Quantum HDD bijna dood

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik was UT aan het spelen en tot mijn schrik hoorde ik ineens een raar geluid, beschreven in een thread over ibm schijven. UT liep vast en bij het herstarten werd de HDD niet meer gevonden. Een kleine tik op de tafel zorgde ervoor dat de HDD weer wat geluid maakt. Nu doet hij het weer gewoon, maar ben toch bang dat er iets goed mis is.

Maar wat is er technisch nou precies mis? Ik neem niet aan dat er een head crash heeft plaatsgevonden, want dan zou ik nu een heleboel bad clusters moeten hebben.

En waar kan ik zien of ik nog garantie heb? Kon daar niks over vinden op de Maxtor site.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Richard

Kuru Kuru Kururin

Waarschijnlijk is ie (overdreven gezegt) uit zijn lagers gelopen, dan draaid ie dus niet meer zoals het hoord. Ik zal je 1 tip geven, maak je maar eerder druk om zo snel mogelijk een back-up te maken voordat je over garantie begint.

20*350ZO45°

Verwijderd

1 woord: Back-up..

Of zijn dat er 2 :?

Whatever, ik weet niet hoelang je die hd al hebt maar garantie kan je denk wel vergeten..(hangt er dus vanaf hoelang je die HD al hebt) dus of zo snel mogelijk verkopen (beetje matig.. maarja), of wegkeilen..

suc6 iig

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is een 6.4 gb HDD. M'n home dir heb ik al gebacked up, kan verder niet verzinnen wat nog meer nuttig zou zijn om te backuppen. Ik kan me alleen niet herinneren hoe oud die HDD is, maar je hebt er normaal toch 3 jaar garantie op?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:02
Kruip de site van maxtor op ( www.maxtor.com )

Quantum valt onder maxtor nu, support is beetje kut.
Online aanvraag werkt niet altijd, omdat die quantums andere modelnrs enz hebben dan maxtor.

Anders stuur je een mailtje, dan zal t ook wel lukken.

Meeste schijven idd 3jr garantie, LCT serie echter (d8 ik) maar 1 jaar, en alleen via dealer. (LCT = Low Cost Technology = goedkope shit)

Maar goed, maybe uitzonderingetje voor je :?

Just try it....
nieuwe kope kan altijd nog..