Toon posts:

Mxstream Hulp ( router Hardware e.t.c )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok.. na van alles getest te hebben en allemaal storingen,
geef ik het op.

adsl fast en een Home modem.. dat suckt gewoon en een tweaker op uithalen.. ahh de verbinding kapt er gewoon mee om de 10 / 20 minuten..

we hebben aan ons project 7 stage mensen van het iie werken en die kunnen nu haast niks doen door deze situatie.

dus ben ik op zoek naar een oplossing om het internet te delen en het liefst met hardware ( router )

wat moet ik kopen onder de 1000 piek waarmee ik Mxstream kan delen zonder VPN op ook maar 1 pc te draaien en dat ik gewoon de gateway ken opgeven ( 192.168.0.1 of zo )

want dit wat we hebben gekregen van KPN suckt zwaar

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

als de verbinding er mee kapt kun je dat niet met een router oplossen... Wat gebeurt er eigenlijk als de verbinding kapt? Gaat het line-sync ledje dan knipperen op je adsl modem? (2e ledje van rechts)

Als dat zo is moet je de telefoonkabels eens vervangen (van modem tot meterkast), en kijken of het dan beter gaat. Ook even proberen alle telefoons uit de wandcontactdozen te halen, misschien zorgen deze voor de storing

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Modem:

* * * * * Lampjes
- - - Deze knipperen op de zelfde volgorde Stuctueel

de verbinding kapt er gewoon mee..
a: met vpn nog geen 10 minuten en het kapt er mee
b: tweaked en dan stopt ie gewoon en gaan die lampjes structueel knipperen.

die lampjes die jij bedoelde branden altijd..
maar de verbinding is gewoon weg.. doet niks..

Verwijderd

Wat voor een OS(-en) draai je?

En heb je de procedures geprobeerd wat OiSyN schreef?
probeer je MXStream op een andere pc te installeren, misschien dat het wel aan je OS/PC ligt. En probeer anders is je MXStream ALLEEN op je telefoonnetwerk te draaien, maybe dat andere apparaten op je telefoonnet de zaak verziekt. (zoals OiSyN al zei)

Groet,

Verwijderd

..Trouwens...Linux is gratis (dUh) B-)
En kan je ook als gateway laten functioneren en werkt echt als een speer.

Ik gebruik zelf het pakket FireStarter (tjek Freshmeat.net) op een RedHat bak dat gebruik maakt van IPTables en dat als Firewall/Gateway kan functioneren.
Oftewel, voor de clients is het allemaal transparant. Stel de gateway in op je clients en surfs up dude! (icq, msn etc. werken ook net alsof je direct gekoppeld zit aan het internet)

Groet,

Verwijderd

Topicstarter
Bak =

p3 700
512mb
19" kast :-) 2u
Windows 2000pro

vpn verbinding maakt ie aan en hij connect je ken alles doen..tot opeens niks meer..

tweaked modem.. werkt perfect.. maar dan opeens stopt de verbinding er mee.. totaal 20 pc's op het netwerk.. en niemand kan dan meer wat doen 10.0.0.138 is ook niet meer bereikbaar dan ( mxstream intern )

2X 3com switches --- > adsl Router---> telefoon kabel

zou moeten werken ?

Verwijderd

Voordat je dingen gaat aanschaffen zou ik eerst zeker willen weten dat de fout niet aan je lijn tot aan de centrale ligt.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben kpn gebeld en xs4all.

meneer wat voor fout melding krijgt u als u op internet gaat :

ik: uhmz een 404
hun: en dat betekend ?
ik: pagina kan niet weer gegegeven worden
hun: ok dus u krijgt een 404 en de pagina kan niet weer gegeven worden ?
ik: uhmz.. ok ja pries.

hun: heb je de stekker er wel in

enz enz.. en nog meer voor lees akties.. want volgens mij weet ze niet wat ze vraagd...

maar in ieder geval ik heb het zelfde hiero op me werk in amsterdam en daar werkt alles prima.. alleen in almere dus duidelijk niet :(

wat kan ik allemaal nog meer doen om het op te lossen want kpn & xs4all geven elkaar de schuld en niemand doet wat

Verwijderd

de asdl modem van kpn is een router.... waarom zou je er dan nog een hardware router achter zetten....

je kan die router ook veranderen. kpn geeft zelfs aan waar (welk tooltje) je dat kan doen (documentatie kpn). overigens geven ze geen support (als ze dat al doen) meer als je iets aan hun router verandert....

daarom zetten de meesten er toch een router/firewall linuxbak achter... maar met win2k dailup sharing zou er ook geen problemen moeten zijn...

het lijkt me dan dat het een kabeltjes of netwerkkaart probleem is.... adslmodem?

al die dingen ff nalopen en ff pingen/tracert van intern naar buiten....

