Toon posts:

M'n computer gaat naar de kloten. Verkeerde Volts?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer gaat kapot.
:'( Eerst mijn CPU, nu mijn ELSA Gladiac ultra :'(
Hier wordt ik niet vrolijk van. :(

Zouden mijn voltages verkeerd zijn ofzo? Hoe kan ik dit checken. Of heb ik het aan mijn eigen te danken. Mijn videokaart doet niet veel meer. Af en toe krijgt mijn beeldscherm een signaal.(Dan zie ik een flits op mijn monitor) En dan reset ie weer. :?

Dit kost me handen vol geld. Ik zal namelijk wel geen garantie meer hebben na het vervangen van de videokaart cooler voor een blue orb(Mensen begint er niet aan. Die dingen maken een hoop lawaai en je garante is weg) Damn :(

Alles is begonnen na het overbouwen van mijn computer in een Aopen kast met een andere voeding.

Verwijderd

Voltages kan je vaak aflezen met MBM 5.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel mogen de voltages afwijken?

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 13:22 schreef marcell het volgende:
Dit ligt natuurlijk aan de hardware zelf (videokaart, cpu enz.), maar ik denk dat 0.5v wel het maximum is. Alleen dat lijkt me nog niet de reden waarom een stuk hardware kapot zou gaan dan moet je wel wat extremer zijn.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Vaak overlijden componenten ook niet doordat het 'constante' voltage verkeerd is, maar juist door spanningspieken.., Als ik jou was zou ik eens goed naar die Aopen voeding kijken, en er desnoods ff een andere in zz.

Verder kan je ook kijken of je op een beetje een 'schone' groep zit. Magnetrons en wasmachines op dezelfde groep als je compie kunnen ook storingen / spanningspieken veroorzaken.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58
Begonnen na het overbouwen?
Check dan misschien ook eens of je mb geen contact maakt met je kast, da's ook nooit gezond!

Verwijderd

Topicstarter
De contactdoos van mijn computer zit en een piekspanningsbeveiliging dus dat kan het bijne niet zijn.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 13:22 schreef marcell het volgende:
de voltages mogen in het algemeen + of -10% afwijken.
Dat is dus bij 12V max 13,2V en min 10,8V.

succes.

Verwijderd

Ik heb zoiets ook gehad... de ene week een HD dood, dan weer een geluidskaart, toe m'n TNT1 videokaart... (toch mooi zoiets als garantie *D)

In totaal kostte me dat 3 Harde schijven, 1 videokaart en een geluidskaart... toen heb ik een andere kast gekocht, en daarna geen problemen meer gehad..

het probleem lag dus bij m'n voeding(235Watt), die het niet helemaal trok.. :) 3 harde schijven, 1 DVD, 1 CDRW, 6 fans, en m'n P3 650@866 werdt hem iets teveel 8-)

Ik had overigens nooit verwacht dat dat het probleem was, dacht dat als de voeding het niet trok, dat hij het dan gewoon helemaal niet zou doen, maar dat het je systeem zou slopen wist ik ook niet... :'(

in m'n nieuwe kast zit nu een 350Watt, nooit meer problemen gehad..

misschien dat dat bij jou ook het probleem is...

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reply's.
Toch straks mijn andere voeding maar even terugplaatsen en dan kijken wat ie doet.
Pagina: 1