Toon posts:

Abit KG7r met registered of unregistered geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de onderstaande onderdelen kopen voor m'n upgrade. Dit mobo heeft 4 geheugen sloten. Bij gebruik van 3 of 4 geheugen reepjes moet je gebruik maken van registered geheugen (bij 1 of 2 hoeft dit niet) (http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/specifications.htm ).

Nu heb ik het volgende advies gekregen om toch unregistered te kopen:
Verder zou ik toch overwegen om unregistered te kopen. 512 MB is voorlopig nog leuk zat, en in de toekomst kun je waarschijnlijk toch wel grotere, goedkopere en snellere (CAS2.5 of lager) unregistered geheugen modules kopen van 512 of 1024 MB.

Registred DIMMS zijn nl wel langzamer en dat zou je prestatie van je mooie DDR systeem volgens mij naar beneden halen, ik heb hier geen benchmarks over maar alleen een uitleg hoe registred DIMMs werken.
Mijn vraag is nu wat ik moet doen, registered of unregistered? Is het snelheids verschil van registered zo groot dat dit tot merkbaar verlies leidt, of kun je dit juist beter opvangen met meer geheugen.

Upgrade (wordt aangevuld met onderdelen uit m'n huidige pc):
AMD Athlon 1,4 GHz 266MHz
Abit KG7-RAID
Penguin Systeem kast 300 Watt
Proc. Cooler
Asus V7700 GeForce2 GTS 32mb
256mb ???????

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wil je een halve a 1 week wachten..dan kan ik je et vertellen.. mijn paketje ligt klaar met dezelfde specs.. alleen ik heb 4x256 kingston modules..

uik moe talleen ff geld krijgen van de bank nog..

maar goed..als je geduld heb,..dan zeg ik het je wel

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Graag. Ik verwacht op z'n vroegst eind volgende week, maar waarschijnlijk de week er na m'n spullen te gaan kopen. Degene die me gaat helpen met de installatie is net terug van vakantie en ik wil hem niet meteen op z'n net gaan zitten. Als hier kunt posten of mij mailen wat je bevindingen zijn (ik geloof dat je m'n adres hebt) dan graag! Ik wacht af :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier al ervaring heeft of iets meer over weet te melden?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
In de praktijk is registered geheugen niks komma niks langzamer dan unbuffered. Je kan over het algemeneen niet zo ver overclocken met 't spul, maar daartegenover staat dat je met drie of vier gevulde sockets (waar koop je anders zo'n bord voor?) een gegarandeerd stabiel systeem hebt. Da's dus kiezen.
Om de prijs hoef je het ook niet te laten; met goed shoppen kun je voor nagenoeg dezelfde prijs top grade registered stuff krijgen (256MB reg DIMM's dan, 512MB reg is nog onbetaalbaar).
Maar ik begrijp dat je in eerste instantie voor 256MB wil gaan? Dan zou ik zeker een Crucial registered DIMM nemen; kun je later eventueel alle andere sockets ook zonder problemen volstouwen met PC2100 reg DIMM's.
Neem je unbuffered stuff, dan kan je net zo goed een 512MB DIMM op een meer gangbaar (en goedkoper) twee of drie socket-bord steken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Die vier dimm sloten is inderdaad een van de motieven om voor dit bordje te kiezen. Het zou dus zonde zijn om er geen gebruik van te maken. In principe ga ik dan voor 265mb registered geheugen.

Gitaarwerk: Ik ga begin of half volgende week m'n spullen halen. Dus als je voor die tijd iets weet laat het dan even weten. Thanx!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

das goed.... ik weet neit of je msn hebt of wat dan ook..dan kan ik het makkelijker doorgeven..
tis helaas irritant dat ik moet wachten op dat k*tgeld...
pakketje zou al klaarliggen :( maar ja.. ff wachten nog.. grr..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag bij Informatique voor een video kaartje en toen heb ik meteen een reepje Dane Eled 256mb DDR registered geheugen mee genomen. De winkel waar ik de rest van m'n spullen koopt had het niet op voorraad en ik ga m'n nieuwe set dinsdag in elkaar zetten.

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar je bevindingen met vier reepjes. Ik heb je van m'n MSN Messenger geweigerd omdat ik toen niet wist wie je was (ik had je eerste reactie nog niet gelezen |:( ). Als je mij je email adres nogmaals kunt sturen dan zet ik je in m'n adresboek.

Ik weet alleen niet wanneer ik weer adsl heb omdat ik maandag avond m'n huidige compu ga demonteren. Het licht er dus een beetje aan hoe snel m'n nieuwe set aan de praat is.
Pagina: 1