Verwijderd

om wat meer info te krijgen ipv 404 melding moet je ff user friendly html messages uitzetten.... soms levert dat wat op

Verwijderd

Topicstarter
in de server zitten 2 netwerk kaarten 3com 905 ik heb alle 2 geprobeerd en alle 2 het zelfde probleem

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 14:43 schreef marcje het volgende:
in de server zitten 2 netwerk kaarten 3com 905 ik heb alle 2 geprobeerd en alle 2 het zelfde probleem
wat is het probleem dan?
en wat voor melding krijg je bij een tracert (ip asdlmodem (10.0.0.xxx nummer))

Verwijderd

tracert vanaf een interne machine niet vanaf server.!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ping 10.0.0.138 = Time out

hij ken er nie bij komen... maar dat alleen als de verbinding weg is gevallen.... dus zou je denken het is een intern probleem.. dat dacht ik dus ook.. maar niet aan de kant van de pc want dan zouden 20 pc's stuk zijn..

ik vermoet nu dan ook dat het adsl routertje stukkieZ is.

Verwijderd

zou kunnen.... wat is het ip/subnet van je externe kaart op win2k server en is die wel te pingen?

Verwijderd

probeer de router die je in amsterdam hebt om te wisselen met die van almere *D

Groet,

Verwijderd

Topicstarter
me 2 netwerk kaarten

10.0.0.150
255.255.255.0

192.168.0.1
255.255.255.0

Adsl --> 3com switch ( 48 poorten ) --- en vanuit hier op de pc ?

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 15:04 schreef marcje het volgende:
me 2 netwerk kaarten

10.0.0.150
255.255.255.0

192.168.0.1
255.255.255.0

Adsl --> 3com switch ( 48 poorten ) --- en vanuit hier op de pc ?
is het niet adsl ---->(10.0.0.150) win2kserver (192.168.0.1)----> switch ----> interne pc's?

het kan wel dat je adsl ---> switch ----> pc's
maar dan hebbie geen server nodig een moet alles op 10.0.0.xxx /24 staan!!!!! je gateway wordt dan 10.0.0.138 ipv 192.168.0.1

overigens lijkt met dat niet het probleem.... het lijkt inderdaad je adsl modem of 1 van de kabeltjes aan je adsl niet goed zijn.... lijn naar isp niet goed.... het wordt waarschijnlijk eindeloos helpdesk bellen met mensen die het waarschijnlijk niet meer weten dan "zit de stekker er in"....

Verwijderd

Topicstarter
precies.. bellen bellen en nog eens bellen... en vragen als heeft u hem op 10mbit.. ja mevrouw ik ben niet helemaal gek..

maar het is adsl --> switch --> en pc's
en een extra verb die ik gedeeld heb zodat ik kon testen

de router = 10.0.0.138
test verb = 192.168.0.1

en allebij storing..

dus ik weet niet of het veel zin heeft om Kpn en of Xs4all weer 4 uur lang te bellen

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 27 september 2001 14:52 schreef marcje het volgende:
ping 10.0.0.138 = Time out

hij ken er nie bij komen... maar dat alleen als de verbinding weg is gevallen.... dus zou je denken het is een intern probleem.. dat dacht ik dus ook.. maar niet aan de kant van de pc want dan zouden 20 pc's stuk zijn..

ik vermoet nu dan ook dat het adsl routertje stukkieZ is.
dus hij kan er wel bij als er verbinding is? (ja duh! anders is er natuurlijk nooit verbinding :)).
Zelfs al heb je adsl modem niet op je telefoonlijn aangesloten, dan nog kun je m pingen, dus daar ligt het iig niet aan. Dus het is OF de modem, OF de verbinding met je netwerk. Is de netwerkkabel waarop ie zit aangesloten niet gewoon brak? Probeer even een andere utp kabel. Een cross-over als je m in een gewoon poortje in de switch hebt zitten en een straight-through kabel als je m in de uplink van de switch hebt zitten.
Is je switch wel dualspeed? Dat ie dus gewoon 10 en 100 mbit en half en full duplex tegelijk kan gebruiken? Probeer eens een testcomputer in te stellen op 10 mbit half duplex. Ik realiseer me ineens dat ik in het begin mijn pc die rechtstreeks verbonden was met het modem op 10 mbit FULL duplex had staan. Het werkte dus wel (wat ik vreemd vond). Als dit bij jou het geval is kan dat wel verklaren dat de verbinding steeds wegvalt...

