Ik heb 768MBtjes (133MHz) in mijn P2-350 op een ASUS P2B-S. Draaide altijd feilloos met Win2K Pro. Nu las ik op dit forum dat je 133MHz dimmetjes die op Cas 3-3-3 draaien makkelijk op 100MHz Cas 2-2-2 kan zetten. Dus ik checken wat mijn mem was (Mycom "A-merk", noname dus
) en in de BIOS stond "By SPD" CAS 3-2-2. Ik dacht kassa, da's maar 1 getalletje verschil met 2-2-2 (niet gehinderd door enige kennis). Booten en POSTen deed hij prima, Win2K startte op...oh nee toch niet, op het laatste moment even een zwart schermpje en automatisch rebooten. Das kut, gelijk maar terugzetten op 3-2-2 dus...en dat werkte weer. De volgende avond weer de PC aan, crasht Win2K na 5 minuten op Explorer.exe, en auto-reboot. Tijdens opstarten van Win2K weer. Even ge-safe-mode, crasht ook! De PC wil totaal niet meer. Ik vermoed dat tijdens de allereerste crash het register is beschadigd, een andere verklaring heb ik niet. CAS 3-2-2 133MHz naar 2-2-2 100MHz kan dus blijkbaar niet altijd? Wat is er misgegaan?
3-2-2 is geen 2-2-2 en hij word dus gewoon niet op 100MHz 2-2-2 gegarandeerd, vaak werkt het wel maar als het niet wil dan wil het niet.
Zelfde als een k7 met 100MHz bus, die garanderen ze ook niet dat ie werkt met een 133MHz bus terwijl het meestal wel werkt.
tja tken vriezen maar tken ok dooien
Zelfde als een k7 met 100MHz bus, die garanderen ze ook niet dat ie werkt met een 133MHz bus terwijl het meestal wel werkt.
tja tken vriezen maar tken ok dooien
Heb ik ook gehad, dan krijg je een dump van je geheugen en dan kun je het vergeten want dat dimmetje is dan niet compatible met je Intel chipset!!! Waar heb je het gekocht???
Another white boy in this movie? Damn!
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Had proc van 1000 100fsb naar 1333 en 133 fsb gezet (het is tenslotte een 1,333 Ghz) met 1024 MB allemmal op CAS 3
zet win2K aan en BOEM ! niks meer
geen win2K, geen Linux geen winME alles doet het wel in DOS !
zet win2K aan en BOEM ! niks meer
geen win2K, geen Linux geen winME alles doet het wel in DOS !
I got a problem-solver and its name is revolver
Ik ga het dan maar eens met mijn Win98/Dos flop proberen, anders ben ik alle long filenames kwijt, da zie'k nie zitten. Dan maar gelijk Win2K Server erop, dat stond toch al een tijdje op de planning. Dat mijn geheugen niet compatibel zou zijn met de chipset geloof ik niet, het is gewoon unbuffered 133MHz SDR SDRam, pas toen ik aan de CAS timing begon te kutten ging het mis.
Oplossing: blijf er dan ook met je poten vanaf!
Oplossing: blijf er dan ook met je poten vanaf!
Ik heb wel eens een goedkope DIMM gehad die helemaal geen cas 2 ondersteunde. Ook niet op 100 MHz. Op cas 2 werd die DIMM gewoon niet herkend door de puter.
Ik had een rotte PC133 DIMM die ik gewoon NIET op cas 2 kon zetten. 3 werkt perfect op zowel 100/133, maar als ik ook maar iets op 2 zette (ook al was het 100) dan draaide de boel vast...
Bnet pindle#2913
Het probleem is getackeld, 1 van de 3 Dimms was kapot, en wel degene in slot 3 
Dat wordt garantie claimen.
Dat wordt garantie claimen.
Pagina: 1