Toon posts:

P2 350 MMX , BX Mobo hoe te overklocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P2 350 MMX, Met een intel BX Mobo met 3 pci sloten 2 isa en ik wilde ff vragen of er een mogelijkheid is om deze te overklocken... de fsb van het mobo staat op 100 en de mp op 3.5

bvd

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:23
pak de handleiding erbij en kijk of je je fsb kan verhogen

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik dus al eerder geprobeert maar de fsb staat al op zijn hoogst -> 100 dus. en de mp is gelockt

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Je moet eens kijken in je boekje naar de jumpers van je mobo, ja kan deze misschien verzetten zodanig dat je hoger kan.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
denk dat dit weinig zin heeft, fsb 112 -->392 Mhz
lijkt leuk maar het zal je weinig snelheids winst opleveren

wat voor mobo heb je, als je mazzel hebt past er een leuke
celly 2 op :7 heb je meer aan

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Intel en overclocking?? Denk niet dat het echt makkelijk zal worden..

Misschien zit er een programeerbare pll op -> softfsb...

En anders wordt het een echte die-hard :? oplossing: Het kristal van het moederbord vervangen.. (staat wel ergens een topic over in de database hier..)

Verwijderd

Als hij boem zegt weet je dat je niet hoger kunt gaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu softFSB gedownd moet nu alleen nog mobo instellen is : nu de vraag is daar ook een progje voor wat psies laat zien wat voor mobo je hebt?

Verwijderd

SiSoft Sandra

Verwijderd

je moet een heel eind kunnen komen ... 129 MHz FSB is redelijk stabiel bij mij ... 124 is beter maar helaas is 133 teveel van het goeie :)

ach ja binnenkort krijg ik mun PIII-850 :9~ (had wat geld over)

Verwijderd

Topicstarter
en wat als je mobo niet in de lijst staat van softFSB?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 15:57 schreef willblack het volgende:
je moet een heel eind kunnen komen ... 129 MHz FSB is redelijk stabiel bij mij ... 124 is beter maar helaas is 133 teveel van het goeie :)

ach ja binnenkort krijg ik mun PIII-850 :9~ (had wat geld over)

Hoe heb jij hem dan geclockt?

• Twynn
Op donderdag 27 september 2001 16:31 schreef AxeFlex het volgende:
en wat als je mobo niet in de lijst staat van softFSB?
Dan maak je de kast open, en ga je op zoek naar een klein ic-tje met wat nummers erop.. Op een gegeven moment moet daar dus een nummer op staan wat ook terug te vinden is in de lijst bij softfsb..

Overigens was hier gisteren nog een topic over.. Zoek maar even, dan wordt het misschien wat duidelijker!

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 14:22 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. Intel en overclocking?? Denk niet dat het echt makkelijk zal worden..
Wat een onzin ! Mijn Celeron II 800 loopt op 1280 Mhz ! :) >:)

Nog 1 dagje stabiliteitstest, en dan wordt mijn sig verander *D

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

de topic van gister was van mij, dus idd, je kunt hem oc-en met softfsb. Hieraan zijn een aantal nadelen, de oc is niet permanent. Ok, je kunt hem in je taskbar zetten, maar dat moet je willen. Verder, als je mobo al niet in de lijst staat, dan wordt het sterk afgeraden om het te doen. Verder heb je ook nog de clock generator die je moet vinden, das een klein zwart chipje op je mobotje. Pas op dat je niet de Winbond W83977TF-xx neemt, want dat is hem niet, gewoon ff doorzoeken en nummers in de lijst vergelijken met de nummers op het mobotje. Verder kun je hem overclocken tot 465 mhz, maar dan moet je wel een goede cooler kopen, die vreselijk duur zijn. Dus ik raad je aan op zoek te gaan naar een 2e hands mobo + procje (ben je net zoveel geld kwijt en loopt ie een stuk sneller)

• Twynn
Op donderdag 27 september 2001 18:24 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

Wat een onzin ! Mijn Celeron II 800 loopt op 1280 Mhz ! :) >:)

Nog 1 dagje stabiliteitstest, en dan wordt mijn sig verander *D
Ik heb het over een Intel MOBO..

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Op donderdag 27 september 2001 18:43 schreef mdusink het volgende:
Verder kun je hem overclocken tot 465 mhz, maar dan moet je wel een goede cooler kopen, die vreselijk duur zijn. Dus ik raad je aan op zoek te gaan naar een 2e hands mobo + procje (ben je net zoveel geld kwijt en loopt ie een stuk sneller)
Ik heb mijn oude PII 350 overgeklokt gehad op 466MHz (133MHz FSB :9 ) met standaard voltage en standaard HSF (die op de boxed versie zit), maar dit zal wel niet bij alle zo makkelijk gaan. Gewoon proberen. Ik heb ook nog FSB geprobeerd van >133MHz, maar dan postte ie niet, ben ook niet gaan zoeken wat de oorzaak hiervan was (koeling? voltage? geheugen? insteekkaarten?) :)

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 19:33 schreef Twynn het volgende:

[..]

Ik heb het over een Intel MOBO..
Sorry, ik had het over de cpu + chipset.. Intel mobo's heb ik geen ervaring mee...

Verwijderd

Dubbel
Pagina: 1