Localhost, sweet localhost
Verwijderd
Mensen generaliseren graag, zeker nu. Als er iets gebeurd en er zijn moslims bij betrokken, dan wordt meteen de beschuldigende vinger gewezen naar alle moslims. Ik vind dat gewoon heel erg kortzichtig, want je moet je wel realiseren dat niet alle moslims achter de aanslagen staan. Ok, het merendeel staat er wel achter en is zelf bereid het leven te geven in een eventuele Jihad, maar dan nog, vindt ik het geen reden dat mensen een generaliserende haat creëeren jegens moslims.Op donderdag 27 september 2001 11:40 schreef kvdveer het volgende:
Ben ik de enige die het opmerkt, of is er de laatste tijd een steeds sterker groeiende moslimhaat?
Als je op fok naar de items kijkt waar op enigerlei wijze een buitenlander genoemd wordt, dan wordt er direct geflamed...
Andere visies?
Het is best wel vervelend allemaal. Het ergste vindt ik nog dat veel mensen nu dus alle moslims over één kam scheren. Iedere ochtend ga ik met de bus naar m'n werk/stage, bij die halte staat ook altijd een vrouw, zij is moslim, en ik ben de enige Nederlander bij die halte die haar altijd begroet, alle andere nederlanders die daar staan doen alsof ze er niet eens staat.
Dat is nou iets wat ik echt niet vind kunnen.
Het zou wel erg triest zijn...
Toen ze er nog wel in zaten, was iedereen bang om geassocieerd te worden met die 'rechtse racisten'. Nu lijkt het wel alsof iederen CD stemt (in ieder geval de mensen met grote bek).
Misschien moet ik maar eens CD gaan stemmen...
Verwijderd
trouwens, er zijn ook genoeg doden gevallen omdat men zo nodig oorlog moest voeren met "de bijbel in de hand".
Verwijderd
Ik vraag me af wat het nu is van een JIHAD. (Klinkt trouwens als JI HAAT) maar goed.Op donderdag 27 september 2001 11:52 schreef Kyori het volgende:
[..]
Mensen generaliseren graag, zeker nu. Als er iets gebeurd en er zijn moslims bij betrokken, dan wordt meteen de beschuldigende vinger gewezen naar alle moslims. Ik vind dat gewoon heel erg kortzichtig, want je moet je wel realiseren dat niet alle moslims achter de aanslagen staan. Ok, het merendeel staat er wel achter en is zelf bereid het leven te geven in een eventuele Jihad, maar dan nog, vindt ik het geen reden dat mensen een generaliserende haat creëeren jegens moslims.
Btw dit zelfde gebeurde vorig jaar bij mij ook in Amsterdam. Alleen was het toen andersom ik als enige hollander tussen de moslims.Het is best wel vervelend allemaal. Het ergste vindt ik nog dat veel mensen nu dus alle moslims over één kam scheren. Iedere ochtend ga ik met de bus naar m'n werk/stage, bij die halte staat ook altijd een vrouw, zij is moslim, en ik ben de enige Nederlander bij die halte die haar altijd begroet, alle andere nederlanders die daar staan doen alsof ze er niet eens staat.
Uitspraken als jihad klinkt als HAAT kunnen al helemaal niet. Dit soort onzin zit in je eigen hoofd, zo de waard is....Er zijn in alle talen woorden die in een andere taal iets betekenen. Vraag maar eens aan een Engelsman wat hij van de naam van onze premier denkt.
En ter info: Een Jihad is 'de hoogste' strijd. Een heilige oorlog, en wel bedoeld als strijd tegen het kwade in JEZELF. Het is in eerste instantie dus een geestelijke strijd. En mocht die op ongelovigen zijn gericht, dan zijn dat niet de christenen. Die zijn nl. volgens de islam wel degelijk gelovigen. Het gaat bij 'ongelovigen' om mensen die het bestaat van een opperwezen ontkennen.
