' Basisschool PC's '

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Hallo,

Ik spreek nu even namens basisschool 'De Cirkel-noord' in 's-Hertogenbosch. De school is toe aan [nieuwe] PC's, maar hebben een zeer beperkt budget; namelijk 10 PC's voor hooguit 8000 gulden.

Het moet gaan om complete systemen, dus incl. cdrom speler, monitor, Ram, HD, geluidskaart, boxjes. Het is natuurlijk zo dat er niks speciaals met deze PC's gedaan hoeft te worden; het gaat om rekenprogramma's, eenvoudige tekenprogs. en (kabel)internet.

Nu heeft de school een aanbieding gehad, het gaat om het volgende systeem:

=>
Pentium 166mhz
32MB ram
cdrom speler (heel standaard, zal wel 4x zijn)
geluidskaart (onboard waarschijnlijk)
videokaart (1MB onboard)
boxjes
monitor (waarschijnlijk een merkloze 14")

Ze krijgen dus 10 van deze PC's voor ongeveer 8000 gulden.

Ik vind dit persoonlijk nog erg veel geld voor zo'n vreselijk oud systeem. Ik heb wat mailtjes gestuurd naar verschillende websites (o.a. gistron en funprice bijv), maar zij vertelde mij allemaal dat er voor 800 gulden absoluut geen systeem samen te stellen is.

VRAAGJES:
-Is het dan toch een goede deal voor de school; die P166?
-Heeft er iemand een ander idee om goedkoop aan -iets betere- PC's te kunnen komen?

Alvast bedankt voor jullie meningen/ideeen :7

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

da's idd best veel, zeker als je er 10 tegelijk koopt.

als je oude modellen (nog wel nieuw) gaat halen, en dan gewoon zo'n partij opkoopt, misschien kom je dan ergens, maar dat red je ook niet met 8000 denk ik.

kijk 'ns in de vraag en aanbod, daar staat ook nog wel 'ns wat leuks.

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als er dan ook overal windows 98 op staat is dat een redelijke deal.

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Pfoe! 800 piek voor een p166-systeem is VEEL hoor!

Op m'n werk verkopen we ook die systeempjes, voor F650,-. En om eerlijk te zijn: Daar verdienen we dan leuk op! Dan is win95 of Win98 ook geinstalleerd (incl. licentie).

Ik denk dat je voor F800,- een leuk p2-systeempje kan krijgen incl. 15-inch monitor (met 17-inch verkopen we voor F999,- p2-266's met 64mb ram en 3,2gb harddisk). Zo'n systeem is dan compleet met boxen, geluidskaart, toetsenbord, muis etc etc.

ik zou dat echt niet doen voor F8000,-! Zonde van je geld

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Te koop aangeboden
Ze gaan hard, 18 gehad, hopelijk snel weer leverbaar :

Intel Pentium 166 MMX, desktop, ATX
Intel moederbord, onboard sound
32 Mb RAM
16 speed Phlilps CD ROM speler
2 Mb Ati Mach grafische kaart
1.2 - 1.7 Gb Harddisk (kan verschillen)
15 inch Philips 105B multi-media monitor (speakers ingebouwd)

COMPLEET VOORGEINSTALLEERD !
INCL CD MET GHOST IMAGE OM SNEL TE KUNNEN HERSTELLEN ..
DRAAIT BEST LEKKER SNEL ...

incl PS2 toestenbord en muis

vaste pr f 350,-
Vond ik na eventjes zoeken op 2ehands.nl. Je wordt dus gewoon genaait! >:)

Misschien dat je zelf ook eventjes die sites af kunt gaan. Staan leuke dingetjes bij. :P

You can't have everything. Where would you put it?

• Invalid
  • Niet online
Ja, maar 2de hands is hier je enige optie en dan ben je afhankelijk van wat je kunt vinden. Als je dan zo'n aanbieding krijgt...