Overigens, als je dat gezeik van KPN zat bent moet je een officiele klacht indienen. Die moeten ze namelijk zo snel mogelijk in behandeling nemen. Ik heb het ook gedaan na al het gezeik van het aansluiten van mxstream, de brief op een vrijdag op de bus, en maandag kreeg ik een telefoontje van KPN (maar ik was niet thuis, en me moeder wist van nix, dus die heeft ze afgepoeierd... :( jammer, khad ze wel te woord willen staan >:))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
is het niet zo dat het 10.x.x.x netwerk een submask moet hebben als 255.0.0.0 ???

iOS N3rd

Verwijderd

Topicstarter
bennuop de zaak.. en ben er mee bezig de kabels zijn goed..
en kan geen problemen bij me 3com 3300 switch vinden ( dual )dus.. ik snpa het echt nie meer

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op vrijdag 28 september 2001 01:50 schreef davar het volgende:
is het niet zo dat het 10.x.x.x netwerk een submask moet hebben als 255.0.0.0 ???
In dit geval dus niet daar het een directe verbinding met slechts 1 andere node is, 10.0.0.138 . Maar in een LAN zou je gelijk gehad hebben.

Forget your fears...
...and want to know more...

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op vrijdag 28 september 2001 01:50 schreef davar het volgende:
Tis geen kwestie van moeten. 10.x.x.x is een klasse A-netwerk, dus daar "hoort" een 255.0.0.0 sm bij. Maar het maakt verder geen hol uit of je 255.255.0.0 of 255.255.255.0 gebruikt. Je maakt er dan gewoon resp. een klasse-b of klasse-c netwerk van.
In dit geval dus niet daar het een directe verbinding met slechts 1 andere node is, 10.0.0.138 . Maar in een LAN zou je gelijk gehad hebben.
Niet waar, het is pas handig als je meer dan 254 nodes hebt. Het is niet zo dat het niet werkt of zo, en volgens mij bedoelde hij dat.

Klasse a is enorme overkill in 9 van de 10 gevallen, want dan kun +/- 65534 nodes aansluiten....

• RupS
Marcje: heb je nu je ADSL modem getweakt??

Want heb je de timeout in de router aangepast? (Ik trap wel een open deur in, maar je weet maar nooit.)

Verwijderd

Topicstarter
mischien heb ik dat niet gedaan..
Waar zouj e dat moeten doen ?
( 10.0.0.138 ) maar dan waar en wat ?

er zijn nu 9 mensen aan het werk ( www.iie.nl )
dus allemaal Hardcore Downloaders volgens mij

• RupS
in je browser ff ip intikken (10.0.0.138), daar kan je bij ppp settings of zoiets de timeout veranderen...

Of op always on zetten....

Ik weet het ook niet precies, maar het moet daar ergens staan...

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Als je echt denk dat je modem kapot is dan stuur je het hele pakket terug naar KPN, dan krijg je binnen een paar dagen een nieuw pakket, kun je kijken of die het dan wel doet.

- Maar als ik jou was zou ik zelf eerst de modem testen (dus die andere modem er even op zetten die wel werkt)
- Daarna de modem op een gewone pc zetten (zonder switches ed) met een straight kabel kijken of het het nu wel goed doet.
- Kun je de modem gewoon blijven pingen als je geen verbinding maakt?
- Heb je de software geupdate?

oja nog 1 tipje mocht je nog een keer de helpdesk bellen, wordt dan niet boos.
Heb zelf bij KPN gewerkt, en ik doe alles voor een klant als ze gewoon normaal tegen mij doen. De mensen die daar zitten zijn ook gewoon mensen.

Oja mocht het met die ander modem ook niet werken, en heb je de software al wel geupdate en is alles verder wel goed.
Bel dan de helpdesk daarna even, want waarschijnlijk kun je het dan niet oplossen.
Oja nummer is: 0800-0231746 (voor als het nog niet echt (tot 1 uur) gewerkt heeft.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

maar het is adsl --> switch --> en pc's
en een extra verb die ik gedeeld heb zodat ik kon testen

de router = 10.0.0.138
test verb = 192.168.0.1
adsl --> switch --> pc's
pc's moeten dan ook 10.0.0.xxx /24 nummers hebben.... met gateway 10.0.0.138 alleen pc's achter de de server hebben 192.168.0.xxx /24 nummers gateway 192.168.0.1 (interne netwerkkaart server

staan pc's op dhcp? en krijgen ze dan wel de goede nummers?
Pagina: 1