Ik ben me er van bewust dat niet alle islamieten dat onderscheid kennen, maar daarmee zijn ze geen haar slechter dan christenen die zomaar wat roepen over de islam en wat een jihad zou moeten inhouden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dan snap ik niet waarom in de moslimlanden regelmatig het woord jihad wordt gebruikt als oorlog tegen vijanden van de Islam. Hebben ze dat dan allemaal fout? Is het maar een enkeling die dat roept? Of snap ik iets niet?Op donderdag 27 september 2001 13:39 schreef Ortep het volgende:
En ter info: Een Jihad is 'de hoogste' strijd. Een heilige oorlog, en wel bedoeld als strijd tegen het kwade in JEZELF. Het is in eerste instantie dus een geestelijke strijd. En mocht die op ongelovigen zijn gericht, dan zijn dat niet de christenen. Die zijn nl. volgens de islam wel degelijk gelovigen. Het gaat bij 'ongelovigen' om mensen die het bestaat van een opperwezen ontkennen.
Met het noemen van christenen maak je exact dezelfde fout. Ook jij generaliseert (ten onrechte imo). Vanuit de gehele autochtone nederlandse samenleving worden haatdragende uitspraken gedaan jegens moslims. Je mag zelf in de statistieken nalopen hoeveel procent daarvan christelijk is.Op donderdag 27 september 2001 13:39 schreef Ortep het volgende:
Ik ben me er van bewust dat niet alle islamieten dat onderscheid kennen, maar daarmee zijn ze geen haar slechter dan christenen die zomaar wat roepen over de islam en wat een jihad zou moeten inhouden.
Juist vanuit de christelijke gemeenschap (grote uitzonderingen waar zeer weinigen achter staan daargelaten) heb ik het idee dat er wat milder wordt gesproken. Vanuit die gemeenschap hoor ik geen uitspraken als "afknallen die moslims, 't zijn allemaal terroristen" en bij mijn weten zijn er geen bijbelteksten op moskees geklad...
Je hebt gelijk als je stelt dat de meeste christenen partij trekken voor Israel, maar dat is geen uiting tegen moslims, dat is een uiting tegen de vijanden van Israel, waaronder een groot aantal moslimstaten.
genuanceerd
Rottige vertalingen soms. De vijand van de is 'de ongelovige' En het uitroepen van een Jihad wil nog niet zeggen dat je iedereen moet afmaken. Maar dat je er voor moet zorgen dat ze 'gelovig' worden. Dat kan dus ook zending zijn. Maar ik schreef ook al dat niet iedere moslim goed nadenkt. En dat doet OOK niet iedere christen, boedist of hindu.Op donderdag 27 september 2001 14:20 schreef kvdveer het volgende:
Dan snap ik niet waarom in de moslimlanden regelmatig het woord jihad wordt gebruikt als oorlog tegen vijanden van de Islam. Hebben ze dat dan allemaal fout? Is het maar een enkeling die dat roept? Of snap ik iets niet?
Dat schreef ik niet. Ik schreef alleen dat een moslim die onzin uitkraamt over het christendom net zo stom is als een christen die onzin uitkraamt over de islam. En dat er moslims zijn die de koran op hun eigen manier uitleggen. Netzoals er christenen zijn die de bijbel op hun eigen manier uitleggen.Met het noemen van christenen maak je exact dezelfde fout. Ook jij generaliseert (ten onrechte imo). Vanuit de gehele autochtone nederlandse samenleving worden deze haatdragende uitspraken gedaan.
Ik heb het nergens over Israel gehad, daar gaat heel de discussie niet over.Je hebt gelijk als je stelt dat de meeste christenen partij trekken voor Israel, maar dat is geen uiting tegen moslims, dat is een uiting tegen de vijanden van Israel, waaronder een groot aantal moslimstaten.
Verwijderd
elke keer is er wel wat aan de hand
we denken soms dat we zo goed zijn en in een vredige wereld leven. Maar eigenlijk vechten constant tegen onszelf.
Nu is het meer een stille oorlog onder de mensen
Als je eens kijkt wat er vroeger was en nu, zie je eigenlijk weinig verschil.
Vroeger vielen ze altijd met z'n allen tegelijk aan. Dus met zo'n 100.000 man ofzo (Caesar, Hannibal, Alexander de Grote, Napeleon).
