Toon posts:

stappenmotor aansturen???

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik moet voor school een stappenmotor aansturen via de pc. Nou hebben we een i/o kaart tot onze beschikking en natuurlijk een stappenmotor. Maar volgens mij kunnen we het ook wel aansturen via de paralelle poort van de pc. Heeft iemand dit ooit wel eens gedaan of ervaring hiermee? Ik snap er zelf namelijk niet veel van.

Alvast bedankt.

ps. Onze stappen motor heeft 6 draadjes.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

jah die zijn er wel....
ik ben ze wel tegen gekomen op internet
ff zoeken op inet

dit is 1tje http://www.eio.com/stepindx.htm

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben ook wel het een en ander tegengekomen maar het was uiteindelijk allemaal niet echt bruikbaar. Ik moet dus een programmatje maken waarmee ik ook nog het aantal stappen kan bepalen zodat ik een deurtje kan openen. Maar hoe? De source zal denk ik nog niet eens het grootste probleem zijn, maar wel hoe ik die stappen motor moet aansluiten op bijv. de parallele poort.

Verwijderd

welke stappenmotor en i/o kaart hebbie....
ik heb dit ook nog weleens moeten doen en geloof dat ik het proggie nog heb.... misschien hebbie daar wat aan :P

zomaar een vraagje waar zit je op school?

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ha,

Leuke topic, ik heb zelf een project voor school lopen waarbij ik via mijn lpt1 2 stappenmotoren aanstuur. Dit is uitgebreid tot een robotarmpje met een minicamera erin die via internet te bekijken is en te besturen !!!

Ik heb er ook een site over gemaakt, momenteel staat de meeste informatie erop: http://www.pouw.cjb.net

Voor meer informatie kan je me altijd mailen.

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik een fuji SM55-4813 stappenmotor
en de i/o kaart weet ik niet precies maar dit stond
op de manual : DM-P042 het is een oude kaart, dat weet ik wel :)

en ik zal die website even bekijken!

Verwijderd

ja gaat makkelijk kan er 2 aansturen via de printerpoort heb zelf ooit zo'n sturing gemaakt voor mijn laser

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 12:20 schreef betweter het volgende:
welke stappenmotor en i/o kaart hebbie....
ik heb dit ook nog weleens moeten doen en geloof dat ik het proggie nog heb.... misschien hebbie daar wat aan :P

zomaar een vraagje waar zit je op school?
ik zit op het id college in gouda (voorheen crabeth) ik doe daar informatica mts (4e jaar .. eindproject)
Pagina: 1