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Overigens zit het werk waar ik werk dus bij Tilburg. Niet ver van Den Bosch af dus :)

EDIT: En er zit uiteraard 3 maanden garantie op :)

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 11:47 schreef tweakerbee het volgende:
Te koop aangeboden
Ze gaan hard, 18 gehad, hopelijk snel weer leverbaar :

Intel Pentium 166 MMX, desktop, ATX
Intel moederbord, onboard sound
32 Mb RAM
16 speed Phlilps CD ROM speler
2 Mb Ati Mach grafische kaart
1.2 - 1.7 Gb Harddisk (kan verschillen)
15 inch Philips 105B multi-media monitor (speakers ingebouwd)

COMPLEET VOORGEINSTALLEERD !
INCL CD MET GHOST IMAGE OM SNEL TE KUNNEN HERSTELLEN ..
DRAAIT BEST LEKKER SNEL ...

incl PS2 toestenbord en muis

vaste pr f 350,-

Vond ik na eventjes zoeken op 2ehands.nl. Je wordt dus gewoon genaait! >:)

Misschien dat je zelf ook eventjes die sites af kunt gaan. Staan leuke dingetjes bij. :P
idd. dat zijn de goeie prijzen voor zulke systemen.
800 is echt zeker te veel.

Verwijderd

Als het voor een school is zou ik bedrijven aanschrijven voor oude pcs. Voor scholen willen ze nog wel eens oude pcs weggeven. Die 8000,- gulden is dat subsidie van de overheid?
Want die sponsoren scholen vaak met oude pcs.

Verwijderd

ik denk da 800 piek voor z'n 166je een beetje veel is, maar moeten het 10 (ong.) dezelfde zijn??

Of mogen het ook allemaal verschillende zijn??

Bij vraag en aanbod zie ik staan :

PII-233 32Mb Midi ATX en 14" scherm FL 400,-
Mini tower mobo AMD k6II 500mhz 400,-
PII 266 495,-
Pll 233MHz compleet met 15" monitor FL 500,-

en ik zou ff contact opnemen met het werk van uibeltje.

Verwijderd

Ik vindt het aso duur. Het kan echt op veel plekken goedkoper, alleen als je naar funprice toegaat, die lui hebben alleen nieuwe zooi, dus daar kun je nooit zoiets goedkoop krijgen.

En het andere probleem is dat het er 10 moet worden, veel shops kunnen je wel een paar leveren maar 10 ongeveer gelijke systeempje, moeilijk...

Ik zou het in ieder geval niet doen die dingen 10x voor 8000,-

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 11:48 schreef InvalidTarget het volgende:
Ja, maar 2de hands is hier je enige optie en dan ben je afhankelijk van wat je kunt vinden. Als je dan zo'n aanbieding krijgt...
hehe aanbieding??? dit is toch echt veel te duur hoor. ik zou lekker ff verder gaan zoeken voor iets beterz voor die 8000 piek dat is vast wel te vinden....

• Roaming
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

probeer anders eens jezelf in teschrijven bij de "domeinen"
daar worden oude pc's van het rijk verkocht ook aan scholen

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

Verwijderd

Wellicht is het een goed idee bij bedrijven in de omgeving aan te kloppen en te vragen of er nog 'oude'pc's te koop zijn. Bij ons worden ze meestal weggegeven (aan scholen/ clubs etc).We praten hier dan over P166/P200 , 32 Mb , 3/4 Gb HDD, incl toestenbord/muis (zonder monitor).

Misschien een idee?

Verwijderd

DUUR ! Valt wel mee is fl 800.00 per stuk, en ik neem aan dat er wel 3 of 6 maanden garantie op zit. Ik krijg zelf ook veel aangeboden maar dit is niet echt duur.:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 27 september 2001 11:52 schreef bavariaboy het volgende:
ik denk da 800 piek voor z'n 166je een beetje veel is, maar moeten het 10 (ong.) dezelfde zijn??