Nu voeren we oorlog tegen wat we hebben veroverd door al die jaren heen.
Tja goed, en moslimhaat. Het blijft altijd een strijd tegen wat nou goed is en niet goed. De een vind dit beter en de ander dat. Moslims zijn ook gewoon mensen net als wij.
Maar goed, wij zijn ook maar mensen met z'n allen op deze planeet.
Je zal het er ongetwijfelt niet helemaal mee eens zijn, maar onze maatschappij is in principe gebaseerd op het christelijke geloof. Dus uitspraken die door de 'gemiddelde Nederlandse autochtoon' worden gedaan zijn in principe christelijke uitspraken. Misschien niet in de ogen van iemand van de Gereformeerde Bond, maar wel degelijk in de ogen van de Arabische wereld.Op donderdag 27 september 2001 14:20 schreef kvdveer het volgende:
Vanuit de gehele autochtone nederlandse samenleving worden haatdragende uitspraken gedaan jegens moslims. Je mag zelf in de statistieken nalopen hoeveel procent daarvan christelijk is.
De gematigde moslims halen ook niet de de TV...de vette uitspraken van: Alle Amerikaanse imperialisten moeten dood, zijn net zo stom als: Nuken dat Afganistan. En dat soort uitspraken haalt wel de TV.Juist vanuit de christelijke gemeenschap (grote uitzonderingen waar zeer weinigen achter staan daargelaten) heb ik het idee dat er wat milder wordt gesproken. Vanuit die gemeenschap hoor ik geen uitspraken als "afknallen die moslims, 't zijn allemaal terroristen" en bij mijn weten zijn er geen bijbelteksten op moskees geklad...
Vergeet niet dat bijna alle moslim landen de acties hebben afgekeurd. En dat de 'fanaten' misschien maar 1-2 miljoen mensen zijn. en dan nog een 10-20 miljoen meelopers. over de HELE wereld. Je hoort werkelijk helemaal niets uit Indonesie, en dat is veruit het grootste islamitische land ter wereld met 180 miljoen inwoners. En een groot deel van de fanaten gebruikt het geloof om politieke doelen te bereiken. Net als een deel van de christenen dat doen. Ga eens in Noord Ierland kijken. Die lijken allemaal wel gek. Daar blazen ze scholen met kinderen op. Gematigde christenen?
Verwijderd
Als ze het nu echt vinden, vinden ze dat normaal ook; als ze het alleen doen om de aandacht is het gewoon omdat het nu wat gevoeliger ligt en ze er makkelijker flamez op oogsten (leuke hobbie
Maar het is ook een beetje hun eigen schuld, want de aanhangers (moslims) van de aanslagen spreken ook over wij of we.Op donderdag 27 september 2001 15:59 schreef el_marcianito het volgende:
Ik denk dat mensen nu makkelijker flamen op moslims omdat het nu "mag". Door de aanslagen, die hoogst waarschijnlijk door een moslimbeweging gepleegd zijn kijkt men er tijdelijk niet zo raar van op als mensen wat meer op moslims kankeren. Het wordt wat makkelijker toegeschreven op "hevige emoties". Ik denk echter niet dat de mensen die nu op buitenlanders flamen daar "normaal" anders over zouden denken.
Als ze het nu echt vinden, vinden ze dat normaal ook; als ze het alleen doen om de aandacht is het gewoon omdat het nu wat gevoeliger ligt en ze er makkelijker flamez op oogsten (leuke hobbie)
Maar dat hebben ze toch niet met z'n allen gedaan??Op donderdag 27 september 2001 16:23 schreef Mister_X het volgende:
[..]
Maar het is ook een beetje hun eigen schuld, want de aanhangers (moslims) van de aanslagen spreken ook over wij of we.
4 luitjes hebben het over 'we' terwijl de overige 60miljoen het daar niet mee eens zijn...errrr.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Verwijderd
Verwijderd
De VN zou Amerika moeten steunen met het aanpakken van terrorisme, maar niet met het bombarderen van Afghanistan.
