Toon posts:

133 FSB met 100 mhz geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen?
Ik heb een ECS K7S5A moederbord met een Athlon Thunderbird 1000 mhz.
Het mobo is 133 Mhz en de Athlon 266.
Dit werkt dus allemaal mooi, maar ik heb 128 MB geheugen van 100 mhz. Mijn vraag is nu wat te doen?

Moet ik de FSB op 133 mhz instellen, en zodoende het geheugen dus "overclocken"?
Of moet ik de hele boel op 100 mhz draaien, en dus niet de volle kracht uit mijn systeem / processor halen?

Ik weet niet wat de gevolgen zijn van de boel op 133 mhz zetten. Ik kan het helaas niet in de faq terugvinden.

Anyone? :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Het geheugen is nu zo spotgoedkoop dat ik dat PC100 geheugen eruit zou gooien en PC133 CAS2 geheugen zou kopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

indien geheugen van zeer goede kwaliteit zal het 133 mhz aankunnen, maar is zeldzaam.
gewoon een latje van pc 133 kopen, kosten bijna niets meer.

indien je het toch doet, kan er niet veel gebeuren, enkel je pc zal freezen, je herstart en verandert terug de instellingen in je bios.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
Zal het eens proberen om hem op 133 te zetten; gaat het fout dan maar weer wat geld uitgeven. :)

Meteen maar DDR dan denk ik..

Bedankt

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54
Voor ddr ga te toch effe een nieuw mb'tje moeten steken ook, me dunkt? :?

Verwijderd

Topicstarter
Que? Met de hulp van iemand op kantoor denk ik dat je bedoeld dat ik dan een nieuw moederbord moet kopen?

If so, nee, want het moederbord heeft twee sdram slots, en twee ddram slots.

Verwijderd

Cas 2 100Mhz draait bijna altijd op cas3 133Mhz, gewoon uitproberen.
Om eerlijk te zijn koop gewoon nieuw cas 2-2-2 133Mhz geheugen :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 27 september 2001 14:06 schreef Fire69 het volgende:
Voor ddr ga te toch effe een nieuw mb'tje moeten steken ook, me dunkt? :?
Nee, kan ook ddr in

Verwijderd

Topicstarter
cas2, cas3, cas2-2-2-2... err... :? :)

Maar goed, ik ga eerst laten draaien op 133. Lukt dat niet, dan gaan we weer shoppen.
Het gaat mij er niet om dat de prijzen nu zo laag zijn. Ik hoef niet het snelste van het snelste te hebben. Lekker bijblijven vind ik best.
Als ik normaal 133 mhz geheugen kan halen voor 35,- of al dat speciale gedoe voor een veelvoud, dan is de keuze voor mij snel gemaakt. :)
Pagina: 1