Toon posts:

Hoe wil wanadoo je dataverkeer controleren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit me zomaar eens af te vragen hoe wanadoo je data verkeer wil controleren. Je mag volgens de faire use policy niet meer dan 2GB in de maand verplaatsen. Waar kan je dat dan zien? Krijg je een PIP pagina zoals bij zeelandnet om te kijken wat je gebruikt heb of moet ik iedere keer opschrijven wat er bij m'n verbindingschermpje staat???

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Bij Wanadoo hebben ze waarschijnlijk grafiekjes o.i.d. waar ze het van af lezen. Als jij zelf je data verkeer bij wil houden moet je dat doen met een programma zoals DU Meter

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Up en down worden tesamen als 1 gemeten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van meerdere mensen begrepen dat de DU meter niet zo goed is. Een maat van heeft het eens met linux en DU gevolgd en DU week dus gigantisch af.

Tenzij wanadoo een pagina tevoorschijn kan toveren waarop je kan zien hoeveel je verplaatst heb, zie ik niet in hoe ze je op een legale mannier aan kunnen pakken. STel dat m'n PC crashed ofzo...en m'n schijf moet leeg. Hoppa weg DU. Hoe moet ik dan m'n data verkeer in de gaten houden?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 00:55 schreef nitraat het volgende:
Ik heb van meerdere mensen begrepen dat de DU meter niet zo goed is. Een maat van heeft het eens met linux en DU gevolgd en DU week dus gigantisch af.
Mjah, er zijn veel van dat soort programmatje's, in de [topic=152460] staan er geloof ik een stuk of vijf, en zet er vijf tegelijk aan, en je krijgt vijf verschillende resultaten. Welk programmatje de waarheid spreekt ligt altijd ergens in het midden denk ik dan maar.
Tenzij wanadoo een pagina tevoorschijn kan toveren waarop je kan zien hoeveel je verplaatst heb, zie ik niet in hoe ze je op een legale mannier aan kunnen pakken. STel dat m'n PC crashed ofzo...en m'n schijf moet leeg. Hoppa weg DU. Hoe moet ik dan m'n data verkeer in de gaten houden?
Nah, ze zullen je wel ergens voor hebben laten tekenen gok ik, wat de hele boel legaal maakt. Bovendien zullen ze het wel niet exact bij 2 Gig doen maar bijv. als je over de 2,5 Gig gaat of iets dergelijks, een ingebouwde marge voor de souplesse en om er zeker van te zijn dat je hen niets kan verwijten.

Dat is eigenlijk een beetje het zelfde idee als een bekeuring voor een snelheidsovertreding, daar trekken ze er ook altijd een aantal KM/h vanaf, gewoon als marge, om een afwijking van de meetapparatuur buiten spel te zetten.

Maar wannadoo heeft in principe geen plicht om jou te laten zien hoeveel dataverkeer je hebt gegenereerd denk ik hoor. En dat je PC crashed is al helemaal geen argument wat dat betreft. Daar hebben zij niets mee te maken.

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Op vrijdag 28 september 2001 00:55 schreef nitraat het volgende:
Tenzij wanadoo een pagina tevoorschijn kan toveren waarop je kan zien hoeveel je verplaatst heb, zie ik niet in hoe ze je op een legale mannier aan kunnen pakken.
Ze kunnen zich beroepen op de "fair use policy" en vervolgens je abonnement opzeggen, mocht dit op dat moment volgens jou onterecht zijn dan moet je zelf een procedure beginnen.
Kortom dit heeft niet zoveel te maken met jou op een legale manier aanpakken, ze knippen de lijn door en jij zit met de gebakken peren.
Maar voorlopig zou ik mij niet al te veel zorgen maken over die "fair use policy". Het woord policy geeft natuurlijk ook al aan dat dit een richtlijn is en geen regel.

Verwijderd

Nog maals de voorwaarden waar je voor geteknd hebt.
. 'Fair Use'.
(5.1) In aanvulling op het bepaalde in artikel 11 van de Algemene Voorwaarden, en niet tegenstaande het bepaalde in 3 van de Aanvullende Voorwaarden, is Wanadoo gerechtigd een Klant welke in een maand meer dan 2 Gb (twee gigabytes) aan dataverkeer genereert, voor de kosten van het meerdere 0,16 (( 0,35) per Mb in rekening te brengen.
Lijkt mij duidelijk meer dan 2 gb oftewel 2048 MB is 35 cent per MB.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:35
Ik heb nergens gezien dat ik moet betalen voor me dataverkeer overschrijding....

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 28 september 2001 16:58 schreef Freezerator het volgende:
Ik heb nergens gezien dat ik moet betalen voor me dataverkeer overschrijding....
Word het toch tijd dat je de Algemene Voorwaarden gaat lezen, je hebt er wel voor getekend, voor die toeslag...

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1