Wat ik wel van de Amerikanen, de VN en de taliban mis zijn de woorden "oorlog tegen terrorisme" of "oorlog tegen bin-laden". Steeds meer mensen hoor ik zeggen "oorlog tegen taliban" of "oorlog tegen de moslim-extremisten"
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Verwijderd
Zit ik hier fout of...reactie graag
Het enige waar je de moslims in bijv. Nederland op kunt aanspreken is als ze geen respect tonen voor de mensen met een andere geloofsovertuiging. Dit geldt natuurlijk ook andersom, al merk ik ook dat het moeilijk is, misschien onmogelijk, de andere groep te laten integreren. Mensen die discrimineren in de breedste zin van het woord, zijn niet mijn vrienden en zullen het, als het aan mij ligt, ook nooit worden.Op vrijdag 28 september 2001 00:31 schreef Sauron_the_Great het volgende:
Ik zou nou niet direct willen gaan beweren dat ik alles over 1 kam scheer, maar als ik zo eens de geschiedenis boekjes erop nasla is het toch telkens weer in de naam van God een oorlog ontstaat. (Uitzonderingen daargelaten) Daarnaast vind ik het uitermate jammer dat er inderdaad nu bevolkingsgroepen over één kam geschoren worden. De sterker wordende moslimhaat wordt veroorzaakt door media beelden van moslims die zich als, in mijn ogen, idioten gedragen (vanuit een zogenaamde geloofsbeleving). Helaas zal het waarschijnlijk wel altijd zo blijven dat de minderheid die met hun extremere gedrag naar buiten treden het beeld zal vormen voor de meerderheid. Dat is in alle lagen van de bevolking, elke geloof en elk land zo. Waar ik me in deze inderdaad druk over maak is het volgende verschijnsel in de Nederlandse maatschappij (Gisteren in het Nieuws gezien): Het schijnt zo te zijn dat als je iemand uit bijv. Turkije een "vieze turk" noemt je strafbaar bent, maar iemand een "vieze Nederlander of amerikaan" niet. Er wordt in onze maatschappij dus juridische met twee racisme of discriminatie maten gemeten. Als een Marrokaan mijn dus een "vieze Nederlander" noemt kan en zal hij daar niet voor vervolgd worden. Toch wel vreemd. Dit ook in het kader van geloof... en daar wringt nu net de schoen denk ik.. Als een Moslim iets over een Christen zegt of iets beledigends over een westers verschijnsel (lees hier even homoseksualiteit) dan zal dit minder juridische aandacht krijgen als dat een, zeg Dominee zegt dat alle vrouwen met hoofddoekjes ziek zijn.
Ik heb idd het idee dat er met verschillende maten wordt gemeten, maar dan niet zozeer tussen minderheden en autochtonen, maar vooral tussen gelovigen (moslims, christenen etc) en 'ongelovigen" (zoals mezelf)Waar ik me in deze inderdaad druk over maak is het volgende verschijnsel in de Nederlandse maatschappij (Gisteren in het Nieuws gezien): Het schijnt zo te zijn dat als je iemand uit bijv. Turkije een "vieze turk" noemt je strafbaar bent, maar iemand een "vieze Nederlander of amerikaan" niet. Er wordt in onze maatschappij dus juridische met twee racisme of discriminatie maten gemeten. Als een Marrokaan mijn dus een "vieze Nederlander" noemt kan en zal hij daar niet voor vervolgd worden. Toch wel vreemd. Dit ook in het kader van geloof... en daar wringt nu net de schoen denk ik.. Als een Moslim iets over een Christen zegt of iets beledigends over een westers verschijnsel (lees hier even homoseksualiteit) dan zal dit minder juridische aandacht krijgen als dat een, zeg Dominee zegt dat alle vrouwen met hoofddoekjes ziek zijn.
Voorbeeld: die gast van de rpf beledigd homo's en kan met een beroep op vrijheid van godsdienst gewoon doorgaan zonder echte straf, terwijl je als atheist je nergens op kan beroepen...
Als moslim wordt je tegenwoordig serieus genomen als je een hoofddoek wilt dragen als griffier in de rechtbank, terwijl ik toch ook niet met een honkbalpet daar kan gaan zitten.
