon de hele textfile krijg???
Search en FAQ gebruikt = geen succes
maar nu wou ik dus kunnen printen naar een printer op het netwerk (die printer heeft een ingebouwde printserver/NIC) een beetje klooien met PrintDrake in Gnome en het was gefixt.
tot zover alles goed en wel. (zelfs de testpagina kwam er goed uit)
toen had ik een help pagina van Lynx uitgeprint (ging ook goed)
maar toen ik zelf een textje in Vi had gemaakt om als test te gebruiken voor het printen vanaf de commandline:
lpr lpr.test
cat lpr.test | lpr (ja dat weet ik nog net!)
ging dat niet goed
de eerste 2 kolommen werden niet uitgerpint (dus op elke regel mistte ik de 1ste 2 letters)
ik heb ook geen /etc/printrc (of wat dan ook
dus hoe fix ik het zo dat ik via het lpr kommando ook gewoon de hele textfile krijg???
Search en FAQ gebruikt = geen succes
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]