Of mogen het ook allemaal verschillende zijn??
Zou allemaal verschillende afraden. Zolang je goede tweakers hebt hoeft dat geen probleem te zijn, maar voor gemak/uitwisselbaarheid is 8x dezelfde beter (tip: neem 9x dezelfde, houd eentje in reserve voor losse onderdelen- kan voor 350,- per sys makkelijk).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Het is een redelijk normale prijs.
ik heb stage gelopen bij een bedrijf genaamd Edulan
Die leggen op basis scholen netwerken aan.
die doen veel met 2de hands computers.
en daar heb je voor die prijs ook ongeveer een p166
zijn wel allemaal merk pc's (compaq of IBM)
er zit garantie op en een zogenaamde multimediapakket
(cdrom, geluidskaart en boxen) en er zit een windows 95 licentie bij
voor meer informatie kijk dan op de webpage www.edulan.nl

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Op donderdag 27 september 2001 12:10 schreef dion_b het volgende:

[..]

Zou allemaal verschillende afraden. Zolang je goede tweakers hebt hoeft dat geen probleem te zijn, maar voor gemak/uitwisselbaarheid is 8x dezelfde beter (tip: neem 9x dezelfde, houd eentje in reserve voor losse onderdelen- kan voor 350,- per sys makkelijk).
Da's inderdaad een beter idee.
Bij m'n werk kopen we om die reden vaak eenzelfde serie gebruikte pc's op: laatst waren dat 10 Compaq Deskpro's die allemaal identiek aan elkaar waren. Nu hebben we een hoop exact dezelfde IBM's ingekocht. Wel zo handig als je een re-install gaat doen, kun je 1 pc normaal inrichten en de rest ghosten :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Ik ben twee jaar geleden administrator geweest op een basisschool, toen regelde wij al onze pc's via een officele organisatie die door de overheid was ingesteld om oude pc's van bedrijven doorteverkopen, en dat waren wel lage prijzen. Ik ben alleen vergeten hoe die organisatie heet mischien weet iemand dat.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

kijk eens op www.furbie.nl , daar kun je goedkoop gebruikte pc's krijgen voor basisscholen. Er is ook subsidie op te krijgen. De directeur van een basisschool waar ik een netwerkje heb geinstalleerd zei zelfs met subsidies en Furbie zo ongeveer al zijn 16 pc's gratis gekregen te hebben (en dat op een klein basisschooltje met nog geen 40(!) leerlingen).

Er is met furbie-projecten en subsidies heel wat te bereiken iig, maar ik weet zelf niet precies hoe.

...And the world goes on racing, like the world always will...

Verwijderd

klopt, ik ben op meer dan 25 verschillende basisscholen geweest. en 9 van de 10 scholen heeft gratis furbie machines
met inderdaad subsidie van de gemeente.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
oh ja, dat was furbie :)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 15:24

DaRoot

Some say...

Probeer eens bij Restart www.restart.nl
Daar hebben ze 2ehands machines

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:37
1. Die toko die met die 2e hands troep komt (Restart toevallig??) is duur.. voor 800,- een P1 :?

Nuh, kijk eens of je een groot bedrijf kan samenwerken, * DJSmiley kent aantal bedrijven (andere regio dan) die bergen P1-200 / 233 enz hebben staan, en dit vervangen.

Koop die kasten, meestal met 14 of 15" scherm, cdrommetje erin, koop wat oude geluidskaartjes, koptelefoontjes kopen (speakers = teringherrie met kinderen), netwerkkrt zit er vaak al in, en klaar...

8000 is best haalbaar, je moet alleen niet bij zgn recycle bedrijven kopen... zoals Restart,persoonlijk vinnik t VEEL te duur.. Of zoals bovengenoemd,ibazar enz rondspitten..

Liefst 1 partij, kan je mooi ghostjes maken, errug handig als pc weer door zo'n kid verneukt word.

Als t losse kasten zijn, moet je per pc opnieuw installen of per pc een ghost maken

Verwijderd

800 Piek voor zo'n systeem is idd ERUG veel, , als er nou en 15" bijzat en een 4 mb vidkaart ofzo, en wat meer extra was het geld denk ik wel goed besteed, voor 800 piek zit ik toch echt te denken aan.

PII 233 Mhz
15" Merkloos
32 MB
Hdisk 1,2
Cdrom
Muis
Key

Zoiets :?