Toch gooit de rechtbank het niet op de kledingvoorschriften maar op de "onpartijdigheid" van de rechtbank (alsof je dat aan de kleding kunt afzien)
Ik ben een zeer groot voorstander van vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid, maar die 2 zaken zijn ook begrensd en dat heeft schijnbaar niemand meer door(zal wel door het dalend opleidingsniveau komen)
Wat ik zo erg vind is dat moslims die in een vrije democratie wonen met zoveel infomatievrijheid toch nog achter onzinnige terroritische massamoorden kunnen staan, met als excuus dat de zooi in het midden-oosten allemaal door de VS en israel komt (terwijl ze uit de media en diverse andere bronnen toch wel wat meer nuance kunnen meekrijgen)
Ik ben zelf relatieg anti-amerikaans in de zin van hun arrogantie, korte termijn denken en zeer slechte staatsinrichting en laagopgeleide hypocriete leiders, maar dat wil niet zeggen dat ik automagische voor massamoord ben, ik ben ook tegen israels nederzettingen politiek, maar toch vloeit daar niet uit voort dat ik vrouwen en kinderen vermoord met smerige spijkerbommen.
Dat mosilms snappen welk excuus die terroristen hadden om de vs aan te vallen snap ik wel, maar waarom zijn er dan zoveel van die mensen in nederland voor zinloze massamoord??
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
goed stukkieOp vrijdag 28 september 2001 01:41 schreef Ronnie_T het volgende:
lees ook eens de 5 misverstanden van de islam
we leven toch met z'n allen op dit piepkleine wereldje in dit immens heelal. waarom zitten we dan nog steeds ruzie te meken om eigenlijk niks. ik snap het niet hoor. ik doe er in elk geval voor zover ik me bewust ben er niet aan me.
tsssk... echt laag hoor als men gewoon de naaste pijn doet. ook al is het maar een dier.
Verwijderd
Goed stukje. Al vond ik hem wel heel erg pro-islam schrijven.Op vrijdag 28 september 2001 01:41 schreef Ronnie_T het volgende:
Verwijderd
Ik juist niet... Heerlijk om te zien dat er ook nog mensen zijn die een fenomeen rationeel uitéén kunnen zetten. Zoals de schrijver het allemaal formuleert heb ik het id dat dit alles een "sign of the times" is.Op vrijdag 28 september 2001 08:03 schreef Virtual-nobody het volgende:
[..]
Goed stukje. Al vond ik hem wel heel erg pro-islam schrijven.
Het is alleen wel zo, en dat geldt voor elk geloof, dat er veel "ja" wordt gezegd, maar "nee" wordt gedaan.
Ik vind het daarnaast ook een zwakheid (anderen zeggen kracht) van de heilige geschriften, dat deze zoveel aan de fantasie (interpretatie) van de lezer overlaten. Elke regel is voor meerdere doeleinden en op meerdere manieren te interpreteren. Jammer.
Ik heb Bijbel en Koran allebei gelezen en vond ze niets meer als mooi geschreven boeken. Persoonlijk denk ik dan ook dat je deze boeken ook als zodanig moet zien.. Niet meer en niet minder. Ik wil wel even uitdrukkelijk zeggen dat IK het zo beleef.. Ik verwerp alle vormen van geloof behalve het geloof in mijn eigen waarneming.
Verwijderd
Hoewel ik het niet goedkeur om iedereen over 1 kam te scheren, is het op zich logisch en eigenlijk ook gewoon onvermijdelijk. Het is onmogelijk om alle mensen van een bepaalde groep afzonderlijk te kennen of te noemen, dus moet je wel generaliseren.Maar het is ook een beetje hun eigen schuld, want de aanhangers (moslims) van de aanslagen spreken ook over wij of we.
Daarbij is het helemaal niet onlogisch om, als je zelf bij een van de groepen hoort, die met "wij" aan te duiden en andere groepen met "zij".
