Nieuwe case fan

Pagina: 1
Acties:

• scher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-03 06:48

scher

(b)ikker

Topicstarter
Ik heb pas geleden een case fan gekocht van cooler Master (80*80*25) want ik vond mijn chassis temp erg hoog nl. 45 graden (cpu ook erg hoog = 58 graden).

Ding aan de binnenkant van de voorzijde van de kast gemonteerd, zodat hij lucht naar binnen blaast (je voelt een luchtstroom). Resultaat: veel lawaai en nog steeds boven de 40 graden! nutteloos :? Heeft iemand advies?

Ik heb een AMD 1333 mhz en MSI K7T266 Pro moederbord met 256 DDR geheugen.

Ik gebruik "PC Alert III system monitor" om de temperatuur te meten.

Verwijderd

probeer eens rubberen ringetjes tussen je fan en de kast te plaatsen.
Plaats ook achter in je kast fans die naar buiten blazen en misschien is het een idee om je fans op 7 volt te laten lopen. www.fanbus.com

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

er moet een echte flow zijn, dus idd aan de achterkant een andere casefan die de boel weer naar buiten blaast.
Die stroming beetje over de cpu heen zien te krijgen, dus caseouttake fan op hoogte van CPU plaatsen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 12:28 schreef scher het volgende:

Ding aan de binnenkant van de voorzijde van de kast gemonteerd, zodat hij lucht naar binnen blaast (je voelt een luchtstroom).
Warme lucht wegzuigen is VEEL effectiever als koele lucht inblazen, probeer een fan(s) op de hoogte van de processor te monteren aan de achterkant die de warme lucht wegtrekt bij de processor dat zal aanzienlijk betere resultaten geven.

Ik heb zelfde mobo als jij op dit moment is me proc 31 en de kast 24. Ik heb dan ook wat overdreven koeling erin, en ook nog veel pci cards, tvkaart enzo.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:33

CBA

een vat, een vat, een vat !

Als je koude licht naar binnenblaast zal dat niet veel helpen als je geen warme lucht naar buiten zuigt.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

ik zuig nu alleen bovenin de lucht weg, hoeveel zou het helpen als ik er nog een blower bijin zet?
ik heb nu 2 outtake aan de achterkant (8cm) en wil dan Intake (8cm) aan de voorkant doen.

mijn PC is nu idle 58 C

R.

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een intake fan die recht op m'n cpu blaast, dus de fan zit aan de zijkant van m'n kast gemonteerd. Dat scheelde de CPU zo'n 10 graden, en de kasttemp ging ook zo'n 5 graden omlaag..

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 12:28 schreef scher het volgende:
Ik gebruik "PC Alert III system monitor" om de temperatuur te meten.
Ik las het ook altijd (nogsteeds) af met PC Alert III, maar je moet er volgens mij wel 5C aftrekken!
wat als ik in SiSoft Sandra kijk bij motherboard info, staat daar altijd precies 5C koeler dan wat PC alert zegt
ook in de Bios is de CPU altijd 5C frisser. :)

Verwijderd

ik gebruik gewoon mbm5
klopt precies met hetgeen mijn bios aangeeft,
als ik kijk, snel ff reboot en dan in mijn bios kijk is er nagenoeg geen verschil
btw, gewoon outtake nemen op de juiste plek. Ik heb mn outtake ook vlak bij mn hdd zitten. Scheelt veel.... Dat ding is ook een kacheltje bij mij. :)
Maar dat kan per hdd verschillen.
Zorg er iig voor dat warme lucht weggezogen wordt. Die koude lucht komt echt wel binnen.

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Wat dacht je dan van een fan op de bodem? haalt koele lucht van af de grond en blaast de warme lucht naar boven. Daar boven nog 1 fan op de bovenkant! Perfecte airflow lijkt me! Ik ga het er vanavond inzetten! Heb al voor boven op een 120mm sunon en onder 2 80mm sunon!!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Pagina: 1