• Symphony-X
-bedankt voor de vele reakties *D

-geweldig dat iemand nou net over Furbies begon, want ik was de naam even vergeten. Het gaat dus om een 'aktie' via/mbv Furbies! Nu lees ik hier dat ze vaak PC's weggeven..? Dat is nu dus niet het geval.

-Basisschool 'De Cirkel-noord' heeft inderdaad subsidie gekregen voor de aanschaf van PC's.

-2e hands systemen zijn geen optie, omdat het een basisschool is die nieuwe appartuur met service en garantie behoeft (ze weten er zelf allemaal niks vanaf).

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 08:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

That's IT is een bedrijf die heeft wat je zoekt. Krijg af en toe mailings van ze, ze hebben pc's tot 500-600,- p/s en die zijn meestal nog sneller dan die je tot nu toe noemt.
Weet alleen geen mail, website, niets.. dus ik ga zoeken, maar schroom niet, en zoek zelf ook even.

Succes!

Edit:

Denk dat dit ze zijn:

http://www.nowthatsit.nl/

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Arthur
  • Laatst online: 15-08 15:21
Op donderdag 27 september 2001 13:16 schreef Symphony-X het volgende:
-2e hands systemen zijn geen optie, omdat het een basisschool is die nieuwe appartuur met service en garantie behoeft (ze weten er zelf allemaal niks vanaf).
Ik denk dat het niet haalbaar is om 10 nieuwe computers mét garantie en service te kopen voor 800 gulden per stuk. Sterker nog: ik weet het bijna wel zeker.

Je hebt weinig andere keus dan tweedehands...

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 27 september 2001 13:25 schreef ArthurS het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet haalbaar is om 10 nieuwe computers mét garantie en service is te kopen voor 800 gulden per stuk. Sterker nog: ik weet het bijna wel zeker.

Bij zo'n bedrijf kun je en 2dehands pc's kopen en service enzo krijgen.. moet lukken .. (zie vorige post)

• Symphony-X
Op donderdag 27 september 2001 13:25 schreef ArthurS het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet haalbaar is om 10 nieuwe computers mét garantie en service te kopen voor 800 gulden per stuk. Sterker nog: ik weet het bijna wel zeker.

Nee... via furbies heb je dus garantie.

• Arthur
  • Laatst online: 15-08 15:21
Op donderdag 27 september 2001 13:28 schreef nigelator het volgende:

[..]

Bij zo'n bedrijf kun je en 2dehands pc's kopen en service enzo krijgen.. moet lukken .. (zie vorige post)
Op donderdag 27 september 2001 13:48 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

Ja dat weet ik en dat bedoelde ik dus ook (maar dat zei ik inderdaad niet duidelijk :)). Symphony-X zei alleen dat tweedehands geen optie was 'omdat het een basisschool is die nieuwe appartuur met service en garantie behoeft', ik wilde alleen maar aangeven dat nieuw niet haalbaar was, dus dat je aangewezen bent op tweedehands (al dan niet met garantie en service)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
probeer anders pc-clean eens (www.pcclean.net) die halen oude pc's op bij bedrijven en halen die uit elkaar, of ze leveren aan scholen (vooral in het oostblok en aan gehandicapten) misschien kunnen die wat voor je betekenen. (Ze halen onder andere de oude pc's bij de NS vandaan.)

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Op donderdag 27 september 2001 13:48 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

hoe lang is die garantie dan? :?
en F800,- is echt VEELS te veel, garantie of niet :)

op mn werk geven we 3 maanden garantie.

Verwijderd

Ik weet niet of de link naar de organisatie al is gevallen, maar ik heb in ieder geval wel al de term zien vallen.

Furbie

www.furbie.nl

Dit is een stichting voor Non-profit organisaties en scholen die computers leveren met garantie en software met licentie.
Tevens kunnen allerlei licenties daar voordelig worden geregeld voor bijvoorbeeld office pakketten.