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
ik snap niet dat die mensen de moslims allemaal beschuldigen....Op donderdag 27 september 2001 11:40 schreef kvdveer het volgende:
Ben ik de enige die het opmerkt, of is er de laatste tijd een steeds sterker groeiende moslimhaat?
Als je op fok naar de items kijkt waar op enigerlei wijze een buitenlander genoemd wordt, dan wordt er direct geflamed...
Andere visies?
Verwijderd
Ik ben het er wel mee eens dat de media(vooral de Amerikaanse) een vertekend beeld geven van de moslim wereld. Laatst vertelde ze op CNN dat er rellen waren in Pakistan en zag je een bush pop verbrand worden, terwijl ze op rtl4 zeiden dat op een aantal kleine incidenten na de protesten rustig waren verlopen. Wat moet je dan nog geloven!Op vrijdag 28 september 2001 01:41 schreef Ronnie_T het volgende:
Zelfde met nieuws over israel, op nederland 2 zie je alles pro palestijnen en op rtl4 is het pro joods.
Verwijderd
Mhm, kijk ik vind gewoon dat elke niet werkende persoon (die kan werken) gewoon iets anders nuttigs moet doen, als hij / zij dit niet wil, en een uitkering 'gebruikt' en uit het buitenland afkomstig is, vind ik dat zo`n persoon beter terug kan. Zij moeten hier niet komen om te profiteren.Op donderdag 27 september 2001 12:02 schreef kvdveer het volgende:
soms vind ik het wel jammer dat de CD niet meer in de politiek zit.
Toen ze er nog wel in zaten, was iedereen bang om geassocieerd te worden met die 'rechtse racisten'. Nu lijkt het wel alsof iederen CD stemt (in ieder geval de mensen met grote bek).
Misschien moet ik maar eens CD gaan stemmen...
Ook vind ik het belachelijk dat er mensen zijn die hier wel leven, maar tegelijk beweren dat het Europese volk lager is dan honden (ofzo iets), dan vraag ik me af, wat doen die gasten hier. In de Vs is dat dus gebleken: Onschuldige burgers doden. of de samenleving ondermijnen.
Verwijderd
z`n goed recht, iemand uit mijn stad (Hilversum) is vermoord in Alanya, Turkije.Op vrijdag 28 september 2001 14:00 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Een collega kreeg net een telefoontje "Ja hoi, ik wil graag op vakantie, maar wel ergens waar geen Moslims zijn". Like, what the duck?
Goh en als dat op vakantie in Frankrijk gebeurde zou je elk land met christenen mijden?Op zaterdag 29 september 2001 23:16 schreef Chocopuff het volgende:
[..]
z`n goed recht, iemand uit mijn stad (Hilversum) is vermoord in Alanya, Turkije.
Dat lag meer aan het feit dat Salmon Rushdie afkomstig is van een moslimgezin en dat door de machthebbers in Iran als "verraad" gezien werd. Blijft slecht maar een buitenstaander zou zonder veel problemen zo'n tamelijk "onschuldig" boek kunnen schrijven.Op donderdag 27 september 2001 23:53 schreef TheBird het volgende:
Hoe zat dat ook al weer met die Engelsman "Zelden Rusty" of zo, die had indertijd toch een boek geschreven over de moslims en werd daarna door deze acccuut ter dood veroordeeld.
