Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
gebruik strstr() (in string.h).
Deze geeft een pointer naar de plaats van een string in een string. Als deze pointer NULL is, bevindt de zoekstring zich niet in de andere string. Zowel, dan is de positie (vanaf 0 geteld!) het verschil tussen de opgeleverde pointer en de andere string.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #include <string.h> ... char *ptr; size_t pos; ptr = strstr(string1, string2); if (ptr) pos = ptr-string1; else pos = 0; /* of exit(-1) ofzo */ ... |
Zie: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wcecrt/htm/crt3_28.asp
Ow ja, probeer de volgende keer iets duidelijkere vraag te stellen (bijv. "hoe zoek ik de positie van een string in een string"). Doordat je de tweede string vergeten was te vermelden snapte ik in het begin je post niet helemaal (gelukkig dat je instr erbij had staan, via msdn kon ik het dan toch vinden).
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
gebruik find(string [,vanaf])
1
2
3
4
5
6
7
| #include <string>
[..]
string blaat;
string::size_type positie;
positie = blaat.find("zoekstring"); |
Returnwaarde is de positie waar de gezochte string voorkomt.
hij zei het goed, jij begrijpt het verkeerdOp donderdag 27 september 2001 12:12 schreef Infinitive het volgende:
voor c:
gebruik strstr() (in string.h).
Deze geeft een pointer naar de plaats van een string in een string. Als deze pointer NULL is, bevindt de zoekstring zich niet in de andere string. Zowel, dan is de positie (vanaf 0 geteld!) het verschil tussen de opgeleverde pointer en de andere string.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 #include <string.h> ... char *ptr; size_t pos; ptr = strstr(string1, string2); if (ptr) pos = ptr-string1; else pos = 0; /* of exit(-1) ofzo */ ...
Zie: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wcecrt/htm/crt3_28.asp
Ow ja, probeer de volgende keer iets duidelijkere vraag te stellen (bijv. "hoe zoek ik de positie van een string in een string"). Doordat je de tweede string vergeten was te vermelden snapte ik in het begin je post niet helemaal (gelukkig dat je instr erbij had staan, via msdn kon ik het dan toch vinden).
Wat hij wil is een substring uit een string.
ShereKahn: gebruik je een char[] als string of gebruik je std::string ?
Als je std::string gebruikt kun je vast wel string::substring aanroepen (zoek en gij zult vinden)
Als je char[] of char * gebruikt moet je een stukje uit die string kopieren naar een andere string
bijvoorbeeld:
1
2
3
4
| char str1[] = "Hallo daar", str2[6]; strncpy (str2, str1 + 3, 5); str2[5] = 0; |
met strncpy kopieer je een aantal bytes uit 1 string naar de andere. strncpy zet niet automatisch een terminating null-character achteraan de string als het aantal bytes te kopieren minder is dan de lengte van de originele string, dus die moet je er dan even met de hand achter zetten.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/off2000/html/refctInStr.asphij zei het goed, jij begrijpt het verkeerd
Wat hij wil is een substring uit een string.
En jij komt met strcpy aan?From MSDN
InStr function
Returns a Variant (Long) specifying the position of the first occurrence of one string within another.
Wie heeft het hier verkeerd begrepen
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Sorry dat ik de vb functies niet uit me hoofd ken, maar als ik instr(string, positie, lengte) zie, dan bedoelt ie dus een substringOp donderdag 27 september 2001 12:37 schreef Infinitive het volgende:
[..]
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/off2000/html/refctInStr.asp
[..]
En jij komt met strcpy aan?
Wie heeft het hier verkeerd begrepen
.edit: dat valt idd niet onder 'positie in een string bepalen', maar dan moet ie maar duidelijker zijn
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
| tekstteksttekstteksttekstteksttekst |
als een regel in die tekst niet tussen de kantlijnen past moet de vorige spatie gezocht worden en daar moet de zin worden afgekapt en op de volgende regel geplaatst worden. een regel van de in te lezen tekst komt in een string te staan en als die zin dus langer is dan (laten we zeggen) 80 tekens dan moet ie afgeknipt worden, en daarom hebben we de functie nodig die kijkt waar de zin gebleven is, zodat ie verder kan gaan met schrijven. snappie het nog?? ikke al bijna niet meer. ik dach, laat ik het is ff duidelijk maken, maar het lukt nog niet echt
nou, ja, bedankt al tot zover in ieder geval
groeten
positie bepalen doe je met strchr (const char * str, int c)
Maar vertel nou even, gebruik je std::string of gebruik je char arrays
maak me nie uit, we komen hier nou echt niet meer uit, shit proggieMaar vertel nou even, gebruik je std::string of gebruik je char arrays
heel irri, als je nog c++ leek bent!
thankz tot zover mensen
Een beetje programmeur gaat door tot het (bijna) gelukt is...
Beetje jammer, maarja...
We gaan stug door, alleen ik bedoelde dat ik beter opnieuw kan beginnen, want der klopt helemaal geen hout meer van!
vandaar
de mijne is al klaar hahahaaaa.
* Infinitive ligt dubbel van het lachenmuhahaha zie je, eerst positie van een character bepalen in een string, en daarna een substring daaruit
(Maar eerst positie van character bepalen
Tja, er staat [C++], maar ja, dat zet iedereen boven z'n C topic neer...Maar vertel nou even, gebruik je std::string of gebruik je char arrays
Laat anders een een relevant deel van je source-code zien, misschien dat we je dan een pointer kunnen geven
Nou je het zegt, laat ik ook maar eens beginnentis ook zo moeilijk he ,je eigen huiswerk
de mijne is al klaar hahahaaaa.