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

KPN Heeft ook een tijd scholen gesponsord met oud PC's het gaat wel slecht met KPN maar oude PC's hebben ze nog steeds.
Misschien moet je daar eens navragen

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 27 september 2001 12:02 schreef geheugen het volgende:
DUUR ! Valt wel mee is fl 800.00 per stuk, en ik neem aan dat er wel 3 of 6 maanden garantie op zit. Ik krijg zelf ook veel aangeboden maar dit is niet echt duur.:)
Dat is ASO-DUUR. Ik wil jouw best mijn overbodige pc-schroot verkopen voor 800 per stuk hoor, anytime >:) >:)

Voor 800,- mag je een PII 350-400 verwachten. Van die standaard laser-bakkies met alles onboard.

Laat je niet rippen!!!

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 27 september 2001 14:08 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Dat is ASO-DUUR. Ik wil jouw best mijn overbodige pc-schroot verkopen voor 800 per stuk hoor, anytime >:) >:)

Voor 800,- mag je een PII 350-400 verwachten. Van die standaard laser-bakkies met alles onboard.

Laat je niet rippen!!!
Met service?

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 11:50 schreef nozem het volgende:

[..]

idd. dat zijn de goeie prijzen voor zulke systemen.
800 is echt zeker te veel.
Een vrijwel exacte zelfde machine heb ik beneden staan. Da's de oude PC van 'ons' thuis. Is nu wel 4 jaar oud of zo. Hangt ook kabelinternet aan. Is echt ranzig traag, niet leuk meer.

Mijn eigen PC kost al meer dan die 8000 :o

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 14:06 schreef Slaapkop het volgende:
Ik weet niet of de link naar de organisatie al is gevallen, maar ik heb in ieder geval wel al de term zien vallen.

Furbie

www.furbie.nl

Dit is een stichting voor Non-profit organisaties en scholen die computers leveren met garantie en software met licentie.
Tevens kunnen allerlei licenties daar voordelig worden geregeld voor bijvoorbeeld office pakketten.
Furb? Re-Furb zeker dan? Nahja, als ze ook garantie geven.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 27 september 2001 14:50 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

d8 dat het wel mee viel, meer voor skolen enzo.. skool waar m8 systeembeheer doet (beetje windows installen enzo) die hadden een zooi p120's enzo voor rond de 2-300,-... kan dus wel cheaper.. (ex licenses that is.. kwam nog 50,- p/pc bij ofzo)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:13
het hoeven toch niet allemaal dezelfde te zijn? :?
ga ook eens langs bij wat banken! M`n vader werkt bij ING en die heeft al eens 12 133 mhz`en weg gegeven...die geven ze voor niks weg! je kan het toch altijd proberen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kijk ees bij www.device.nl doen ook aan refurbishment zooi.
Goede ervaringen mee, garantie en incl. Win98.
Verder kun je dus idd subsidie krijgen als school.
Ze hebben op de lijst een link naar SSHC (Stichting Stimulering Herinzet Computers).

staat iets van een PI-166 voor 433,-

Verder heeft Device bijvoorbeeld ook deze:
Compaq/Dell-System
System,PII 233MHz,64 MB,2-3 gb Hdd,CDROM
prijs: 224 EUR ex BTW.

snuffel eens rond op die site zou ik zeggen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij Crazy Hans in Rotterdam hebben ze ook altijd gebruikte systemen staan, zijn meestal IBM of Compaq PC's, wel helemaal compleet en dan een stuk of 10 dezelfde.
Hoe het met de service zit ervan weet ik niet maar je krijgt er iets van 1 tot 3 maanden garantie op.

Op dit moment staat op hun site:
Compaq P-166 computer met 32 mb geheugen,
1600 MB harddisk en 15" monitor: 599

P2-266 met 32 MB Geheugen,
3,2 GB Harddisk 15" monitor 999,=
Dit is waarschijnljk compleet met cd-rom en geluidskaart, en anders kan je natuurlijk ff bellen :)

2de hands = http://www.crazyhans.nl/goedgekgoedgeprijsd/koopjes.htm
Gewone website = http://www.crazyhans.nl

Waar je ook nog kan proberen is scholen waar ze veel informatica opleidingen geven, die willen meestal ook niet ouder dan zo'n P233 hebben dus de oudere pc's gaan steeds de deur uit.
Pas geleden had Zadkine Hofplein Rotterdam nog een kelder vol zooi staan, maar dat waren geloof ik gratis 486's. Wel gratis 15 monitoren *D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 14:50 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Volgens de site zit er standaard 1 jaar garantie op .
Da`s voor refurbished systemen toch niet verkeerd denk ik zo .