Wie kreeg er nou meer aandacht en kritiek in zijn uitspraken over homosexualiteit? De welbekende imam of de pastoor en bischoppen die hetzelfde zeggen? Enig verschil die je zou kunnen zien is de manier waarop maar verder is de enige reden waarom de imam werd uitgekots het feit dat hij imam cq buitenlander was. Dat "vieze turk" eerder bestraft wordt dan "vieze nederlander" ligt in de negatieve lading die het woord turk hier in Nederland kent. Want zeg nou zelf denk jij dat het de "turken" zijn die bepalen wat wel of niet strafbaar is in dit land? De allochtonen in dit land houden zich nauwelijks bezig met politiek en daarmee de wetgeving en toch wil jij hen de schuld geven van al de juridische misgang in dit land?Op vrijdag 28 september 2001 00:31 schreef Sauron_the_Great het volgende:
Waar ik me in deze inderdaad druk over maak is het volgende verschijnsel in de Nederlandse maatschappij (Gisteren in het Nieuws gezien): Het schijnt zo te zijn dat als je iemand uit bijv. Turkije een "vieze turk" noemt je strafbaar bent, maar iemand een "vieze Nederlander of amerikaan" niet. Er wordt in onze maatschappij dus juridische met twee racisme of discriminatie maten gemeten. Als een Marrokaan mijn dus een "vieze Nederlander" noemt kan en zal hij daar niet voor vervolgd worden. Toch wel vreemd. Dit ook in het kader van geloof... en daar wringt nu net de schoen denk ik.. Als een Moslim iets over een Christen zegt of iets beledigends over een westers verschijnsel (lees hier even homoseksualiteit) dan zal dit minder juridische aandacht krijgen als dat een, zeg Dominee zegt dat alle vrouwen met hoofddoekjes ziek zijn.
Even voor de duidelijkheid: deze aanslag wordt door een MEERDERHEID van moslims AFGEKEURD.Op donderdag 27 september 2001 11:52 schreef Kyori het volgende:
[..]
Mensen generaliseren graag, zeker nu. Als er iets gebeurd en er zijn moslims bij betrokken, dan wordt meteen de beschuldigende vinger gewezen naar alle moslims. Ik vind dat gewoon heel erg kortzichtig, want je moet je wel realiseren dat niet alle moslims achter de aanslagen staan. Ok, het merendeel staat er wel achter en is zelf bereid het leven te geven in een eventuele Jihad, maar dan nog, vindt ik het geen reden dat mensen een generaliserende haat creëeren jegens moslims.
in elke godsdienst heb je mensen die streng ergens voor(of juist tegen) zijn en mensen die wat losser geloven, bij de islam heb je dan weer van die lui die iedereen lopen op te fokken, maar bij de christenen hebben die minder effect aangezien er nog weinig hun geloof serieus nemen.
mensen die sterk geloven kunnen eerder kudde gedrag gaan vertonen, hij zegt pleeg zelfmoord en iedereen staat op het vliegveld om vliegtuigen te kapen.
dit is nogal zwart-wit maar als een heilig persoon jouw beloofd dat jij er 20 maagden (en wat voor onzin) voor terug krijgt en dat iedereen je een held gaat vinden en zelfs je familie feest viert, dan doe je het wel, toch?
daarom vinden heel wat mensen het goed maar dat zijn weer de extreme voorbeelden maar wij mensen denken meestal zwart-wit dus 1 moslim slecht allemaal slecht.
niet zo raar dat de moslim haat opwakkert iedereen zoekt een zwart schaap dat is toch veel makkelijker dan de fouten bij je 'eigen ras/volk' zoeken???
Na de, naar mijn zeggen, overdreven reacties met betrekking tot de spotpronten zijn bij mij wat radertjes gaan draaien. Ik kan mij niet inleven in de mensen die geen begrip kunnen opbrengen voor de prenten en vervolgens maar de straat op gaan (en erger). Protesteren, tot daar aan toe, maar de stap die daar na komt is te veel in mijn wereld.
Zonder werkelijk de mensen te kennen, heb ik het idee dat er aardig wat mensen zijn met oogkleppen. Het is een feit dat er aanslagen gepleegd zijn uit naam van Allah. Mogen wij de connectie tussen het terroristische gebeuren en de desbetreffende godsdiensten/levensovertuigingen leggen? En wat is de waarheid dan, wat is gerechtvaardigd?
Nu heb ik steeds bepaalde Swordfish ideeen. Ik kwam net een topic tegen over het gijzelen van moslims. Wat als wij nou eens zelfde dingen zouden gaan doen als dat er, in mijn ogen, nu gebeurd: De haat naar alles wat ook maar een beetje kritisch is aan mijn levensovertuiging?
Ik heb niks tegen andere geloven en ideeen, ik wil graag openstaan voor alles wat er is, maar het zaaien van angst zint mij niet zo. Doet me denken aan de kruistochten van vroeger.
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Dit topic is gesloten.
![]()