Toon posts:

Roaming Profiles *zucht*

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit op mijn stage met een probleemje;

Ik heb voor mezelf een roaming profile aangemaakt op een Windows 2000 server, dit is tevens de enige Windows 2000 server in ons netwerk. Dit werkte allemaal goed totdat ik bij een koude start (als mijn werkstation opnieuw is opgestart dus, of uit is geweest) deze melding:

"Windows cannot locate your roaming profile and is attempting to log you on with your local profile. Changes to the profile will not be propagated to the server.

DETAIL - There are currently no logon servers available to service the logon request. "

Op dit moment pakt ie mijn lokale profile, en zodra ik uitlog schrijft hij deze ook weer netjes naar de server. Bij een warme start, opnieuw inloggen dus gaat het wel allemaal goed.

Ik heb dit probleem alleen op mijn werkstation met alle roaming profiles. Op andere werkstations werkt het wel goed en kan ik ook bij een koude start gebruik maken van mijn roaming profile.

Op de site van M$ is over deze meling NIETS te vinden!

Heeft iemand enig idee?

Verwijderd

He dat heb ik ook, alleen soms doet ie het wel met een koude start en soms weer niet, er is maar 1 pc waarop ie het altijd doet. Dus ik zou ook wel willen weten of iemand er iets meer van weet

Verwijderd

Probeer je netwerkinstellingen op je werkstation opnieuw te configureren als je dat nog niet gedaan had. Zo te horen ligt het aan je werkstation (want op je andere WS lukt het allemaal wel goed als ik het goed heb begrepen)

Groet,

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Hey dat zie je niet vaak nog een verboom.
Verbooms moeten elkaar helpen he....

Wat doet ie al je de machine helemaal opnieuw installeert (ws dan he)....

En wat doet ie als je met een ander account inlogt op jouw machine...

Je moet eerst even uit zien te vinden of het aan je account ligt of aan je machine....

Greetzzz,

Elroy Verboom

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 12:27 schreef Elroyv het volgende:
Hey dat zie je niet vaak nog een verboom.
Verbooms moeten elkaar helpen he....

Wat doet ie al je de machine helemaal opnieuw installeert (ws dan he)....

En wat doet ie als je met een ander account inlogt op jouw machine...

Je moet eerst even uit zien te vinden of het aan je account ligt of aan je machine....

Greetzzz,

Elroy Verboom
Jaja... nog een Verboom cool man!

Ik had eigenlijk niet zoveel zin om mijn systeem opnieuw te gaan installeren :P

Mijn Account doet het wel goed op andere pc's en als ik met een ander roaming profile met een koude start inlog werkt het ook niet -->>> conclusie "Het ligt aan mijn werkstation"

Ik heb ook al het computer account geresert, nieuw computer account aangemaakt, mocht allemaal nig niet baten!

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op donderdag 27 september 2001 12:33 schreef mverbo het volgende:

[..]

Jaja... nog een Verboom cool man!

Ik had eigenlijk niet zoveel zin om mijn systeem opnieuw te gaan installeren :P

Mijn Account doet het wel goed op andere pc's en als ik met een ander roaming profile met een koude start inlog werkt het ook niet -->>> conclusie "Het ligt aan mijn werkstation"

Ik heb ook al het computer account geresert, nieuw computer account aangemaakt, mocht allemaal nig niet baten!
Ik heb op mij werk ook reg.setting die er voor zogt dat machine roaming profiles standaard van de server af pakt ipv de hdd. Ik ben helemaal van die profielen afgestapt verders.. geeft alleen maar een boel gedoe en neemt een boel tijd bij het inloggen als je een groot profiel hebt (denkaan volk dat bestanden op bureaubladen zet e.d.)

Nee ik laat de profielen gewoon lekker lokaal staan... geen gezeik en gedoe..

Wat voor WS heb je BTW NT of win2000?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

'Kijk ff in de Active Directory, Users & Computers en kijk of je computer goed verwerkt is, dit wil ook wel eens problemen opleveren.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57
misschien je nic die nog niet goed op gang gekomen is?
Pagina: 1