En van device heb ik zelf niet zo`n hoge pet op .Behoorlijk aan de prijs ( prijzen op de site zijn EXCL. btw ), en de kwaliteit van de notebook`s die ze op beurzen aan bieden kan ik nou niet echt "as new" noemen zoals ze zelf zeggen .

Verwijderd

Bij AAArde verkopen ze een compleet NIEUW systeem voor 999,-

http://www.aaarde.nl/catalog/product_info.php?products_id=2500&

Erg goedkoop zo te zien, heb overigens zelf goede ervaring met deze shop.

[edit]
= zonder monitor, anyway blijft cheap...misschien is nieuwe systemen en een partijtje oude monitoren een idee

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
van www.furbie.nl
Minimumspecificaties Furbie Pentium-computers

--------------------Furbie F100 Furbie F200 Furbie F300 Furbie F304
Processor-----------Pentium 166 Pentium 166 Pentium 166 Pentium 166
Intern geheugen-----32 MB 32 MB 32 MB 32 MB
Harde schijf--------1 GB 1 GB 1 GB 1 GB
Netwerkkaart--------10 Mbit UTP 10 Mbit UTP 10 Mbit UTP 10 Mbit UTP
CD-rom-speler-------Nee Ja Ja Ja
Modem---------------Nee Nee analoog 56K6 ISDN
Geluidskaart--------Nee Ja Ja Ja
Speakers of headset-Nee Ja Ja Ja
Besturingssysteem---Windows 98 (NL) Windows 98 (NL) Windows 98 (NL) Windows 98 (NL)
Prijs Ŝ 506,- Ŝ 607,- Ŝ 694,- Ŝ 755,-

Alle hierboven genoemde Furbie-computers worden geleverd met: diskettestation van 1.44 MB, 14" SVGA-kleurenmonitor, Qwerty-toetsenbord, tweeknops muis, muismat en licentie op het besturingssysteem. De garantie is standaard 1 jaar.Indien u op het bestelformulier geen voorkeur aangeeft voor een headset of speakers, ontvangt u automatisch een headset bij uw Furbie-computer

www.kuiphuis.nl

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ha dhier eerder mee gekomen, net 16 PC's (P2 400Mhz) inclusief monitor weg geschonken aan Polen ofzo waar ik werk. Nieuw netwerk, alle Copraq er uit en Dell er in met een lekker netwerk er aan hangen.

Alles is verdwenen naar "instellingen" die er Polen of mongolen ofzo mee helpen. Een basis school aan nieuwe PC's helpen vind ik persoonlijk net zo nobel dus als je eerder kwam had je ze inclusief licenties zo mee kunnen nemen (vervoerskosten voor eigen rekening).

Damn dit is zonde. Ze zijn allemaal in 2 Kuubs kisten vertrokken richting Oostblok zover ik weet...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• CoRrRan
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Wat ik dan weer verbazend vind is dat het zo vreemd verdeeld is in Nederland. Ik weet dat de basisschool waar mijn moeder werkt, de kinderen met supermooie PC's mogen werken.

Daarom vind ik het erg vreemd dat je maar 8000 gulden mag investeren in de toekomst op jullie basisschool. Is die school helemaal platzak, of is dit een projectje voor erbij?

Waarom probeer je niet via het Ministerie van Onderwijs meer subsidie te regelen? Ik suggereer dit, omdat ik nergens heb gelezen in deze thread dat dit geen optie is.

Misschien is een actie op school te doen met de kinderen om op een of andere manier geld los te troggelen van pap en mam? Start een sponsorloop of zo. (Dat deden ze bij ons op de middelbare school ook. Als de docenten geen leuke uitjes meer kregen, of als het koffiezetapparaat in de lerarenkamer weer kapot was, dan mochten wij de studentjes lekker gaan joggen... ;-)

-- == Alta Alatis Patent == --

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Precies, probeer de ouders (en de bedrijven waar zij werken) eens te mobiliseren. Pc's gratis weggeven is belastingvrij enzo. Mobilise the communty en die kids kunnen voor je het in de gaten hebt Quake3 spelen op het netwerk >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Laat de kinderen een middagje statiegeldflessen ophalen.

