[320MB] -> Virtueel geheugen, hoe groot?

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb een pII 350 (@350), 320MB geheugen. Ik werk met win2k met SP2.

Mijn vraag is hoe groot ik het virtueel geheugen moet maken. Ik ken de regel van 2.5x (ram)=virtueel geheugen.

Maar, ik heb gehoord dat bij 300+ MB geheugen, je dit kan verlagen naar 1.5 :? :?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
640mb vast

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Je hoeft hem niet zo hoog te zetten hoor, maar als hij errors gaat geven dat hij te weinig virtueel geheugen heeft gewoon groter zetten.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

IK heb hem met 256 MB geheugen vast staan op 200mb en dat is blijkbaar voldoende.

Draai trouwens winxp

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Heeft dit nog iets te maken met je Hibernate mode?

Want ik heb 512 mb en hibernate af en toe wel eenz.... maar m'n paging file is wel dik 800.

Kan wel kloppen, 512 + 300 = ...

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor hybernation / winterslaap maakt W2K / XP een apart file aan genaamd 'hyberfil.sys'. Dit bestand heeft de grootte van je hoeveelheid RAM.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:02
Vandaar dat hij bij mij op z'n muil gaat ik heb geen 1152Mb meer vrij op m'n schijf :'(

Gewoon spullen

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zet m gewoon op automatisch

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Suspicious, geef eens aan welke applicaties je gebruikt, want hoewel W2K / XP niet zonder een swapfile kan, kun je hem wel heel klein maken. Dit natuurlijk alleen als je denkt nooit aan die 320 Mb geheugen te komen.

Het geheugenbeheer is in deze besturingssystemen echter stukken beter dan in 9x, dus eigenlijk vervalt de noodzaak om je swapfile uit te zetten. Als ik jou was, zou ik er 300 van maken. Daar kom je alleen aan als je met extreem zware filters in beeldbewerkingsprogrammatuur bezig gaat, of gaat scannen op hele hoge resoluties.

Verwijderd

ik heb ooit gelezen dat een 256 MB vaste swapfile voor gaming in win98 het beste was....nu draai ik net XP en vroeg me af of hiermee ook al gerommeld werd...dus mijn vraag:

Weet iemand wat de optimale swapfilegroote voor XP is?
ik weet dat hem op 1 size vastzetten het best (en snelst) is.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb vandaag problemen gehad met mijn virtueel geheugen uit! heb 384MB en gebruik max iets van 256, maar de swapfile mag niet uit want dan:

- bij meer dan 3 internet explorers zeurt windows "onvoldoende geheugen voor deze app."
- geluid via directSound (winamp, wmp7) geeft gekraak etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 26 oktober 2001 17:51 schreef sambucca het volgende:
ik heb ooit gelezen dat een 256 MB vaste swapfile voor gaming in win98 het beste was....nu draai ik net XP en vroeg me af of hiermee ook al gerommeld werd...dus mijn vraag:

Weet iemand wat de optimale swapfilegroote voor XP is?
ik weet dat hem op 1 size vastzetten het best (en snelst) is.
er is geen optimale grootte want als jij 128MB RAM hebt en veel programma's open heb je misschien wel een swap van 256MB nodig, maar als jij 256MB RAM hebt en je doet af en toe een spelletje ofzo, dan heb je vaak in principe geen swapfile nodig...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

OEN! Geheugen moet je niet hoger hebben dan 256mb en dan het liefst nog in 1 module. Na 256mb word je computer alleen maar trager. Dit is getest!

Je moet geheugen in zo min mogelijk modules hebben (liefst 1) en dan eigenlijk niet meer dan 256mb!

(Of je wilt met HELE zware programma's gaan werken)

Veel suc6
Pagina: 1