Spontane reboot

Pagina: 1
Acties:

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Topicstarter
Ik heb de laaste tijd last van spontane reboots. Vaak als ik m'n computer een tijdje niet gebruik (3/4 uur) en dan weer verder gaan reboot hij zichzelf na een tijdje. Ook heb ik sinds 2 dagen dat Unreal en Mirc opeens een vage foutmelding gaven (een fout in (vul hier een geheugenadres in)). Kan het zijn dat hij te warm word? Ik heb er 1 extra casefans in de kast hangen en uiteraard een ventilator op de proc :D...of mischien het RAM? Hier mn specs:

Mobo: Aopen AX63 Pro
Proc: Celeron II 700 (Niet overclocked)
Geheugen: 2x 64 mb 1x 128
Grafische Kaart: VooDoo 3 2000 PCI | TNT 2 M64 32 MB (dual monitor)
HD: IBM 20 gig 5400 RPM (305020)
Voeding: 300 Watt
NIC: 10/100 Realtec

En natuurlijk writer en cd-rom speler.

Under Construction

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

het ZOU KUNNEN dat ie te warm wordt, daarvoor kan je simpelweg kijken met een programmatje als motherboardmonitor.

verder kan het natuurlijk een geheugenprobleem zijn, probeer eens een van de 2 reepjes eruit te halen en te kijken of het prob. dan weg is, of wissel eens van geheugen met een vriend ofzow..

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad.
t had er bij mij mee te maken dat me cpu gewoon te warm werd. Kheb een andere cooler gekocht en t was over. :Y)

Verwijderd

Je hebt niet toevallig vlak voordat je hiermee problemen kreeg je cooler eraf gehaald en geen goede termal compound zoals (arctic silver) ertussen gedaan, wat het ook kan zijn is dat je cooler niet helemaal lekker op je CPU zit doordat je een keer ergens eens tegenaan bent gestoten met je PC???

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
probeer je ram timings(BIOS) een stap lager te zetten.

PC specs

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Voeding is stuk aan het gaan??

UNOX: The worst operating system

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Temp lijkt mij geen issue hier. Een Celeron wordt niet snel warm, zeker niet als-ie niet overklokt is.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 14:28 schreef DasHMauL het volgende:
.
ja erg nuttige post...

terug naar het topic..

mischien een los kontactje... dat als ie warm word dat het los komt te zitten...
gebrekkige verntilatie in je kast waardoor de temp oploopt..
psu fan die aanloopt/stilvalt...

kan van alles zijn...

suc6

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
Wat d8 je van pieken en dalen op je lichtnet
Ik had er ook last van .. met een speciaale stekkerkast zo verHOLpen >:)

• datwainer
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 15:13 schreef Firestormer het volgende:
Wat d8 je van pieken en dalen op je lichtnet
Ik had er ook last van .. met een speciaale stekkerkast zo verHOLpen >:)
hmz, zou idd kunnen, mischien ook dat gewoon het stekkerblok overbelast is. Binnenkort dan mischien es een goed stekkerblok kan kopen ipv van dat ding van de hardwareharry om de hoek :D

Under Construction

• datwainer
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 13:44 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
het ZOU KUNNEN dat ie te warm wordt, daarvoor kan je simpelweg kijken met een programmatje als motherboardmonitor.

verder kan het natuurlijk een geheugenprobleem zijn, probeer eens een van de 2 reepjes eruit te halen en te kijken of het prob. dan weg is, of wissel eens van geheugen met een vriend ofzow..
Motherboard Monitor en andere monitorproggies worden niet (goed) ondersteund door mijn mobo, ik heb zelfs gehad dat Mothermboard Monitor mijn CPU fan stil zette....zelfs toen hield mn celeron het nog vol :D maar ik zal even kijken of idd de processor goed vast zit en de cooler er ook goed op zit, tnx all :)

Under Construction

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Memory defect? Heb ik ook last van gehad.

Of te hoog geclockt? 133mhz ipv 100mhz, of cas2 ipv cas3

• datwainer
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 16:44 schreef Eastern het volgende:
Memory defect? Heb ik ook last van gehad.

Of te hoog geclockt? 133mhz ipv 100mhz, of cas2 ipv cas3
Ik heb nix overgeclocked :)..standaard celeron FSB is 66 FSB, en mn geheugen is 133 Mhz (goedkoper :) dus dat moet geen probleem zijn.

Under Construction

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:26

syserr

kangoeroe

hmm.. he zoiets ook een keer gehad, heb je een slot1 moederbord en een socket370 (of hoe dat dan ook precies heet allemaal) proccesor? zo ja, dan zou je eens kunnen proberen je slotcard (de kaart die in je mobo zit en waar je proc op zit) te vervangen.. worked for me...:)

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• datwainer
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 17:04 schreef syserr het volgende:
hmm.. he zoiets ook een keer gehad, heb je een slot1 moederbord en een socket370 (of hoe dat dan ook precies heet allemaal) proccesor? zo ja, dan zou je eens kunnen proberen je slotcard (de kaart die in je mobo zit en waar je proc op zit) te vervangen.. worked for me...:)
Idd ik heb een SlotKet :)...ook nog een optie dus :)

Under Construction

Pagina: 1