Werkt gegarandeerd (alle ouders zijn de flessen sowieso kwijt) en ze leren er nog wat van ook.. werk --> beloning :)

• CoRrRan
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Nog een mogelijkheid:

Probeer Universiteiten aan te schrijven!

Ik heb net zelf de technische universiteiten van Delft, Twente en Eindhoven een meeltje gestuurd om te vragen wat voor mogelijkheden zij hebben.

Er zijn natuurlijk nog veel meer universiteiten en hogescholen die PC's kwijt willen. Probeer het eens. Nee heb je, ja kun je krijgen.

En sponsorlopen is echt geen slecht plan. Zeg 25 piek per kind, 30 kinderen in een klas (tegenwoordig), 8 groepen per school: tel uit je winst, 6000 piek erbij. En ik weet zeker dat dit lukt. (Dan kun je zeker te weten leuke PC'tjes kopen. Voor 1400 piek per stuk...

-- == Alta Alatis Patent == --

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Vertel ze dat er bergen lege kratten achter de supermarkt staan >:)

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Op zondag 30 september 2001 04:25 schreef VageGast het volgende:
Vertel ze dat er bergen lege kratten achter de supermarkt staan >:)
hehe ja en volle kratten zijn zo leeg :)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:20
Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg weinig geld vind. Ik weet natuurlijk niet hoe groot de school is, maar bij mijn moeder op school hebben ze sinds kort een Edulan-netwerk draaien met een dual PIII-733 als W2K Terminal Server en een stuk of 30 P133 client machines. Daarnaast hebben ze in de acht klassen op het hoofdgebouw ook nog een 'multimedia' machine staan, wat een PII-350 betekent met geluid etc., deze staan ook aan het netwerk.

De P133's zijn wel allemaal hetzelfde, dat scheelt wel erg in onderhoud(help ik zelf ook mee), ook de 'multimedia' machines zijn hetzelfde.

Ik weet niet waarom jullie maar 8000 beschikbaar hebben, maar in Amersfoort wilde de gemeente ICT stimuleren, en daar kon je door een goed ICT-plan op te sturen heel wat extra subsidie krijgen. Misschien lukt dat bij jouw gemeente ook wel.

En anders denk ik dat je toch beter voor tweedehands computers kunt gaan. Je moet dan wel mensen hebben die het willen en kunnen onderhouden. Bij bedrijven kun je vaak afdankertjes krijgen, die zeker niet slecht zijn. Probeer het via de ouders, misschien zitten daar ook wel ICT-ers tussen die je kunnen helpen.

Zow, dat was weer een heel verhaal. HTH.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Ik zou die aanbieding ook afslaan! Veel te veel geld voor zo'n oud systeempje.

Heb net ff via PriceWatch een pc-tje samengesteld (wel via allerlei verschillende zaken), maar het is puur als voorbeeld dat je voor iets meer geld een veeeel nieuwer systeem hebt.

Hier heb je voor iets meer geld een, naar mijn mening, leuk systeempje dat nog jaren meekan:

Athlon 850 175,-
Aopen ak33 (incl. sound) 200,-
128 MB Ram pc133 35,-
M-tek tnt2 videokaart 90,-
Seagate 4.3 gb HD 119,-
midi tower 300w 65,-
Lite on 52x CD-rom 85,-
floppydrive 30,-
Dell 17" monitor 320,-
keyboard + muis 50,-
------
1169,- (ex. verzendkosten)

Maar als je 1 pc voor dat geld kunt krijgen, dan kun je er 10 tegelijk zeker voor minder krijgen!!!!! En vast ook wel bij 1 zaak.

