Hallo,
Ik spreek nu even namens basisschool 'De Cirkel-noord' in 's-Hertogenbosch. De school is toe aan [nieuwe] PC's, maar hebben een zeer beperkt budget; namelijk 10 PC's voor hooguit 8000 gulden.
Het moet gaan om complete systemen, dus incl. cdrom speler, monitor, Ram, HD, geluidskaart, boxjes. Het is natuurlijk zo dat er niks speciaals met deze PC's gedaan hoeft te worden; het gaat om rekenprogramma's, eenvoudige tekenprogs. en (kabel)internet.
Nu heeft de school een aanbieding gehad, het gaat om het volgende systeem:
=>
Pentium 166mhz
32MB ram
cdrom speler (heel standaard, zal wel 4x zijn)
geluidskaart (onboard waarschijnlijk)
videokaart (1MB onboard)
boxjes
monitor (waarschijnlijk een merkloze 14")
Ze krijgen dus 10 van deze PC's voor ongeveer 8000 gulden.
Ik vind dit persoonlijk nog erg veel geld voor zo'n vreselijk oud systeem. Ik heb wat mailtjes gestuurd naar verschillende websites (o.a. gistron en funprice bijv), maar zij vertelde mij allemaal dat er voor 800 gulden absoluut geen systeem samen te stellen is.
VRAAGJES:
-Is het dan toch een goede deal voor de school; die P166?
-Heeft er iemand een ander idee om goedkoop aan -iets betere- PC's te kunnen komen?
Alvast bedankt voor jullie meningen/ideeen
Ik spreek nu even namens basisschool 'De Cirkel-noord' in 's-Hertogenbosch. De school is toe aan [nieuwe] PC's, maar hebben een zeer beperkt budget; namelijk 10 PC's voor hooguit 8000 gulden.
Het moet gaan om complete systemen, dus incl. cdrom speler, monitor, Ram, HD, geluidskaart, boxjes. Het is natuurlijk zo dat er niks speciaals met deze PC's gedaan hoeft te worden; het gaat om rekenprogramma's, eenvoudige tekenprogs. en (kabel)internet.
Nu heeft de school een aanbieding gehad, het gaat om het volgende systeem:
=>
Pentium 166mhz
32MB ram
cdrom speler (heel standaard, zal wel 4x zijn)
geluidskaart (onboard waarschijnlijk)
videokaart (1MB onboard)
boxjes
monitor (waarschijnlijk een merkloze 14")
Ze krijgen dus 10 van deze PC's voor ongeveer 8000 gulden.
Ik vind dit persoonlijk nog erg veel geld voor zo'n vreselijk oud systeem. Ik heb wat mailtjes gestuurd naar verschillende websites (o.a. gistron en funprice bijv), maar zij vertelde mij allemaal dat er voor 800 gulden absoluut geen systeem samen te stellen is.
VRAAGJES:
-Is het dan toch een goede deal voor de school; die P166?
-Heeft er iemand een ander idee om goedkoop aan -iets betere- PC's te kunnen komen?
Alvast bedankt voor jullie meningen/ideeen
" Play the violent strings of my symphony "