Komt er natuurlijk nog wel alle Windows-licenties bij :(

Verwijderd

Het bedrag wat je noemt is zeker heel erg hoog uit de hoogte, dit zal waarschijndelijk 4 jaar geleden het geld gekost hebben. Nu moet dit voor 250,00 per computer hooguit!

• Hutspot
  • Laatst online: 10-08 09:46
Op donderdag 27 september 2001 15:03 schreef marteltor het volgende:
het hoeven toch niet allemaal dezelfde te zijn? :?
ga ook eens langs bij wat banken! M`n vader werkt bij ING en die heeft al eens 12 133 mhz`en weg gegeven...die geven ze voor niks weg! je kan het toch altijd proberen?
Ja, da's dus niet slim als je dat doet want dan ben je dus echt superlang bezig als je windows er opnieuw moet opzetten.
Je moet dus een image kunnen maken en dan moet je dus exact dezelfde systemen hebben

• jopiek
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op zondag 30 september 2001 05:30 schreef weckowecky het volgende:
Ik zou die aanbieding ook afslaan! Veel te veel geld voor zo'n oud systeempje.

Heb net ff via PriceWatch een pc-tje samengesteld (wel via allerlei verschillende zaken), maar het is puur als voorbeeld dat je voor iets meer geld een veeeel nieuwer systeem hebt.

Hier heb je voor iets meer geld een, naar mijn mening, leuk systeempje dat nog jaren meekan:

Athlon 850 175,-
Aopen ak33 (incl. sound) 200,-
128 MB Ram pc133 35,-
M-tek tnt2 videokaart 90,-
Seagate 4.3 gb HD 119,-
midi tower 300w 65,-
Lite on 52x CD-rom 85,-
floppydrive 30,-
Dell 17" monitor 320,-
keyboard + muis 50,-
------
1169,- (ex. verzendkosten)

Maar als je 1 pc voor dat geld kunt krijgen, dan kun je er 10 tegelijk zeker voor minder krijgen!!!!! En vast ook wel bij 1 zaak.

Komt er natuurlijk nog wel alle Windows-licenties bij :(
wellicht zijn die Windows licenties via surfnet te regelen voor een paar tientjes (en M$ maar lachen dat die arme kindertjes al zo vroeg gemicrostoffeerd worden ;) (gemicrostoffeerd = neologisme, (C) jopiek)

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Effe een reactie op hier gemaakt voorstellen,

Bij ons op het werk, ICT Universiteit van Amsterdam, doen wij complete Dell Pentium 2-350 Mhz. computers wel voor 350 piek per stuk... das inclusief 4 gb hd, 64 mb ram, 48x cdromspeler en een Dell 15" monitor.

Als jullie 8000 piek betalen kunje er 10 op komen halen !! >:)

8000 piek voor Pentium 166's... die GEVEN wij weg... gratis.. voor niks...
Moet ik wel eerlijk zeggen dat dat er geen 10 meer zullen zijn...

• jopiek
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op zondag 30 september 2001 12:03 schreef roelandstoter het volgende:
Effe een reactie op hier gemaakt voorstellen,

Bij ons op het werk, ICT Universiteit van Amsterdam, doen wij complete Dell Pentium 2-350 Mhz. computers wel voor 350 piek per stuk... das inclusief 4 gb hd, 64 mb ram, 48x cdromspeler en een Dell 15" monitor.

Als jullie 8000 piek betalen kunje er 10 op komen halen !! >:)

8000 piek voor Pentium 166's... die GEVEN wij weg... gratis.. voor niks...
Moet ik wel eerlijk zeggen dat dat er geen 10 meer zullen zijn...
en dan alle andere uni's nog dan kom je op minstens 10

Cogito Ergo Credo

• wilbert
  • Nu online
Ik heb ook nog een ideetje, te weten www.toplaps.nl
Die hebben meestal ook gebruikte apparatuur met garantie.

Verwijderd

Ik ben zelf systeembeheerder bij de gemeente hier en wij geven al onze oude spullen aan de scholen. Misschien dat je zoiets ook in je eigen gemeente voor elkaar kan krijgen. Je hebt dan natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste, maar tja scholen hebben natuurlijk ook niet een miljoenenbudget.
Pagina: 1